snowke90
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 3.731
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 30%
Heel eerlijk, het is nog vrij minimaal na 15 jaar+ trainen idd... Dat wil niet zeggen dat het niet kut is overigens. Dat van die focus verleggen hoeft niet per sé, maar kan wel. Bedenk wel dat "gek doen" en "relatief" zwaar gaan (qua inzet) vaak erger blessures oplevert dan percentage gewicht. Ik denk dat de gemiddelde bodybuilder niet veel minder naar de kloten is dan de gemiddelde powerlifter. Een 8rm is wellicht iets minder blessure gevoelig als een 1rm, maar aan de andere kant trainen bodybuilders vaker en verder beyond faillure, wat dan weer een hoger risico is...resultaten zijn binnen, op verschillende plaatsen letsels en verkalking op het kraakbeen + ontstekingen en daardoor vochtophoping, 2 april een spuit erin tegen de pijn en dan enkele maanden voorzichtig zijn (zal dus geen 1rm pogingen op de bench meer zijn)
Komt normaal wel grotendeels goed, trainen hoef ik voorlopig nog niet op te geven, moet voortaan vooral voorzichtiger zijn.
Al bij al niet het einde van de wereld dus, denk dat de meerderheid met +15j trainen achter de rug wel af en toe wat aan de hand hebben
Mja, zodra de gyms terug open zijn kan ik wel weer beginnen bouwen, ga de focus verleggen van proberen zo sterk mogelijk zijn naar buffer worden
Gewoon doen wat je leuk vind!

)