Het zou niet moeten kunnen, temeer ook omdat de meeste van de mensen die dat doet overwegend verkeerde bedoelingen heeft voor dat elftal aan kinderen, tel daarbij op dat deze groep vaak ook nog eens achter in de rij stond bij het uitdelen van de vele vaardigheden die nodig zijn voor overleving = catastrofe. Maar ik pleit al jaren voor een aantal basistests voor volwassenen die aan kinderen willen beginnen, meestal wordt ik met een scheve nek aangekeken; door de ouders van kinderen inderdaad
Ik bouw niet op het vaccin, maar de kans dat zonder vaccin of groepsimmuniteit de meeste maatregelen worden terug gedraaid acht ik vrij klein. Groepsimmuniteit komt er vanzelf, maar gaat erg lang duren, dus dan kan je alleen maar hopen op een medicijn.
Mensen moeten eens uit het NPO frame stappen. Dit is simpele manipulatie door mensen te laten kiezen uit 2 scenario’s die beide onnodig zijn. Er zijn andere opties.
Zo is er de oplossing die de natuur zelf biedt en dat is survival of the fittest. En nou hoor ik de appeal to extremes al komen. Nee dat is geen totale anarchie en ieder voor zich. Dat is gewoon accepteren, zoals we dat met de griep al 100 jaar doen, dat er ieder jaar oudjes sterven. Soms 1.000, soms 10.000. Waar was de commotie in 2017/2018?
Mensen zien niet dat er een industrie ontstaat die aan de voorkant politieke correctheid heeft en aan de achterkant ouderwets ondernemerschap en gemeenschapsgeld opvegen.
Het beleid bv wat het Afrikaanse dweilen met de kraan open is, vluchtelingen opvangen etc. Miljarden wordt er aan verdient. Niet Afrika gewoon even lekker 100 jaar met rust laten en zien hoe het zichzelf ontwikkeld. Nee continu geld er in pompen en mensen opvangen maar consequent niet echt actie nemen om het probleem te stoppen, dat zou inhumaan zijn. Benieuwd hoe C19 het in Afrika doet?
Waarom is de keuze: groepsimmuniteit of vaccin? Dit virus waait gewoon over hoor, zoals de wereld al vele miljoenen virussen heeft meegemaakt. Ja er vallen wat mensen af, maar niets wat heel erg afwijkt van andere ziektes. Het is een beetje discussie voeren tussen brinta en havermout terwijl je niet naar de gym gaat.
Deze obsessie met de maakbare samenleving is alle perspectief kwijt. Totaal verloren.Mensen die de C19 crisis en de aanleiding en oorzaak er van nog steeds in een soort ‘Hanlon's razor’ perspectief zien zijn degene die een aluminium hoedje op hebben.
Mensen die kritisch zijn op het overheidsbeleid en dit plaatsen in relatie tot prioriteiten van de afgelopen 15 jaar worden verwezen naar een apart topic over controversiële meningen. Ik vind het controversieel om jezelf maanden op te laten sluiten en niet inzien dat de argumenten er voor kant nog wal raken.
Goed, een oorlog reeds verloren. En ja, ik zie oorlog. De verwijzing naar WO2 is terecht omdat we reeds in WO3 zitten.