MuscleMeat

Coronavirus

Omdat virussen zich blijkbaar muteren om beter te overleven. De besmettelijkste mutaties winnen het dan na een tijdje van de minder besmettelijke versies.

De vorige varianten zijn ondertussen dus bijna volledig verdreven door omikron
dan blijft het zo wel doorgaan

Ik was gewoon benieuwd waarom ineens de andere niet meer bestonden en alleen maar om omikron draait. Zodra er een nieuw variant komt gaat dus de oude variant dood
Yip, het is evolutie. Omdat bij virussen een generatie soms maag dagen kost (bij mensen is een generatie ongeveer 25 jaar ofzo) gaat de evolutie daar ook veel sneller.

Een mutatie in het virus dat zorgt voor snellere verspreiding verspreidt zich sneller en verdringt dan de andere vorige variant. De vaccinatie en maatregelen versterken dat - als een mutatie zorgt dat vaccinatie minder goed werkt heeft die variant een groot voordeel. Zeker als die dan ook nog los kan gaan in de ongevaccineerde groep.

Ja klopt, is nu al de vorige aan het verdringen. Maar delta had ook iets van 200 subvarianten. Delta werden mensen alleen heel veel zieker van. Omicron eigenlijk niet. Hebben we geluk mee. Iedereen krijgt het, vaccinatie zorgt er voor dat je nog minder ziek wordt en de ziekenhuizen lopen niet over. Dus over een maad zijn we er denk ik vanaf. De vraag is of er dan weer een nieuwe variant komt die ernstig genoeg is om veel mensen in het ziekenhuis te krijgen.

Uiteindelijk krijg je toch een soort van groepsimmuniteit.

En dan is het wachten op de volgende pandemie.

Omdat virussen zich blijkbaar muteren om beter te overleven. De besmettelijkste mutaties winnen het dan na een tijdje van de minder besmettelijke versies.

De vorige varianten zijn ondertussen dus bijna volledig verdreven door omikron
Het is eigenlijk andersom, mutaties vinden per ongeluk plaats, het zijn foutjes. maar sommigen zorgen er voor dat een virus beter overleeft, verspreidt en dus een evolutionair voorbeeld heeft.

Dat is de hoofdreden dat Ebola niet zo hard gaat - je wordt daar zo snel ziek van en gaat zo snel dood dat die ziekte zich maar moeilijk verspreidt. Als dat als een soort longziekte verspreid zou worden hadden we een serieus probleem. Gelukkig moet je voor ebola echt in contact komen met besmet vocht (dus besmet water drinken, of zweet, bloed etc van een ziek persoon op/in je krijgen).

Of kruisimmuniteit zodat ze minder ziek worden van de nieuwere varianten.
Ja, dat veeg ik voor het gemak maar even op een grote hoop. Maar door allerlei eerdere besmettingen, vaccinatie, besmetting met nieuwe varianten zijn we al voor een groot deel immuun. We kunnen wel ziek worden maar worden het niet echt ernstig. En daarna hebben we nog betere afweer.

Het is eigenlijk andersom, mutaties vinden per ongeluk plaats, het zijn foutjes. maar sommigen zorgen er voor dat een virus beter overleeft, verspreidt en dus een evolutionair voorbeeld heeft.

Dat is de hoofdreden dat Ebola niet zo hard gaat - je wordt daar zo snel ziek van en gaat zo snel dood dat die ziekte zich maar moeilijk verspreidt. Als dat als een soort longziekte verspreid zou worden hadden we een serieus probleem. Gelukkig moet je voor ebola echt in contact komen met besmet vocht (dus besmet water drinken, of zweet, bloed etc van een ziek persoon op/in je krijgen).
Als een ebola variant een keer airborne wordt dan kunnen we echt een heel groot probleem hebben. Volgens mij zijn filovirussen ook niet echt in staat om airborne te zijn. Voor zover ik weet zijn er geen airborne gevallen van deze virussen bekend.

Is het geen duplicatie fout?
Ja, maar die 'fouten' zijn noodzakelijk voor het soort om te overleven. Als een soort bestaat omwille van fouten, zijn het dan wel fouten? Of is het zo 'geprogrammeerd' door evolutie? Mutaties zijn geen fouten. Ze zijn noodzakelijk. Maar ja het gebeurd door 'foutjes' tijdens duplicatie.

Als dit niet de bedoeling was dan was er wel een evolutionaire safety ingebouwd.

Ja, maar die 'fouten' zijn noodzakelijk voor het soort om te overleven. Als een soort bestaat omwille van fouten, zijn het dan wel fouten? Of is het zo 'geprogrammeerd' door evolutie? Mutaties zijn geen fouten. Ze zijn noodzakelijk. Maar ja het gebeurd door 'foutjes' tijdens duplicatie.

Als dit niet de bedoeling was dan was er wel een evolutionaire safety ingebouwd.
Er zit geen bedoeling achter, het is gewoon zo.

Neemt iemand dit nog serieus?

Precies. Het `overleven van de soort` is een godsdienstig erfenis, teleologische theologische onzin.
Theologie is een andere manier van kijken, dat moet je niet met andere vormen van wetenschap verwarren en al helemaal niet met de nieuwe religies klimaatisme en wokeism.

Er zit geen bedoeling achter, het is gewoon zo.
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel.

Jij noemt het een fout. Een 'fout' is subjectief. Een menselijke opvatting dat iets niet werkt naar behoren. Maar zonder die 'fout' was dat virus er niet, want geen mutatie. Dus evolutionair gezien zijn mutaties geen fouten, sterker nog, zonder mutaties is er geen evolutie.

In mijn opzichte is het dus geen fout. En in dat opzicht zit er dus zeker wel een bedoeling achter, maar dat heeft helemaal niets met god o.i.d. te maken.

Theologie is een andere manier van kijken, dat moet je niet met andere vormen van wetenschap verwarren en al helemaal niet met de nieuwe religies klimaatisme en wokeism.
Theologie is ondanks de -logie suffix geen wetenschap, maar het tegenovergestelde.

Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel.

Jij noemt het een fout. Een 'fout' is subjectief. Een menselijke opvatting dat iets niet werkt naar behoren. Maar zonder die 'fout' was dat virus er niet, want geen mutatie. Dus evolutionair gezien zijn mutaties geen fouten, sterker nog, zonder mutaties is er geen evolutie.

In mijn opzichte is het dus geen fout. En in dat opzicht zit er dus zeker wel een bedoeling achter, maar dat heeft helemaal niets met god o.i.d. te maken.
Het doel is 1 op 1 dupliceren zonder afwijkingen tov het origineel, een mutatie is een afwijking en dus een incorrecte (foute) duplicatie, dat dit een noodzakelijk kwaad is voor het leven is een tweede.

Terug
Naar boven