Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ondanks dat ik wel enorm veel waarde hecht aan mijn privacy, zou ik er al dan niet tijdelijk best een klein stukje voor in willen leveren als dat betekent dat we weer meer mogelijkheden hebben om een normaler leven te lijden en allerhande activiteiten kunnen gaan verrichten zoals naar de gym gaan.
ANWB Veilig Rijden Autoverzekering, vraag het hen.Ok wie zou er een app downloaden die je snelheid en acceleratie bijhoudt om zodoende korting te kunnen krijgen op een autoverzekering?
Waarom niet ook voor gewone griep?De mogelijke consequenties zijn niet mals: een besmet iemand die zich onttrekt aan gedwongen isolatie of quarantaine hangt een celstraf van vier jaar of een boete van 87 duizend euro boven het hoofd. En een besmet persoon die ‘onvoorzichtig of nalatig’ omgaat met zijn besmetting, kan worden vervolgd voor dood door schuld. Maximumstraf: twee jaar cel.
De kans dat de straffen ook daadwerkelijk worden uitgedeeld is klein, geeft advocaat Van der Goot toe. ‘Het is vooral theoretisch, er zitten allerlei juridische haken en ogen aan.’ Maar, zo zegt hij ook: ‘Het is goed dat burgers worden gewaarschuwd voor de risico’s als ze zich niet aan de regels houden. De rechtstaat blijft gewoon overeind.’
![]()
Advocaat Tjalling van der Goot: ‘Nalatig met besmetting omgaan kan strafrechtelijk worden vervolgd’
Wie zich niet houdt aan de maatregelen die worden genomen om het coronavirus in te dammen, kan strafrechtelijk worden vervolgd. Dit schrijft advoca...www.volkskrant.nl
Ten eerste weet ik niet wat daar de specifieke regels voor zijn maar denk aan besmetting, ontbreken van vaccin enzovoorts. Is toch allemaal niet zo moeilijk jongens.
Als je iemand besmet met influenza en als direct gevolg komt iemand te overlijden en het valt te bewijzen dat dit komt door 1 op 1 contact en jij wist dat je de griep had, probeer het eens uit en koppel tzt terug.‘In de bekende Groninger hiv-zaak, die ons kantoor (Anker&Anker) heeft gedaan, heeft iemand bewust anderen geïnfecteerd met hiv (door besmet bloed te injecteren, red.), met de gedachte: als iedereen geïnfecteerd is, hoeven we niet meer voorzichtig te zijn en kunnen we onbeschermd seks hebben. Daar was opzet in het spel.
‘De Hoge Raad, het hoogste rechtelijke orgaan, heeft in 2003 al een formulering gekoppeld die raakt aan deze materie: op een moment dat iemand bewust een aanmerkelijk risico neemt, mag je spreken van opzet.
‘Dit is ook van toepassing op corona. Als je weet dat je besmet bent en je gaat naar een ruimte met meerdere mensen, zonder afstand in acht te nemen, dan neem je bewust het risico om anderen te infecteren. Als iemand daardoor komt te overlijden, dan kan dit juridische gevolgen hebben.’
Helemaal gelijk. Ik ben vorig weekend met besmette personen in contact geweest en heb verkoudheidsymptomen. Blijf gewoon thuis, kom niet in de supermarkt en als ik buiten ben is het om een rondje te wandelen of om even met de motor te rijden. Ga nu echt de drukte niet opzoeken.Waarom zou je dat doen. Als jij corona hebt moet je je aan de voorzorgsmaatregelen houden.
....Ik krijg het er koud van, net als die bezorger trouwens met z'n 36,5
Dit is theorie, het gedrag van mensen is iets dat veel lastiger is.Nederland wil het voorbeeld volgen van Singapore. De app Trace Together in Singapore houdt bij, via Bluetooth, bij welke andere telefoons je in de buurt bent geweest, mits die de app ook gebruiken. Als blijkt dat iemand positief is, worden zijn telefoongegevens nagetrokken. Wie in zijn buurt is gekomen, krijgt dan een bericht. Meewerken is niet verplicht, het gebeurt allemaal vrijwillig. Iedereen moet natuurlijk wel meedoen, anders werkt zo’n app niet echt.’
‘Als je hier positief test, word je helemaal leeggetrokken: je telefoon, je creditcard etcetera. Met beelden van camera’s, die hier overal hangen, wordt in kaart gebracht waar je bent geweest en met wie je contact had.’
‘Al die informatie wordt online gezet, zij het anoniem: je leeftijdsgroep, geslacht, afkomst, waar je bent geweest. Je kan zo zien wat iemands dagelijkse routine is, waar hij of zij koffie dronk en boodschappen deed. Het gaat héél ver. Je hebt als besmet persoon nauwelijks privacy meer. Anderen, zoals je buren, kunnen aan de hand van al deze informatie makkelijk achterhalen dat jij die persoon bent.’
Beterschap kerel.Ik ben vorig weekend met besmette personen in contact geweest en heb verkoudheidsymptomen.
Mijn punt is dat ik niet snap waarom men hier zo licht over denkt. Zo’n app vergelijken met de data die Google of Facebook verzameld is nog stommer dan corona vergelijken met de griep.ANWB Veilig Rijden Autoverzekering, vraag het hen.
Wat is nu eigenlijk je punt? Allerlei hypothetische vragen..
Ja, maar stel je nou eens voor dat het niet hypothetisch is.ANWB Veilig Rijden Autoverzekering, vraag het hen.
Wat is nu eigenlijk je punt? Allerlei hypothetische vragen..
Dat klopt, Google en Facebook gaan veel verder. Ik heb niet de indruk dat men er licht over denkt in dit topic althans, alleen er zijn kennelijk mensen die best willen kijken of zoiets kan werken met inachtneming van allerlei afspraken mbt privacy.Mijn punt is dat ik niet snap waarom men hier zo licht over denkt. Zo’n app vergelijken met de data die Google of Facebook verzameld is nog stommer dan corona vergelijken met de griep.
Als ze je op de korrel hebben dan volgen ze gewoon je gsm. Hoef je echt geen aparte app voor te installeren.Mijn punt is dat ik niet snap waarom men hier zo licht over denkt. Zo’n app vergelijken met de data die Google of Facebook verzameld is nog stommer dan corona vergelijken met de griep.
Beetje tegenstrijdig allemaal, ik dacht dat we gingen voor de groepsimmuniteit met 60-70% van de bevolking besmet.Ten eerste weet ik niet wat daar de specifieke regels voor zijn maar denk aan besmetting, ontbreken van vaccin enzovoorts. Is toch allemaal niet zo moeilijk jongens.
Als je iemand besmet met influenza en als direct gevolg komt iemand te overlijden en het valt te bewijzen dat dit komt door 1 op 1 contact en jij wist dat je de griep had, probeer het eens uit en koppel tzt terug.
Ik doe mee. Ik besmet iedereen...Maar niet enkel met corona.Beetje tegenstrijdig allemaal, ik dacht dat we gingen voor de groepsimmuniteit met 60-70% van de bevolking besmet.
Hoe kom je dan aan je boodschappen, gehamsterd heb je niet dus langer dn 3 dagen houd je het niet vol.
neem je die keukenrollen mee?Ik doe mee. Ik besmet iedereen...Maar niet enkel met corona.
Voor ruim 2 weken gehamsterd. maar dat heb ik al begin maart gedaan toen ik zag dat het mis kon gaan.....Hoe kom je dan aan je boodschappen, gehamsterd heb je niet dus langer dn 3 dagen houd je het niet vol.
AH bezorgd?Hoe kom je dan aan je boodschappen, gehamsterd heb je niet dus langer dn 3 dagen houd je het niet vol.
Sorry het was een dingetje waarbij m'n gedachten gelijk gingen uitpuzzelen onder welke omstandigheden het allemaal wel en niet juridisch zou kunnen gelden en waarom. Nu met corona zal het vrij simpel gaan om het doorbreken van verbod en mensen bewust aan de risico's blootstellen. Mocht het me met een griepje overkomen zal ik vanuit de cel even posten hoe het uitpakt.Ten eerste weet ik niet wat daar de specifieke regels voor zijn maar denk aan besmetting, ontbreken van vaccin enzovoorts. Is toch allemaal niet zo moeilijk jongens.
Als je iemand besmet met influenza en als direct gevolg komt iemand te overlijden en het valt te bewijzen dat dit komt door 1 op 1 contact en jij wist dat je de griep had, probeer het eens uit en koppel tzt terug.

Haha in de cel heb je geen toegang tot internet.Privacy heb ik niet eens zoveel mee, maar het woordje verplicht (of semi/sociaal verplicht/verwacht) krijg ik van die kriebels van.
Sorry het was een dingetje waarbij m'n gedachten gelijk gingen uitpuzzelen onder welke omstandigheden het allemaal wel en niet juridisch zou kunnen gelden en waarom. Nu met corona zal het vrij simpel gaan om het doorbreken van verbod en mensen bewust aan de risico's blootstellen. Mocht het me met een griepje overkomen zal ik vanuit de cel even posten hoe het uitpakt.![]()
Toch??Wat ik er tot dusver over lees is het allemaal vrijblijvend en is er waarschijnlijk van alles aan te passen qua locaties enz. Als zo'n app er nu zou komen.‘Verschillende organisaties hebben VWS benaderd met apps en platforms in verschillende stadia van ontwikkeling en voor allerlei toepassingen, variërend van individuele koortsmeting tot zogenaamde track- en trace-oplossingen. Voor een succesvolle toepassing van dergelijke systemen is een voorwaarde dat op grote schaal wordt getest. In de huidige testsituatie wordt de grootschalige (landelijke) invoering dan ook niet proportioneel geacht. Rivm heeft daarom besloten om voorshands geen gebruik te willen maken van deze track- en trace-oplossingen. Rivm sluit niet uit dat in een latere fase andere afwegingen zullen worden gemaakt, als testen op besmetting met covid-19 op grotere schaal mogelijk wordt, en/of als immuniteitstesten op grote schaal beschikbaar komen waardoor het testbeleid kan worden aangepast. Ook staan wetenschap en technologische ontwikkelingen niet stil, die zouden kunnen leiden tot een kanteling in de aanpak.’
En de griep heeft al meer dan 100 miljoen mensen het leven gekostDat klopt, Google en Facebook gaan veel verder. Ik heb niet de indruk dat men er licht over denkt in dit topic althans, alleen er zijn kennelijk mensen die best willen kijken of zoiets kan werken met inachtneming van allerlei afspraken mbt privacy.