Dat ik begrip heb voor de frustraties wil niet zeggen dat ik het met alle uitingen ervan eens ben.
Er is buiten het handelen van deze mensen en groepen daaronder die opjutten, een kans zien op rellen, enz, ook voldoende aan te merken op hoe deze mensen al jaren in de knel zitten, hoe er gecommuniceerd wordt tijdens de corona crisis (zie Ginny Mooy), in hoeverre zo'n avondklok nu echt wat toevoegd, hoe deze mensen geen perspectief wordt geboden, hoe de politie in sommige gevallen wellicht escalerend heeft opgetreden en hoe al deze mensen nu door politici en BNers allemaal over één kam worden geschoren.
Zelf heb ik het idee dat de gemiddelde leeftijd van de plunderaars een stuk jonger was dan de gemiddelde leeftijd van de demonstranten, ook doen er allerlei geruchten en theorieën de ronde over de samenstelling van verschillende subgroepen, maar daar zou ik dan wel harde bewijzen oid van willen zien.
Als je de ruiten van een ziekenhuis staat in te gooien dan ben je wel of een slecht mens, of heel erg misleid door YT en FB, of je hebt een heel zwak moment en dan zijn, politiehond, waterkanon en lange lat een prima oplossingen.
Tot slot over je opmerking dat je de hele dag kan buitenspelen: veel demonstraties of plekken zijn juist verboden. Dat doet een beetje denken aan het verplaatsten van demonstraties waar je het niet mee eens bent naar industrieterreinen buiten de stad, dan heb je er ook niets meer aan.