XXL Nutrition

Coronavirus

Ik kijk daar niet van op, het denken in complottheorieën vergt een bepaalde mate van beperkt (in)zicht en je constatering is daarmee een erg logisch gevolg helaas. Daarom is veelal een discussie op enig niveau met zulke personen nagenoeg onmogelijk.

Ben je een fokking miljardair met een gigantisch brein en een enorme staat van dienst, word je in 2020 op social media door lieden met een eekhoornbrein in 1 regel samengevat.

giphy.gif
Hey :mad: jij vroeg er om!@

I know. Meest gedeelde fake verhaal is wel dat hij een patent voor "coronavoris" (Covid-19) zou hebben. Zogenaamd van Pirbright Institute, dat ook gelden krijgt van BG. Gaat in werkelijkheid om een mogelijk vaccin voor een coronavirus bij pluimvee.

Ik kijk daar niet van op, het denken in complottheorieën vergt een bepaalde mate van beperkt (in)zicht en je constatering is daarmee een erg logisch gevolg helaas. Daarom is veelal een discussie op enig niveau met zulke personen nagenoeg onmogelijk.

Helemaal mee eens. Dit terwijl hij veelvoudig zijn pleidooi houdt dat wij juist een beperkt inzicht hebben.

• Haha
Waarderingen: Vonk
De 3e wereldoorlog is al decennia lang aan de gang.

Waar bestaat die uit?

Het (al eeuwenlang bestaande) machtsspel tussen "mogenheden", met basisstrategieen als verdeel en heers, manipulatie en indoctrinatie van primaire menselijke emoties zoals angst met als ultiem doel totale macht en controle.

Hoe herken je deze?

Je eigen emoties en kleinschalige belangen even los laten (uit het "NPO referentiekader" stappen ;)) en grote lijnen gaan zien, door een optelsom te maken van gebeurtenissen uit de menselijk geschiedenis en primaire menselijke drijfveren en het inherente gedrag daarbij.
Je ziet dan eigenlijk steeds hetzelfde gebeuren binnen een immer veranderend scenario en wereldtoneel.

Opmerking is wel dat het herkennen steeds moeilijker wordt door de enorm toegenomen complexiteit van de "schouwburg" die representatief is voor datgene wat wij slagveld of strijdtoneel noemen.
Vroeger was het allemaal wat overzichtelijker wellicht, maar in essentie is er in mijn beleving geen verschil.
Ik zie geen wezenlijk verschil tussen -bijvoorbeeld- het machtsspel en onderdrukking door de kerk, adel van het volk in de middeleeuwen en wat er nu gebeurt qua politiek, multinationals e.d.

Wat is jouw rol?

Toeschouwend schaap.

en rang?

1587549479796.jpeg

Laatst bewerkt:
Waarom doen zo veel mensen alsof kinderen krijgen een heilig recht is wat je maar eindeloos moet kunnen doen?
Idd. De gevolgen (en hoop) van o.a. vaccineren in arme landen en ontwikkelingshulp is dat geboortecijfers zullen afnemen, waardoor de wereldbevolking minder hard zal groeien. Je ziet dit overigens al aan mensen die emigreren naar samenlevingen waar beter onderwijs en gezondheidszorg voor handen is.

Het is gewoon een feit.

Een ziekte zijn gang laten gaan in de plekken waar de groei al klein is of gestopt is is niet de oplossing.

Wordt het gewoon niet eens tijd voor een genocide van de eeuw net zoals de Juden vorige eeuw? Afrika ofzo, m.u.v. Noord-Afrika.
Scheelt ook een hoop. Die neuqen erop los namelijk zonder enige vorm van toevoeging en hebben zeker 10 kinderen per rieten hut.

uit het "NPO referentiekader" stappen ;)
Geen idee wat dit is.
Het (al eeuwenlang bestaande) machtsspel tussen "mogenheden", met basisstrategieen als verdeel en heers, manipulatie en indoctrinatie van primaire menselijke emoties zoals angst met als ultiem doel totale macht en controle.
Ik zie geen wezenlijk verschil tussen -bijvoorbeeld- het machtsspel en onderdrukking door de kerk, adel van het volk in de middeleeuwen en wat er nu gebeurt qua politiek, multinationals e.d.
Voel jij je ook daadwerkelijk onderdrukt?

Oh dus mensen die 10 kinderen willen. Gaan er nou in een x maar 1 nemen want nummer 1 blijft zeker leven ?
De meeste mensen willen niet 10 kinderen. Zoals @basmca al aangaf krijgen mensen veel kinderen omdat ze al ingecalculeerd hebben dat een aantal in de vroege kinderjaren zal overlijden. Wanneer het sterftecijfer onder kinderen afneemt is de noodzaak er niet meer om zoveel kinderen te krijgen. Dat dit zo werkt is duidelijk te zien in de geschiedenis.

Waar bestaat die uit?

Hoe herken je deze?

Je eigen emoties en kleinschalige belangen even los laten (uit het "NPO referentiekader" stappen ;)) en grote lijnen gaan zien, door een optelsom te maken van gebeurtenissen uit de menselijk geschiedenis en primaire menselijke drijfveren en het inherente gedrag daarbij.
Je ziet dan eigenlijk steeds hetzelfde gebeuren binnen een immer veranderend scenario en wereldtoneel.

Opmerking is wel dat het herkennen steeds moeilijker wordt door de enorm toegenomen complexiteit van de "schouwburg" die representatief is voor datgene wat wij slagveld of strijdtoneel noemen.
Vroeger was het allemaal wat overzichtelijker wellicht, maar in essentie is er in mijn beleving geen verschil.

Wat is jouw rol?

Toeschouwend schaap.

en rang?

1587549479796.jpeg

Wellicht heb je gelijk en als je naar het verleden kijkt zie je ook dit soort gebeurtenissen zich steeds herhalen. Misschien ook nu.
Maar wat kunnen wij, als niet machthebber en zielige burger, hieraan doen?

We kunnen hier op een forum erover praten, op een plein demonstreren, het woord verkondigen en het gezag vermijden, maar uiteindelijk valt de massa toch als prooi voor dit soort taferelen.

Ja dat wordt vaak geschreven en ik heb een vermoeden wat je daar dan mee kan bedoelen maar hoe ziet deze er voor jou uit?
Definieer a.u.b. eerst wat jij verstaat onder onderdrukt.
Jij schrijft over geen verschil zien met hoe instanties zoals de kerk dat doen en deden, en hoe politiek en multinationals dat nu doen. Dan denk ik dat jij daar vast een concreet beeld bij hebt, schrijvende over WOIII.
Angst is een prima middel om grote groepen mee te sturen. Elke groep die macht heeft, of wil, kan dat inzetten. Van IS tot aluhoedjes. De vraag is of dit op moderne samenlevingen nog wel zo'n invloed heeft als een paar eeuwen terug, ik denk van niet. Tenzij we worden teruggeworpen op onze instincten (angst e.d.). Het hoeft ook niet per se alleen slechte gevolgen te hebben, is er een goed alternatief van hoe moderne samenlevingen zijn ingericht? In de context van Wereldoorlog 3, waar ik op in haakte.

Wellicht heb je gelijk en als je naar het verleden kijkt zie je ook dit soort gebeurtenissen zich steeds herhalen. Misschien ook nu.
Maar wat kunnen wij, als niet machthebber en zielige burger, hieraan doen?

We kunnen hier op een forum erover praten, op een plein demonstreren, het woord verkondigen en het gezag vermijden, maar uiteindelijk valt de massa toch als prooi voor dit soort taferelen.

We kunnen er doorgaans weinig aan doen vrees ik , als individuele brave burgertjes.

Als we er als groter collectief wel wat aan zouden kunnen doen. (niet onmogelijk zoals de geschiedenis ook talloze malen heeft aangetoond) dan is het doorgaans een verplaatsing/uitstel van het probleem en het een kwestie van tijd voordat het via een achterdeurtje weer opdoemt.

Kijk dikke mensen zouden dan wel heel gezellig zijn, maar zelfs dat zie ik er niet in.
fixuq1Al_t.jpg

Wel zou ik, mocht ik haar ooit tegenkomen, vragen waar de lekkerste hamburgers te koop zijn. Rolt vast een keuzemenu uit, ongeacht waar je je begeeft.

Terug
Naar boven