- Waardering
- 23.782
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 20%
Ik moet toch ietsWaarom zou je ook gaan voor een 1rm op een lat pulley![]()

mn 1rm pulley leg extensions houd ik dus maar voor mezelf 

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik moet toch ietsWaarom zou je ook gaan voor een 1rm op een lat pulley![]()

Vooral ego aan de kant zetten als je blessure hebt

Ja stoppen met trainen doe in idd sws niet, dan ben ik binnen enkele weken een dikke padIedereen die zegt stoppen met trainen.... waarom zou je dat doen? Hij geeft aan dat hij perfect kan trainen zonder pijn als hij bench skipt... dan kan je gewoon trainen, al dan niet lichter en zonder bench. 9/10 beter dan gewoon nieks meer doen. Zolang hij slim genoeg is om niet opeens ff naar een max bench ofzo te werken![]()

ik heb nu dat ik bij lichte gewichten veel meer pijn heb dan bij zware, ook maar raarMet flat bench voel ik m'n rechterschouder ook, al enige tijd last van. De ene keer wat minder dan de andere keer.
Met incline bench nergens last van, met shoulderpress ook niet, met dumbbell fly ook niet, met close grip bench ook niet![]()
met Bands en lichte raises heb ik de afgelopen weken voor schouders steeds gedaan om wat te onderhouden, ook geen last erdoor en dit gaat best goed, vind het alleen super saai trainen zoNiemand zegt dat ie moet stoppen met trainen man. Light band werk, dumbell werk, safety bar lowerbody werk en extra cardio is niet stoppen met trainen toch? Alleen ik zou nergens echt op knallen of pr's willen zetten. Dit om een aantal redenen:
1) Als je ECHT zwaar traint op eender welke lift, heb je altijd de kans om je blessures te verergeren. Zelfs als je bijv. een safety bar squat of whatever doet, ga je bij een 1rm alles dermate aanspannen dat je ook daarmee je schouder verergert.
2) Je wil toch ook niet brutaal uit verhouding groeien? Drie maanden knallen als een malle op legs (of als je bijv. knie klachten hebt op upperbody) gaat je verhoudingen niet helpen, zeker niet als je er ook nog bij juiced. Nogmaals; bijhouden is zeker goed, maar niet te gek.
3) Spierherstel (dus groei na een zware sessie) werkt min of meer op hetzelfde herstelproces als blessure herstel. Als je dus constant aan het herstellen bent van zware trainingen (ondanks dat je je blessures ontziet), herstellen de blessures nog langzamer.
Nou don't get me wrong, iedereen die lang traint heeft pijntjes en daar kan je gerust omheen knallen. Dit lijkt echter meer op een "blessure" dan een pijntje, zoals Chrash het beschrijft. Dan is herstellen prio 1, de rest komt allemaal wel![]()
Lichte cut was sowieso de bedoeling, heb het laatst enkele kg eraf gehaald, nu ben ik even stabiel aan het houden want was het cutten even beu. Over 2 weken terug langzaam verder cutten en dan hoop ik dat tegen het einde van de cut (ergens begin zomer ofzo) ik terug fatsoenlijk kan trainen (en blasten)Vooral ego aan de kant zetten als je blessure hebt
Das nummer 1 dat je moet doen
Gewoon lekker pompen en massa behouden. Eventueel kan je kijken om in die periode een lichte cut in te voeren en terwijl rondom je blessure trainen? Geen idee....
Deels met hem eens. Eigenlijk voor een groot gedeelte. Ondanks dat je qua uitvoering (elbows meer naar binnen, flat bench als 2e/3e/4e oefening doen zodat je warm bent, bands toevoegen zodat je op het "gevaarlijke" gedeelte onderaan minder belast wordt, slingshot (voor zelfde effect als bands, een pad om de bar doen zodat je iets minder ver hoeft te zakken etc.) best wel wat kan doen om het "minder risicovol" te maken, is flat bench absoluut niet nodig voor een grote chest. Enkel als je wil powerliften zul je wel "moeten" en dan moet je uiteraard wel benchen...Iain Valliere zegt: flat bench is een hartstikke leuke oefening, maar als je last hebt van je schouder tijdens deze oefening is het het eerste wat je dient te droppen.
Misschien wel ja..... uit zelfbeschermingmss dat ze mij maar beter een brace geven (als nodig) om even verplicht te ontlasten

De uitvoering is natuurlijk sowieso de reden dat je een blessure krijgt. Maar voordat iemand een blessure krijgt is hij/zij waarschijnlijk volledig overtuigd dat de uitvoering goed is. Vervolgens krijg je een blessure en dan is het al te laat.Deels met hem eens. Eigenlijk voor een groot gedeelte. Ondanks dat je qua uitvoering (elbows meer naar binnen, flat bench als 2e/3e/4e oefening doen zodat je warm bent, bands toevoegen zodat je op het "gevaarlijke" gedeelte onderaan minder belast wordt, slingshot (voor zelfde effect als bands, een pad om de bar doen zodat je iets minder ver hoeft te zakken etc.) best wel wat kan doen om het "minder risicovol" te maken, is flat bench absoluut niet nodig voor een grote chest. Enkel als je wil powerliften zul je wel "moeten" en dan moet je uiteraard wel benchen...
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar je hebt 2 soorten "slechte uitvoering" imo; acute en chronisch. Wat ik daarmee bedoel is dat sommigen altijd crappy uitvoering hebben, egaal welk gewicht. Dat is echt volledig onnodig. Sommige mensen hebben best een prima uitvoering, totdat ze voor een zware 5rm gaan of whatever. Dit is ook een blessure risico wat voort komt uit gebrekkige uitvoering, maar enigszins onvermijdbaar (maar wel in te perken) als je voor kracht traint.De uitvoering is natuurlijk sowieso de reden dat je een blessure krijgt. Maar voordat iemand een blessure krijgt is hij/zij waarschijnlijk volledig overtuigd dat de uitvoering goed is. Vervolgens krijg je een blessure en dan is het al te laat.
Hoeveel mobiliteit, stabiliteit en techniekstrainingen heb je ondertussen al gedaan @chrash?Valt me op dat de lift vrij oneven loopt. Jouw knie valt naar binnen? Heb ik al eerder gezien geloof ik bij de squat. Verder sterk !

Jup, maar het is al wat beter dan eerst, probeer wat meer high rep met lagere gewichten te doen, dan is het beter in het begin van de set, tegen dat de vermoeidheid begint toe te slaan gaat het weer achteruit.Valt me op dat de lift vrij oneven loopt. Jouw knie valt naar binnen? Heb ik al eerder gezien geloof ik bij de squat. Verder sterk !
moeilijke vraag, slaan we overHoeveel mobiliteit, stabiliteit en techniekstrainingen heb je ondertussen al gedaan @chrash?![]()

Toen eens getest of poppers ook gebruikt kunnen worden ter vervanging van smelling salts.

Dat is gelukkig niet gebeurdEen open anus tijdens een heavy lift... goed voor je broek vol te schijten![]()
. Maar zag wel eventjes alles zwart door de bloeddrukvalDat is gelukkig niet gebeurd. Maar zag wel eventjes alles zwart door de bloeddrukval
In de sexy time winkel gekocht dan?nope, daar hebben ze alleen nog van die “plantaardige” mengelingen die weinig doen en onder de toonbank door is een flesje van 15 ml ontzettend duur. Bestellen ze gewoon uit china, 15e voor 50ml+15ml alkylnietriet thuis geleverd.Ik wist niet eens dat poppers nog bestondenIn de sexy time winkel gekocht dan?
nope, daar hebben ze alleen nog van die “plantaardige” mengelingen die weinig doen en onder de toonbank door is een flesje van 15 ml ontzettend duur. Bestellen ze gewoon uit china, 15e voor 50ml+15ml alkylnietriet thuis geleverd.