XXL Nutrition

Coronavirus

Stereotype 'domme bodybuilder' komt wel goed tot uiting in dit topic, lol.

• Like
Waarderingen: mat
Dan zal jij niet een persoon zijn die überhaupt zin heeft in zulke filosofische discussies, dat is prima.
Of juist wel als je filosofie interpreteert als het streven naar wijsheid en kennis. Dat beperkt zich niet enkel tot een ingenomen standpunt op basis van een bierfiltje. Overigens heb ik niet de indruk dat RedPill aan filosofische discussies doet in dit topic, dat lijkt meer op ik heb gelijk en alle andere mensen die het oneens zijn zijn dom/ blind/ policor en de hele riedel aan waardeoordelen.

Of juist wel als je filosofie interpreteert als het streven naar wijsheid en kennis. Dat beperkt zich niet enkel tot een ingenomen standpunt op basis van een bierfiltje. Overigens heb ik niet de indruk dat RedPill aan filosofische discussies doet in dit topic, dat lijkt meer op ik heb gelijk en alle andere mensen die het oneens zijn zijn dom.
Anderzijds beperkt het zich ook niet tot slechts de feiten zoals ze ons worden aangeboden. Dat laatste verwijt kan je ook iedereen maken die hem van meet af aan belachelijk poogt te maken omdat hij een ander inzicht heeft. Dit soort houdingen versterken elkaar enkel.

Laatst bewerkt:
Zelfs de Volkskrant zegt nu: Trump heeft gelijk.

Artikel geeft mooi aan hoe intens verrot internationale organisaties zijn.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft vorige week de relaties met de WHO verbroken nadat hij de VN-organisatie beschuldigde van ‘samenspannen met China’ om de coronacrisis te verdoezelen. China stelt juist door ‘snelle en transparante’ informatieverstrekking de wereld voor een grotere ramp te hebben behoed.

Reconstructies op basis van interne stukken in bezit van onder meer AP schetsen de WHO als een vleugellamme organisatie, die volledig afhankelijk is van de Chinese overheid die slechts onder zware druk kleine beetjes informatie deelt.

Zou iedereen juist in deze periode Trump gelijk geven over Corona, omdat het dan niet zo opvalt:

“De helft van de doden woonde in een verzorgingstehuis.”

M.a.w.: die mensen hadden toch niet meer lang te leven. Dus zo erg is het allemaal niet.
Vind het een idiote gedachte en feitelijk is het ook totaal niet juist.
Draadje:

En een studie van oa zijn hand uitgelegd:

Irma! :heart:

Bijlagen

Hoewel ik het met je eens ben dat de maatregelen inderdaad als een kanon voor een mug zijn vind ik die gedachte toch wel wrang. Na een x- aantal jaar ben je dan gewoon niet meer nuttig genoeg? Moeten we het menselijk leven reduceren tot een kosten/baten balans? Ik vond altijd dat dat ons zo onderscheidt van mieren en bijen, het leven heeft een bepaalde waarde.

Ik denk dat de waarheid -en dus het 'ideale' beleid ergens in het midden ligt. Dan zou je een beetje richting het Zweedse model gaan.

Ik ga hier even lekker uit de bocht vliegen, trigger warning hoor.

Ik denk dat het voor veel mensen gemaakte kudde emotie is. Kwesites die hen normaliter geen drol interesseren, maar nu is daar de kans om je valse betrokkenheid tentoon te stellen. Morgen is het weer voice of Holland. Ik ben daar allergisch voor. Goede bedoelingen waarachter een dosis naïef onbesef schuilt. Niet verder willen kijken en dan vooral hard schreeuwen en oordelen over mensen die zeggen dat ALLES een prijs heeft, die wordt betaald daar waar zij nooit zullen kijken.

Kijk ik kan ook dingen zeggen waarvan ik weet dat mensen denken “wat een empathische knul, wat een goed hart.” Maar in mijn ogen is de harde waarheid simpel; mensen van boven de 80, met ernstige ziektes en aandoeningen, maanden op de IC in leven houden, dat is totale waanzin. Denken mensen echt dat een 82 jarige na 8 weken IC nog een volwaardig leven tegemoet gaat? Nee, deze mensen zullen volgend jaar in veel gevallen in totale vergetenheid en eenzaam sterven. De ouderenzorg, wie is er wel eens geweest? Wie van alle mensen hier met al hun empathie zou er een half uur om fietsen om op bezoek te gaan bij deze mensen, waarop al tientallen jaren wordt bezuinigd.

Maar vooral even niet inzien dat er vele miljoenen mensen door deze lockdown vereenzamen, depressief worden en relaties kapot gaan of mensen met losse handjes hun geliefde de IC in rammen. Dat voor iedere 82 jarige, weg gestopt in een tehuis waar de meeste blij mogen zijn als er eens per week de zuster langs komt, die nu ineens met alle macht moeten worden 'beschermd' met schijnmaatregelen, per dag kleine EUR 2.500,- wordt betaald door Jantje Modaal. Er zijn naar schatting 1.3 miljoen mensen met burnout klachten. Dat is alleen in het luxe Nederland.

Mensen zeggen graag dat ze zo goed zijn omdat ze zich hard maken voor ‘onze ouderen’. Maar in deze wereld is het allemaal niet zo mooi. Er zijn ALTIJD indirecte gevolgen. Er zijn mensen die kapot gaan door een lockdown. Maar omdat dit oorzaak-gevolg minder direct zichtbaar is denken mensen dat het niet gebeurd.

En dan "over een jaar zullen we het weten". O ja joh? Goh nee het niet te voorspellen wat de psychische gevolgen zijn van een wereld waarin mensen de basis levensbehoefte van menselijk contact wordt ontzien met die totaal waardeloos, op niets gebasseerde anderhalve meter maatschappij.

ja laat vooral iedereen lekker doodgaan. Oude mensen ''die toch al bijna doodgaan'', maar ook mensen die een ziekenhuis of intensive care opname nodig hebben maar waar gaan plaats meer voor is omdat alle ziekenhuizen al uitpuilen van de patiënten. Er is ook een middenweg.

Ja er was een middenweg. probleemgevallen en hoog risicogroepen tegen zichzelf beschermen. Maar nee. Dat is assoiciaal.

Ben niet tegen je, zeg niet dat je alles fout of goed hebt, of dat er voor bepaalde mechanismen c.q. gevolgen moeten worden opgepast.
Dat bierviltje is alleen wat telkens terugkomt en op mij wat lachwekkend overkomt. Het is zo complex, dat weet je ook wel. Het is voor mij ook niet een kwestie van je gelijk willen halen, zo komt het bierfiltje wel over.
In mijn omgeving hoor ik ook vanaf begin af aan al dat de risicogroepen meer bescherming nodig hebben, prima, laat hen dan maatregelen treffen en de groepen die minder risico lopen laat die dan met minder strenge maatregelen zoveel mogelijk het leven laten oppakken. Daar ben je echt niet de enige in.

Waar ik mij niet mee bezig hou is Bill Gates/ 5G en alles dat daarmee samenhangt. Geen zin in. Als het allemaal zo mocht zijn, ik slaap er geen dag minder om en in mijn directe omgeving merk ik er niets van.

Nee het is helemaal niet complex. Wat virologen onder de microscoop doen dat is niet relevant. Je wordt gewoon afgeleid, terwijl zich een extreem voorspelbaar scenario voordoet. Dat is wat ik er in probeer te hameren. We weten het: laag imuunsysteem --> hoog risico. Klaar.

Maar mensen moeten het zelf voelen voordat ze wakker worden. Er moet eerst economische krimp komen, banen verloren en winkels sluiten. Dan pas, als een jaarcontract niet verlengd wordt, als je met je communicatiewetenschappen diploma en 40k schuld op een arbeitsmarkt komt waar je veterstrikdiploma niets waard is, dan pas zullen Henk en Ingrid en Achmed en DJ Djiggy Djee, die tot voor kort de mond vol hadden over de belangen van ouderen, diezelfde dag nog eigenhandig de stekkers uit de IC units trekken om het vakantiegeld niet mis te lopen.

Fijn man dat je geen dag minder slaapt. "Geen zin in". Dat is prima. Maar ga niet raar opkijken als er mensen zijn die wel een beetje verder kijken. "In mijn directe omgeving merk ik er niets van". Kijk dat vat precies samen wat de mentaliteit is. En ik ga je daar niet over veroordelen, ik snap het. Maar terwijl jij en anderen roflollen en mensen weg zetten in de alu-hoedje hoek zal op ironische wijze jouw leven mogelijk nog aardig worden beinvloedt, en dan zal je terug kijken en zeggen: "hey maar dat werd me niet verteld". Hard hard omission bias geval. Stilzwijgend toekijken met een "wir haben das nicht gewusst" mindset.

Kijk ik heb hier al 3 keer die Bill Gates video neergezet, maar mensen verekken het om te kijken. Ze lachen liever. Prima. Kijk daarom doe ik zo arrogant. Als mensen hier 12 minuten naar die video kan kijken en je nog steeds grappen maakt over mensen die er vraagtekens bij zetten, dan wordt provocatie wel dankbaar.

Niemand hier weet wat er was gebeurd zonder die maatregelen. Je kunt de relatief lage besmettingscijfers/doden daardoor niet vergelijken met de maatregelen.

Ik snap het vanuit Nederlands perspectief wel: Er zijn voldoende middelen om economische schade op te vangen. Er waren geen middelen om een escalerende pandemie op te vangen.

Laten we eerlijk zijn. Als er geen maatregelen waren genomen had je hier ook lopen klagen..

Dit is echt een kul argument. Allereerst is het schrikbarend hoe mensen gewoon accepteren dat er geen middelen waren om een escalerende pandemie op te vangen. "Oh joh niet aan zien komen? Goh ja donderslag bij heldere hemel, nee prima ik lever mijn vrijheden in" Ik heb hier ook al 3 keer een tijdlijn neer gezet maar dat scrollen mensen doorheen en zien de samenhang niet. Als ik 3 keer zeg dat je remmen het niet doen en je vervolgens al het autoverkeer stop wilt zetten wegens uit de bocht vliegen, dan kan je zeggen: ja we weten niet hoe gek het was gelopen als we gewoon doorgereden waren.

Het verwijzen naar het bierfiltje komt op mij over als een ego ding. Alsof anderen niet een punt kunnen hebben omdat het niet op een of ander bierfiltje geschreven is of er niet meer op past. Als iets constant lijkt in deze corona crisis en alles dat daar omheen draait is dat bierfiltjes veranderen, omdat inzichten veranderen.
Dan heb je gelijk op punten, wat betekent dat nou. Krijg je dan een sticker van dbb? In de praktijk zal er niets veranderen en die inzichten zijn echt niet dusdanig vernieuwend of origineel. De arrogantie die vanuit dat bierfiltje gaat vind ik stuitend. Alsof al die top experts het mis hebben, met inzichten alleen ben je er nog niet. Heb al eerder aangegeven dat ik wel benieuwd ben wat er zoal wordt besproken door o.a. het OMT en dergelijke. Daar komen tal van inzichten voorbij natuurlijk. Er moet beleid komen en met alle facetten die meespelen in de samenleving, die toch al vrij polariserend is, moet rekening gehouden worden en daar hoort verantwoordelijkheid nemen ook bij.

Joh een ego ding? Als ik 5 keer zeg dat er zich een voorspelbaar scenario gaat ontvouwen omdat er voldoende gegevens zijn, en je gaat met een clubje hard lachen en zeggen dat het allemaal onzin is, roflollon om het biervilte. En dan waarempel, je wordt geconfronteerd met het biertje scenario, als je dan gaat roepen "e inzichten zijn echt niet dusdanig vernieuwend of origineel", dan moet je toch snappen dat ik dat wel de grap van inzie. Ja het OMT wat zullen ze allemaal bespreken. Totaal overrompeld door deze ebola op steroide varient. Met bosjes gaan ze, niet aan zien komen. "een virus wat ouderen, zieken en mensen met een laag imuunsysteem pakt? Jongens, even centraal, deze klus behoeft nieuwe inzichten en maatregelen als nooit tevoren. Hadden we het maar eerder geweten. Waren er maar cijfers. Waren er maar waarschuwingen geweest, dan hadden we onze zorg kunnen voorbereiden, IC capaciteit uitbreiden enzo, nooit nodig geweest. Hadden we maar basis behoeften om een maatschappij te beschermen tegen dit virus des doods."

Kijk verantwoordelijkheid nemen is gewoon toegeven dat je eerdere roflol een gemis aan vooruitschrijnend inzicht was. Dat wat jij 'arrogant zijn' noemt gewoon iemand was die probeerde kenbaar te maken wat vrij voorspelbaar was. Zonder kwade bedoelingen. Gewoon proneren wat perspectief te bieden. Zoals ik al zo vaak zeg: de verantwoordelijk minister van gezondheid moet worden berecht wegens wanbeleid.

Kijk en de mensen die altijd liepen te schreeuwden dat er meer geld naar klimaatmaatregelen moest gaan, terwijl helder was en dezelfde arrogante mafkees zei dat een euro maar een keer kon worden uitgegeven en de klimaatmaatregelen ten koste van zorg zou gaan, die moeten even netjes pas op de plaats maken en 10 jaar hun mond houden en het stemrecht worden ontzien. Maar nee, juist deze mensen dringen zich naar voren om nieuw beleid voor te stellen. "Vrijheidsbeperking voor iedereen! DIT. NOOIT. MEER!"

Nee. Kijk, dat jij lekker wilt netflix en chillen dat is prima. Het is niet mijn ding, maar een ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt. Maar mensen die nu gaat pleiten, of in ieder geval draag gaat creeren, om hier een soort Noord-Korea-light technocratie in te voeren, waarbij je het vliegtuig niet kan pakken zonder het wondermiddel van Bill Gates te laten injecteren, dat is waar ik dus wel even een sterktere mening heb. Een ieder die nu meent mijn vrijheid en privacy te kunnen beperen die moet van goede huizen komen.

Ja goh de WHO, niet zo goed als we dachten. Meer donderslagen bij heldere hemels enzo.

Bill Gates? Bloomberg? WHO? Alu-hoedje! En nu gewoon lekker wachten op het vaccin...

- 2015: Bill Gates geeft reeds lange tijd aan dat een pandemie swerelds grootste bedreiging vormt
- November 2019: Aanloop verkiezingen USA 2020: Een nieuwe kandidaat dient zich aan in de Amerikaanse verkiezingen: De op 7 na rijkste persoon van Amerika Michael Bloomberg (netto kapitaal geschat op $ 57.5 miljard) koopt zich in bij de Democraten met het doel Trump te verslaan;
- 30 December 2019: De World Health Organization wordt geinformeerd over het dodelijke Corona virus
- 2009 - huidig: Bill & Melinda Gates Foundation doneren als een van de weinige private partijen tussen 2009 - 2015 in totaal $1.535.100.000 aan de World Health Organization, tussen 2018 Q1 en 2019 Q4 alleen is het bedrag $ 503.965.000. waarmee zij de 2e grootste geldschieter voor de World Health Organization zijn, een kleine 10% van alle inkomsten, terwijl de Amerikaanse overheid een kleine 15% doneert.
- 12 Januari 2020: Michael Bloomberg roept dat hij al zijn geld gaat besteden om Trump weg te krijgen
- Ook Bloomberg is een filantroop en steunt de World Health Organization sinds lange tijd, met $ 125.000.000,- in 2009 en nog eens eenzelfde $ 125.000.000,- in 2014 en ook met donatie van $ 23.568.000 tussen 2018 Q1 en 2019 Q4. In 2013 doneerde hij nog $ 100.000.000,- aan Bill & Melinda Gates foundation
- 26 Januari 2020: lancering van de COVID-19 dodenteller website van van Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health ("As the first independent, degree-granting institution for research in epidemiology and training in public health"). Hopkins Bloomberg research institute "....was renamed the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health on April 20, 2001, in honor of Michael Bloomberg...for his financial support and commitment to the school .... Bloomberg has donated a total of $2.9 billion to Johns Hopkins University"
- John Hopkins School heeft in de jaren voorafgaande aan Corona ca. $ 265.400.000,- ontvangen van filantroop Gates.

Maar even zonder gekheid. zo arrogant ben ik normaal niet. Dit topic heeft gewoon een speciale plek in mijn hart.

Ik neem je vanaf nu niet meer serieus. Rest niet gelezen.

Zeg dat het niet waar is!? Het laatste beetje respect ook verloren. Enkel een rits aan drogredenen is wat me nog rest. Niet meer serieus genomen. Ontzien van de voor mij zo cruciale aandacht. Mijn inhoud niet gelezen, geen likes. Daily struggles van de helden van het verzet...

Zeg dat het niet waar is!? Het laatste beetje respect ook verloren. Enkel een rits aan drogredenen is wat me nog rest. Niet meer serieus genomen. Ontzien van de voor mij zo cruciale aandacht. Mijn inhoud niet gelezen, geen likes. Daily struggles van de helden van het verzet...
Zijn slechts pixels, weet je ook wel. Kwark eten en geen zin in al die teksten. Misschien toch een religie beginnen, aan spraakwater lijkt geen gebrek. :D

@Red Pill kan ik jou inhuren om essays te schrijven? Je hebt een erg vlotte pen als ik de gemiddelde lengte van je posts bekijk. Give me some of that.

Ik hoop dat talent scouts van de Illuminatie me volgen en er een plekje voor me vrij is.
Je hebt ze af weten te schudden toen je na 020 te hebben afgekraakt (dacht ik tenminste) er bent gaan wonen en ondanks het ageren tegen de "groene branche" (prachtig topic btw thnx) ben je er reeds werkzaam. Er wordt rekening gehouden met het idee dat je volgend jaar stage loopt bij WHO. :D :D
Zonder gekheid je bent een slimme kerel en af en toe weet ik niet of je loopt te trollen maar ik vind het wel leuk dat je passie toont en volhardend bent.

Terug
Naar boven