XXL Nutrition

Coronavirus

Niet alle virussen worden trouwens voldoende beschadigd door alcohol, hoe zit dat met coronavirussen?

Snap ik, maar er zijn type virussen waarbij alcohol 0,0 effect heeft.

Met minstens 70% ethanol moet het lukken dacht ik. En als er propanol in zit dan kan het met minder.

Zeep is dan weer goed om de bacterieen en virussen van je handen te spoelen.

Het heeft een viraal envelop, dus ik denk dat het gevoelig is voor ethanol. Maar zo uitgebreid is mijn kennis in microbiologie niet. Zullen vast uitzonderingen tussen zitten.

Het heeft een viraal envelop, dus ik denk dat het gevoelig is voor ethanol. Maar zo uitgebreid is mijn kennis in microbiologie niet. Zullen vast uitzonderingen tussen zitten.
Bij welke virussen wel en welke niet heb ik geen idee van. Maar de ethanol zou het membraam van (bepaalde)virussen kapot doen.Mits je de alcohol genoeg tijd geeft.

Bij welke virussen wel en welke niet heb ik geen idee van. Maar de ethanol zou het membraam van (bepaalde)virussen kapot doen.Mits je de alcohol genoeg tijd geeft.
Een viraal envelop is dus zo'n membraan met lipiden en eiwitten etc, dus die zouden goed af te breken moeten zijn. Sommige virussen hebben geen envelop en enkel een laag capside eiwitten, wat toleranter is tegenover stress vanuit de omgeving.

Dan hoef je alleen nog even uit te zoeken wat de “corona” van dat virus precies is.

Je zou maar als vrouw Corona heten....ben je voor je leven "besmet"...echt wel!

Zo dadelijk met een vriend van me naar de wok... Hoeveel corona chinezen zullen er rond lopen? :dunno:

Terug
Naar boven