Fitness Seller

Coronavirus

Zal wel afhangen van het product dat afgefakkeld wordt lijkt mij. Bij koolwaterstoffen of stoffen die reageren met water bijv. zie ik daar de logica niet van in.

Eens googlen.
Tijdens de verbranding wordt stoom toegevoegd om roetvorming te voorkomen. Bij een goede menging van stoom en gas zal de vlam rookloos branden.

Een zwarte rookpluim kan dus verschijnen wanneer de verbranding onvolledig is; deze blijft dan ook zwart totdat een goede menging van stoom en gas is bekomen.

Hetzelfde fenomeen is soms merkbaar wanneer je een kaars aansteekt; de vlam heeft een zwarte rookpluim voordat de verbranding volledig is.

Tijdens de verbranding wordt stoom toegevoegd om roetvorming te voorkomen. Bij een goede menging van stoom en gas zal de vlam rookloos branden.

Een zwarte rookpluim kan dus verschijnen wanneer de verbranding onvolledig is; deze blijft dan ook zwart totdat een goede menging van stoom en gas is bekomen.

Hetzelfde fenomeen is soms merkbaar wanneer je een kaars aansteekt; de vlam heeft een zwarte rookpluim voordat de verbranding volledig is.

Die vlam steekt een paar meter boven die schoorsteen uit, waar zou de stoom dan worde toegevoegd?

1649791015846.jpg

Ja, alleen het standaard affakkelen gebeurt met een kleine schoorsteen, die links naast de blauwe tank staat, daar staat altijd een vlammetje op. Nu heeft de grote vlam ruim een half uur aangestaan, die pijp is zo’n 80 tot 100m hoog.
F6D1987F-3E95-4EF0-B05C-F8A32A127976.jpeg
Mooi gezicht man, bijna iedere week wel bij de nam hier.

Mooi gezicht man, bijna iedere week wel bij de nam hier.
Ik woon er ook tussenin, ik kon de vlam net niet uit mijn zolderraam zien omdat het huis van mijn achterburen er voor staat. In mijn vorige huis keek ik uit op Shell Pernis en daar was het vrij vaak raak.

• Like
Waarderingen: vntl
Terug
Naar boven