Fitness Seller

Coronavirus

Lol hoe kom je daar nou bij? Er staat duidelijk op rijksheidoverheid.nl dat een spatscherm geen vervanging is van een mondkapje en dat je die ook niet hoeft te dragen als je een medische verklaring hebt.
Dat wordt me regelmatig verteld als ik op mijn werk mijn mondkapje afdoe...

Screenshot_20220124-190028_Chrome.jpg

Mensen die vanwege ziekte of beperking geen mondkapje kunnen dragen, willen bijvoorbeeld ook kunnen reizen. Geef hen dan de ruimte. Het kan dus zijn dat u iemand geen mondkapje ziet dragen op een plek waar dat verplicht is.
Of jullie allemaal ff uit mijn mondkapjes-vrije safe space (van 1,5 meter) willen gaan.

Ik verzet me al jaren tegen de onzinnige regels omtrent CO2 en stikstof uitstoot door structureel te hard te rijden op momenten en locaties waar dat imo prima kan, maar ik heb niet het idee dat ik daar iets mee bereik.

Dat is "onopvallend" verzet. :DHerkenbaar, ik doe dat ook en kinderachtiger nog, ik geniet daar zelfs een beetje van.

Maar als iedereen weigert een mondkap te dragen, dan zal het aantal aanhoudingen en bekeuringen enorm worden.
Daarmee valt het op en maak in ieder geval een 'statement' naar de staat toe.

Wat de coronamaatregelen betreft zijn ze imo nog niet draconisch geweest, wel moeten er morgen versoepelingen worden aangekondigd, anders dreigen ze wel draconisch te worden.

Voor eenieder zal het omslagpunt draconisch/niet draconisch anders zijn.
Voor mij is die grens al ruim een jaar eerder overschreden, ook qua tegenstrijdigheden en disproportionaliteit.

Diegenen dit nog steeds niet het geval vinden als er morgen inderdaad geen versoepelingen aan worden gekondigd, zullen dit waarschijnlijk nooit gaan vinden.

Als genoeg mensen geen kapje dragen en elke boete aanvechten dan houdt het ook snel op. Justitie heeft daar de capaciteit niet voor.

Moet je hem sowieso niet betalen als je hem wilt aanvechten? Anders loopt deze toch gewoon op?
Ja. En dan ga je in bezwaar.
Van de OvJ krijg je dan brief waarin staat of de aanklacht wordt geseponeerd of niet. In dit geval niet. Dan kan je verder in bezwaar en dan word je gedagvaard na een paar maanden of (kan langer dan een jaar duren).

Dan moet je dus voorkomen voor de kantonrechter. Na zijn uitspraak kan je vervolgens in beroep gaan. Dat kost ook weer tijd. En dan kan je daarna nog naar het Europees hof voor de rechten van de mens (dacht ik). Lekker alles rekken.

Van de OvJ krijg je dan brief waarin staat of de aanklacht wordt geseponeerd of niet. In dit geval niet. Dan kan je verder in bezwaar en dan word je gedagvaard na een paar maanden of (kan langer dan een jaar duren).

Dan moet je dus voorkomen voor de kantonrechter. Na zijn uitspraak kan je vervolgens in beroep gaan. Dat kost ook weer tijd. En dan kan je daarna nog naar het Europees hof voor de rechten van de mens (dacht ik). Lekker alles rekken.
Dat gaat zomaar niet.

ff snel en niet helemaal nageplozen:

Strafbeschikking OM,
In verzet bij OM, @Steks niet betalen
Kantonrechter (overtredingen) of Politierechter (lichte vergrijpen),
Hoger Beroep bij Hof (verlof nodig voor boetes onder de 500 euro en/of minstens hogere boete dan 50 euro?)
Cassatie bij HR (beperkt bij overtredingen, gaat om juiste toepassing recht)
Eventueel kan de HR terugverwijzen naar een ander Hof

Pas na uitputting nationale procedures:
EHRM (soms prejudiciële vragen tijdens eerdere stappen in procedure, je moet aantonendat het EVRM is geschonden)

Laatst bewerkt:

In de tussentijd heb je dan tig boetes op je bord.

Ik vind een mondkapje dragen denk ik toch wat makkelijker. Daarbij draag ik dan mogelijk ook mijn piepkleine steentje bij aan het eindigen van de pandemie. Bovendien hoeven mijn gezichtsuitdrukkingen in publieke ruimtes dan niet conform sociale conventies te zijn.

Ik vind een mondkapje dragen denk ik toch wat makkelijker. Daarbij draag ik dan mogelijk ook mijn piepkleine steentje bij aan het eindigen van de pandemie. Bovendien hoeven mijn gezichtsuitdrukkingen in publieke ruimtes dan niet conform sociale conventies te zijn.

Werkelijk een pracht hoe je met de 3e zin de 2e zin weer volledig ontkracht, eigenbelang boven andermans belang. :treuren:

Ik draag juist geen mondkapje om mijn steentje bij te dragen aan het eindigen van de pandemie. Hoe eerder iedereen het gehad heeft des te eerder we weer normaal kunnen doen

Tenzij zijn intentie is om anderen zich niet ongemakkelijk te doen voelen?
"hoeven niet conform sociale conventies te zijn"

"Niet hoeven" impliceert dat het hem de vrijheid geeft om zijn gezichtsuitdrukkingen die vorm te geven die hem persoonlijk het makkelijkst/beste uitkomt = eigenbelang.

Ik zou het hier wel met je eens zijn als hij het anders had gesteld:
Bijvoorbeeld: "Dan zouden mijn gezichtsuitdrukkingen geen schade berokkenen aan de sociale conventies." :)

In die context zou hij de intentie hebben om de conventies geen geweld aan te willen doen = onbaatzuchtig

Terug
Naar boven