- Waardering
- 9.056
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 18%
Niet perse op TS maar zoiezo op heel veel mensen. Nuttig stukje!Als ik een paar algemeenheden in deze discussie mag droppen rondom blessures:
- de juiste techniek voor jou als lifter is de techniek die je óók kan maintainen onder zware load en/of vermoeidheid.
- een valkuil is vaak te weinig relevant volume draaien en te vaak tegen rpe 9-10 lifts aan zitten, zowel op ME pogingen als op werksets.
- enhanced lifters worden vaak 'te snel te sterk' d.w.z. dat pezen en ligamenten en dergelijke het niet aan kunnen of dat ze dermate snel vooruit zijn gegaan dat ze niet voldoende aan hun techniek hebben gewerkt "want ik ga toch zo lekker vooruit". Zie je trouwens ook regelmatig bij de genetisch meer bevoordeelden. Vandaar ook dat dergelijke lifters met enige regelmaat er vroeg in hun carrière alweer de brui aan geven en er niet in zitten for the long run
- je ziet regelmatig dat iemand die niet de juiste feeling met het eigen lichaam heeft te vaak te hard van stapel wil lopen óf juist weer té voorzichtig is. Het is een fine line tussen te snel weer terug willen komen en te lang je verschuilen achter een pijntje of blessure. Over het algemeen geldt dat active recovery wel altijd wenselijk is en je dus altijd iets moet blijven doen, tenzij je natuurlijk je been breekt ofzo
Dit is heel algemeen en niet per se van toepassing op TS

)