AndroidHealthClinic

Coronavirus

Kinderen worden wel ziek maar hoeven geen mondkapje op? Wat is daar de gedachte achter?
Niet? Ik dacht leerlingen in de bovenbouw wel. Een beetje hetzelfde als op het werk: op je werkplek niet, als je loopt weer wel.

Op scholen waar leerkrachten zitten die een zwakkere gezondheid hebben, zie je ook wel dat die leerkrachten via een groot scherm les geeft (en de kinderen in de klas). Van wat ik gezien heb, is het bizar hoe goed leerlingen luisteren naar een scherm (ook al zonder klassen assistent).

Al zouden mondkapjes goed werken, dan zal het alsnog niet werken bij kinderen. Je kan niet van kinderen verwachten dat ze altijd hun kapje ophouden, hun handen stuk wassen, 1,5m afstand van elkaar houden, etc.

Daarnaast is zo'n kapje onmenselijk voor kinderen om de hele dag op te houden. Niemand in de politiek die hier zijn vingers aan wilt branden.
Ja maar het helpt toch zo goed? Dus als die kinderen het ook om doen dan hebben we toch minder besmettingen?

Zag ook wat berichten dat het voor kinderen een erger psychologisch issue is. Hoe jonger hoe erger.

Dat corona de Ziekte van Kawasaki(of iets gelijkaardig) kon veroorzaken was al bekend voor de eerste golf vorig jaar.
Met de eerste golf volgde ik het minder. Dat ik dat nu doe, is echt omdat ik te lang niets te doen heb. Maar ben blij om te lezen dat het geen nieuw bericht is, want ik schrok er wel van

Niet? Ik dacht leerlingen in de bovenbouw wel. Een beetje hetzelfde als op het werk: op je werkplek niet, als je loopt weer wel.

Op scholen waar leerkrachten zitten die een zwakkere gezondheid hebben, zie je ook wel dat die leerkrachten via een groot scherm les geeft (en de kinderen in de klas). Van wat ik gezien heb, is het bizar hoe goed leerlingen luisteren naar een scherm (ook al zonder klassen assistent).
Wij moeten overal een mondkapje dragen op het werk, was eerst alleen als je liep.

O shieeeeettt

1614179522676.png

I just wanna have my kick's before the whole shithouse goes up in flames: Jim Morrison
Right on !
We gaan allemaal daudt !

Nou, mogelijk heb ik ook de Chinese longaids te pakken. Mien breur is een paar dagen geleden positief getest op de rona.

Ik heb sinds gister hoofdpijn, opgezette lymfeklieren in m'n hals en een hele fucking nare hoest. Geen koorts, geen benauwdheid.

Echt geen zin om mij te laten testen maar ik denk dat ik er toch aan moet geloven. Maar misschien wel top, dan hoef ik geen vaccin :D.

Nou, mogelijk heb ik ook de Chinese longaids te pakken. Mien breur is een paar dagen geleden positief getest op de rona.

Ik heb sinds gister hoofdpijn, opgezette lymfeklieren in m'n hals en een hele fucking nare hoest. Geen koorts, geen benauwdheid.

Echt geen zin om mij te laten testen maar ik denk dat ik er toch aan moet geloven. Maar misschien wel top, dan hoef ik geen vaccin :D.
Maar dan sta je niet geregistreerd als coronalijer dus moet je alsnog gevaccineerd worden :trollface:

Terug
Naar boven