Fitness Seller

Coronavirus

En dat geeft je dan het recht je stad kort en klein te slaan?
Nee, maar het maakt de regels als avond klok veel lastiger en daardoor veel meer frusterend.

Ik ben blij dat ze hun onvrede laten blijken, demonstrerende wappies komen nu ook niet zo goed over en worden voor gek uitgemaakt.
Terwijl er best wat te vinden valt van al deze regels.

Nee, maar het maakt de regels als avond klok veel lastiger en daardoor veel meer frusterend.

Ik ben blij dat ze hun onvrede laten blijken, demonstrerende wappies komen nu ook niet zo goed over en worden voor gek uitgemaakt.
Je kunt de ganzen dag, vanaf 04:30 tot 21:00 buiten spelen. Waarom moet je dan nog persé na 21:00 naar buiten? Het is winter, het is koud, het is nat, het is kut. Als je thuis zo'n kutsituatie hebt moet je misschien de oorzaak aanpakken ipv de avondklok de schuld te geven?
Gewoon ff slikken die hap, komt wel goed. Je gaat er niet dood aan.

En je zult maar met vier of vijf mensen in een klein huurhuis of flat wonen.
Die burgemeester en andere politici zouden eens van woning en buurt moeten wisselen met de relschoppers, voordat ze ' burgeroorlog' roepen.
Ze hebben geen idee van het leven van hun landgenoten, het boeit ze niet, bijna allemaal zitten ze er voor zichzelf.
Die beredenatie kan je dan ook verder doortrekken. Laat die relschoppers eens ruilen met hun verre neefjes en nichtjes die niet in Nederland wonen. :p

Je hebt wel een punt ik gaf het in het voorjaar al aan dat grote gezinnen in kleine woningen voor problemen gaan zorgen. Nu in de winter met een avond klok is dat voor sommigen echt heel moeilijk.

Je kunt de ganzen dag, vanaf 04:30 tot 21:00 buiten spelen. Waarom moet je dan nog persé na 21:00 naar buiten? Het is winter, het is koud, het is nat, het is kut. Als je thuis zo'n kutsituatie hebt moet je misschien de oorzaak aanpakken ipv de avondklok de schuld te geven?
Waarom zou je eigenlijk een auto moeten hebben die 150+ kan als je toch maar max 100 mag overdag.

Pak voortaan maar de scooter.

Er valt ook best wat te vinden van een demonstratie, alleen valt wat er gister gebeurde wat mij betreft niet in de categorie demonstratie. En stenen gooien tegen een ziekenhuis? :emo:
Ik vraag me af hoeveel van deze mensen daadwerkelijk op de been zijn om te demonstreren en hoeveel er op de been zijn om iets te beleven.

Met een flexbaan met 0 uren contract en geen of minder werk en inkomsten door corona zonder uitzicht op passende woonruimte zit je behoorlijk klem en wordt het redelijk uitzichtloos.

Met een flexbaan met 0 uren contract en geen of minder werk en inkomsten door corona zonder uitzicht op passende woonruimte zit je behoorlijk klem en wordt het redelijk uitzichtloos.
+1
Ik merk dat mensen zich niet meer kunnen of willen verplaatsen in anderen. Zou dat het gevolg zijn van kampen creëren door ze af te schrijven als wappies?

Het haalt niks uit maar vredig demonstreren zou de juiste en meer voordehandliggende manier zijn.
Eens. Maar vanuit mijn positie is dat makkelijk oordelen: mijn inkomen staat niet op het spel, ik heb geen gezin te onderhouden en ik woon vrij ruim. De mensen die rellen, komen - op wss enkele uitzonderingen na - allemaal uit de sociale onderlaag. Die hebben sowieso al weinig te besteden (dus ook geen grote buffer) en hun banen staan vaak wel op het spel. Tel daar eventueel een hypotheek en een gezin bij op en dan stijgen je stresslevels exponentieel. Als er dan een of andere wappie voorbijkomt met een complottheorie, dan neem je dat relatief makkelijk aan. Zeker omdat deze mensen sowieso al niet de slimsten zijn.

Edit: Wat @Mentat zegt dus

Ik praat het overigens niet goed hoor. Maar ik snap wel waar de frustratie vandaan komt. Dat gezegd hebbende: van mij mag de lange lat erover ;)

Laatst bewerkt:
Steeds meer lees ik berichten dat mensen Forum en de PVV verantwoordelijk willen houden voor deze rellen (want ophitsen en verspreiden complottheoriën).

Hmm, waar hebben we dit onlangs eerder gezien..

Steeds meer lees ik berichten dat mensen Forum en de PVV verantwoordelijk willen houden voor deze rellen (want ophitsen en verspreiden complottheoriën).

Hmm, waar hebben we dit onlangs eerder gezien..
FVD roept op om je te verzetten tegen de avondklok. Hoe denk je dat een deel van de achterban dat interpreteert?

+1
Ik merk dat mensen zich niet meer kunnen of willen verplaatsen in anderen. Zou dat het gevolg zijn van kampen creëren door ze af te schrijven als wappies?
Dit heeft m.i. ook te maken met het meritocratisch denken (zie hierover Sandel) en de focus op white privilige tov andere privileges (zie hierover voor de Nederlandse situatie b.v. Josse de Voogd).

Als succes een keuze is en mensen door hard werken alles kunnen bereiken, dan zegt het omgekeerde dat je je slechte positie op de sociaal-economische ladder volledig aan jezelf te wijten hebt, dus waarom zou iemand die wel succesvol is dan begrip en compassie tonen.

In de VS zijn dat mensen die zeggen dat je voor banen waar geen "college-degree" voor nodig is je niet moet verwachten een "living-wage" te verdienen*, maar tegelijkertijd zeggen dat als je jezelf ervoor (diep) in de schulden moet steken je maar geen hoger onderwijs moet volgen, ondertussen is het eigen succes volledig aan hun harde werken te wijten en staat het los van de gouden lepel waarmee ze vanaf de geboorte gevoed werden. Zeg dan gewoon dat mensen die uit minder gelukkige omstandigheden komen maar arm moeten blijven.

Voorbeelden aan de bovenkant: ACB is de enige Justice niet van Harvard of Yale, bijna alle hoge functies in VK komen van Oxbridge alumni.

* Een directeur van deliveroo/uber eats/thuisbezorgd in Nederland heeft ook zoiets gezegd, puur uit menselijke waardigheid vind ik dit een merkwaardige uitspraken.

Waarom zou je eigenlijk een auto moeten hebben die 150+ kan als je toch maar max 100 mag overdag.

Pak voortaan maar de scooter.
Ik snap die vergelijking niet echt. Als jij harder wilt dan 100km doe je dat toch lekker? Dan accepteer je ook de consequenties van een boete. Als jij schijt hebt aan de avondklok en echt persé naar buiten moet, dan doe je dat toch ook lekker? Dan pak je die €95,- gewoon ff.
Same, als eenmanszaak zijn mijn inkomsten door de lockdown nagenoeg volledig verdampt. Ja kut, maar om dat de ruiten van de AH in te gaan gooien? Mweh, wat hebben zij daar mee te maken.

Hebben de paupers eindelijk iets om zich verheven te voelen over de andere paupers.:p
De middenmoters die zich nu eindelijk kunnen laten zien en geloven een soort intellectuele voorsprong op de rest te hebben schieten in ieder geval als paddestoelen uit de grond.

En je zult maar met vier of vijf mensen in een klein huurhuis of flat wonen.
Die burgemeester en andere politici zouden eens van woning en buurt moeten wisselen met de relschoppers, voordat ze ' burgeroorlog' roepen.
Ze hebben geen idee van het leven van hun landgenoten, het boeit ze niet, bijna allemaal zitten ze er voor zichzelf.
Even vermelden, dit had ik bij ons in België ook opgemerkt. Mensen die met 4+ kinderen op een klein appartement wonen hebben het lastig door de corona omdat ze niet naar buiten kunnen. Dan moet je eerst maar eens nadenken als je op een klein appartement woont met zoveel kinderen, of je überhaupt wel voor zoveel kinderen kan zorgen. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, dat zeker niet maar van dit volk krijg ik het wel op mijn heupen.

Die zielige relnichten kunnen ze van mij niet hard genoeg straffen.

Ik snap die vergelijking niet echt. Als jij harder wilt dan 100km doe je dat toch lekker? Dan accepteer je ook de consequenties van een boete. Als jij schijt hebt aan de avondklok en echt persé naar buiten moet, dan doe je dat toch ook lekker? Dan pak je die €95,- gewoon ff.

Same, als eenmanszaak zijn mijn inkomsten door de lockdown nagenoeg volledig verdampt. Ja kut, maar om dat de ruiten van de AH in te gaan gooien? Mweh, wat hebben zij daar mee te maken.
Dat ik begrip heb voor de frustraties wil niet zeggen dat ik het met alle uitingen ervan eens ben.

Er is buiten het handelen van deze mensen en groepen daaronder die opjutten, een kans zien op rellen, enz, ook voldoende aan te merken op hoe deze mensen al jaren in de knel zitten, hoe er gecommuniceerd wordt tijdens de corona crisis (zie Ginny Mooy), in hoeverre zo'n avondklok nu echt wat toevoegd, hoe deze mensen geen perspectief wordt geboden, hoe de politie in sommige gevallen wellicht escalerend heeft opgetreden en hoe al deze mensen nu door politici en BNers allemaal over één kam worden geschoren.

Zelf heb ik het idee dat de gemiddelde leeftijd van de plunderaars een stuk jonger was dan de gemiddelde leeftijd van de demonstranten, ook doen er allerlei geruchten en theorieën de ronde over de samenstelling van verschillende subgroepen, maar daar zou ik dan wel harde bewijzen oid van willen zien.

Als je de ruiten van een ziekenhuis staat in te gooien dan ben je wel of een slecht mens, of heel erg misleid door YT en FB, of je hebt een heel zwak moment en dan zijn, politiehond, waterkanon en lange lat een prima oplossingen.

Tot slot over je opmerking dat je de hele dag kan buitenspelen: veel demonstraties of plekken zijn juist verboden. Dat doet een beetje denken aan het verplaatsten van demonstraties waar je het niet mee eens bent naar industrieterreinen buiten de stad, dan heb je er ook niets meer aan.

Even vermelden, dit had ik bij ons in België ook opgemerkt. Mensen die met 4+ kinderen op een klein appartement wonen hebben het lastig door de corona omdat ze niet naar buiten kunnen. Dan moet je eerst maar eens nadenken als je op een klein appartement woont met zoveel kinderen, of je überhaupt wel voor zoveel kinderen kan zorgen. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, dat zeker niet maar van dit volk krijg ik het wel op mijn heupen.
Het gaat wat ver om mensen kinderen te verbieden op basis van hun woonruimte, betekent dit ook dat bij gedwongen verhuizing naar kleinere woonruimte (verlies van inkomen, scheiding) de overheid maar kinderen moet afpakken of ouders uit de ouderlijke macht ontzeggen (als je dit ver gezocht vindt, dan zeg ik: Toeslagenaffaire)?

En als de woningmarkt door jarenlang wanbeleid op slot zit (zoals in NL), dan maar geen gezinsvorming? Je zag voor corona al dat mensen later aan gezinsvorming beginnen door onzekerheid (flexbanen en woonruimte). Mensen zitten veelal klem in kleine huurwoningen in de vrije sector met hoge huur, omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen voor een grotere woning met lagere maandlasten en door de hoge huur kunnen ze ook niet sparen om een groter deel van de koopsom zelf te kunnen betalen.

Dat ik begrip heb voor de frustraties wil niet zeggen dat ik het met alle uitingen ervan eens ben.

Er is buiten het handelen van deze mensen en groepen daaronder die opjutten, een kans zien op rellen, enz, ook voldoende aan te merken op hoe deze mensen al jaren in de knel zitten, hoe er gecommuniceerd wordt tijdens de corona crisis (zie Ginny Mooy), in hoeverre zo'n avondklok nu echt wat toevoegd, hoe deze mensen geen perspectief wordt geboden, hoe de politie in sommige gevallen wellicht escalerend heeft opgetreden en hoe al deze mensen nu door politici en BNers allemaal over één kam worden geschoren.

Zelf heb ik het idee dat de gemiddelde leeftijd van de plunderaars een stuk jonger was dan de gemiddelde leeftijd van de demonstranten, ook doen er allerlei geruchten en theorieën de ronde over de samenstelling van verschillende subgroepen, maar daar zou ik dan wel harde bewijzen oid van willen zien.

Als je de ruiten van een ziekenhuis staat in te gooien dan ben je wel of een slecht mens, of heel erg misleid door YT en FB, of je hebt een heel zwak moment en dan zijn, politiehond, waterkanon en lange lat een prima oplossingen.

Tot slot over je opmerking dat je de hele dag kan buitenspelen: veel demonstraties of plekken zijn juist verboden. Dat doet een beetje denken aan het verplaatsten van demonstraties waar je het niet mee eens bent naar industrieterreinen buiten de stad, dan heb je er ook niets meer aan.
Iedereen gaat gebukt onder dezelfde maatregelen. De een zal het financieel zwaarder treffen dan de ander. Ik heb 3 maanden ToZo gehad en daarna kon ik het uitzoeken. 0,0 inkomen momenteel, dan zoek ik toch iets anders om de tijd te overbruggen? ipv bij de pakken neer te gaan zitten, huilie huilie doen en vervolgens boos worden en stenen gooien naar de ME.
Of iedere maatregel nou nut heeft valt zeker te betwijfelen, maar kennelijk kunnen bepaalde groepen zelf geen inschatting maken van risico's. We hebben deze shitzooi aan onszelf te danken.
Het is niet voor niets dat demonstraties verboden zijn he? Slim om in deze tijd met 2.000man bij elkaar te komen waarbij de helft geen mondkapje draagt. Het nut hiervan buitenbeschouwing gelaten. En inderdaad, wat je zegt. Verplaats het dan naar een veilige omgeving, aandacht van de media krijgen ze toch wel.

Terug
Naar boven