AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.821
Goed gereedschap bewaar je onder een afdak hee :p

Zit in isolatie thuis door Corona, heel kortademig en moe door dus trainingen zijn even iets korter (3 ipv 5 oefeningen)

Bijna 4x140 bench als eindset

Nu bench weer normaal lukt is het plezier van het trainen wel weer terug.

buiten dat je heel onstabiel ligt is je barpath en goe je beweging gaat wel best mooi :)

• #3.823

Zit in isolatie thuis door Corona, heel kortademig en moe door dus trainingen zijn even iets korter (3 ipv 5 oefeningen)

Lekker💪

Beest :D

4x140
Nice range of motion man. Meeste mensen die dat soort gewicht benchen pakken hem zo breed dat ze maar een paar centimeter hoeven te zakken en archen dan ook nog eens de helft van die afstand eruit.

Beetje stabieler liggen en je drukt waarschijnlijk meer :)

• #3.829
  • #3.830
Nice range of motion man. Meeste mensen die dat soort gewicht benchen pakken hem zo breed dat ze maar een paar centimeter hoeven te zakken en archen dan ook nog eens de helft van die afstand eruit.

Beetje stabieler liggen en je drukt waarschijnlijk meer :)
Met hem heel breed te pakken heb ik vorig jaar m’n blessure opgelopen. Druk het liefst close grip. Denk dat de kracht vooral in mn triceps zit.

buiten dat je heel onstabiel ligt is je barpath en goe je beweging gaat wel best mooi :)
Hoe kun je dat precies vanuit deze hoek beoordelen? Ik zou juist wel geintereseerd zijn vanaf de zijkant, met name bij schouderklachten e.d.

@chrash Misschien dat er nog wat meer uit je voetpositie te halen is en het aanspannen van je benen/billen voordat je gaat benchen. Het lijkt alsof je hier veel verliest als ik kijk naar je benen/heupen. Dit maakt het voor je schouder een stuk zwaarder aangezien deze veel harder op stabilisatiegebied moet werken.
Uiteindelijk leid een betere stabiliteit op de bank enorm met de kracht die je kwijt kunt vanuit je triceps/borst/schouders, aangezien een verminderde stabilteit op de bank ervoor zorgt dat je neurale aansturing als het ware wordt gelimiteerd vanuit je centrale zenuwstelsel. Vergelijk het een beetje met maximale spronghoogte vanaf ijs in vergelijking met op stabiele ondergrond. Ondanks dat je maximale hoogte probeert te behalen kom je amper van de grond ;)

Laatst bewerkt:
Met hem heel breed te pakken heb ik vorig jaar m’n blessure opgelopen. Druk het liefst close grip. Denk dat de kracht vooral in mn triceps zit.
borst of schouder blessure?
idd erg smal, ik ben een stuk kleiner dan jou en leg mn middelvinger op de ringen, wide grip is meer borstactivatie
helpt je core aanspannen met balanceren? dan lig je zo vast als een huis

Wel een mooie prestatie bro!!! 💪

• #3.833
Hoe kun je dat precies vanuit deze hoek beoordelen? Ik zou juist wel geintereseerd zijn vanaf de zijkant, met name bij schouderklachten e.d.
Zal eens van opzij filmen (maar wel met wat minder gewicht want de fut is er nu uit)
idd erg smal, ik ben een stuk kleiner dan jou en leg mn middelvinger op de ringen, wide grip is meer borstactivatie
helpt je core aanspannen met balanceren? dan lig je zo vast als een huis

Wel een mooie prestatie bro!!! 💪
geen bruikbare ringen op deze bar :)

• #3.834
@kazamafury

Bij zware gewichten is het natuurlijk nog wat slechter als dit.
Zo lijken me de eerste reps wel mee te vallen?

• #3.835
Bij deze set probeer ik feller te letten op aanspannen billen/benen
Toch heb ik het gevoel dat ik met m’n linker been precies de grond nauwelijks raak

Toch ogen ze meteen enorm veel beter, stabieler en gecontroleerder.

Deze heeft mij erg geholpen met m'n bench set up. Eerst kwam ik altijd met mn reet in de lucht als het zwaar werd.

Bij deze set probeer ik feller te letten op aanspannen billen/benen
Toch heb ik het gevoel dat ik met m’n linker been precies de grond nauwelijks raak
Heb wel eens rubbertegels oid onder je voeten gelegd om de bank als het ware te verlagen?

Terug
Naar boven