AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Heb het gezien in je log dat je ook af en toe materiaal last. Elektrode ga ik de komende 4 lessen leren. Heb hier het machinetje al klaar staan maar weet nog niet hoe het werkt. Ik denk dat dit wel de goedkoopste manier is om als amateurlasser dik staal te lassen. Ben benieuwd :)

Jazeker. Heel makkelijk. 2,5 tot 3mm elektrode las ik bv H balken mee voor farmers of yokes. Maar ook squatrek, ghr en swissbar bv 3mm dik staal op 80ampere met 2,5 dik elektrode.

• Topic Starter Topic Starter
Dat was gestraald staal dus dat werkt heerlijk, geen onrustig smeltbad. Als je de juiste instelling te pakken hebt en een vaste hand dan ben je er al bijna. Deze trap was wel zichtwerk dus moest heel mooi. Leuk je te lezen dat het lassen zo oppikt, als je cursus afgerond is heb je een mooie basis van verschillende technieken.

//ontopic
Bruut fysiek hoor, ik ga nu een extra bord opscheppen om meer aan te komen

EDIT: was anders bedoeld : Ik toegevoegd
Ben de lassen nu nog eens terug aan het bekijken, zelfs de hoek is zowat constant perfect (wat veeeeel moeilijker is dan het klinkt) hoeveel jaren ervaring schuilen hier achter? Ik kom nu bijlange na nog niet in de buurt, en ik beschouw mezelf niet als “onhandig”

In totaal de afgelopen 20 jaar ongeveer 7 jaar als lasser/samensteller gewerkt, 10 jaar ertussenuit geweest ivm voor me eigen werken (geen metaal) en nu sinds halverwege 2018 weer als lasser aan het werk. Het bedrijf waar ik sinds feb 2019 werk doe ik alleen aflassen , heb mijn eigen samensteller die dat deel van de arbeid voor zijn rekening neemt en maak ik daardoor flink wat las meters.

IMG_2202.JPG IMG_2480.JPG IHPQ9996.JPG

• Like
Waarderingen: GO02
In totaal de afgelopen 20 jaar ongeveer 7 jaar als lasser/samensteller gewerkt, 10 jaar ertussenuit geweest ivm voor me eigen werken (geen metaal) en nu sinds halverwege 2018 weer als lasser aan het werk. Het bedrijf waar ik sinds feb 2019 werk doe ik alleen aflassen , heb mijn eigen samensteller die dat deel van de arbeid voor zijn rekening neemt en maak ik daardoor flink wat las meters.

IMG_2202.JPG IMG_2480.JPG IHPQ9996.JPG
Mooi werk, mijn “droomjob” is op het moment voor een staalverwerkend bedrijf het elektrotechnisch onderhoud te doen (knipscharen regelen, plooibanken herstellen en de kleine apparaten herstellen onderhouden, beperkte automatisatie...) Mijn schoonvader is een van de grotere mannen bij de MCB en ik ga regelmatig mee bedrijfsbezoeken doen bij grote afnemers van hun. Als ik daar rond kijk word ik gewoon helemaal vrolijk en enthousiast van wat die mannen maken en kunnen. Voel er mij best wel “thuis”. Ik hoop dat ik zodra ik mijn opleidingen af heb een opstapje heb om in een groter staalverwerkend bedrijf binnen te komen als arbeider.

Mooi werk, mijn “droomjob” is op het moment voor een staalverwerkend bedrijf het elektrotechnisch onderhoud te doen (knipscharen regelen, plooibanken herstellen en de kleine apparaten herstellen onderhouden, beperkte automatisatie...) Mijn schoonvader is een van de grotere mannen bij de MCB en ik ga regelmatig mee bedrijfsbezoeken doen bij grote afnemers van hun. Als ik daar rond kijk word ik gewoon helemaal vrolijk en enthousiast van wat die mannen maken en kunnen. Voel er mij best wel “thuis”. Ik hoop dat ik zodra ik mijn opleidingen af heb een opstapje heb om in een groter staalverwerkend bedrijf binnen te komen als arbeider.

Ik vind het mooi hoe gepassioneerd je hierover verteld man. Respect!

• Like
Waarderingen: Onit
En dat over 1 van de slechts betaalde sectoren :p

Vroeger dacht ik dat een goed betaalde baan belangrijk was. Tot dat ik terug kwam van backpacken en ik een andere kijk op het leven gekregen heb.

Als je ergens voldoening uithaalt lieverd dat veel meer toegevoegde waarde aan het leven op de lange termijn.

Vroeger dacht ik dat een goed betaalde baan belangrijk was. Tot dat ik terug kwam van backpacken en ik een andere kijk op het leven gekregen heb.

Als je ergens voldoening uithaalt lieverd dat veel meer toegevoegde waarde aan het leven op de lange termijn.
Mij interesseert het minder sinds mijn huis is afbetaald :p (zo een tijdje backpacken is wel een droom die door omstandigheden nooit is gelukt, zal er wss pas op hoge leeftijd ooit van komen, lijkt me wel super)

• Like
Waarderingen: Onit
Mij interesseert het minder sinds mijn huis is afbetaald :p (zo een tijdje backpacken is wel een droom die door omstandigheden nooit is gelukt, zal er wss pas op hoge leeftijd ooit van komen, lijkt me wel super)

Een leuke baan i.c.m. financiële vrijheid is de droom. Dat lijkt mij fantastisch. Zelf bepalen wanneer je werkt, geen zorgen verder.

Backpacken is aan te raden. Een hele belevenis!

training:
-lat pulley smal 3x10x90
-biceps concentration curls 4x12x12kg
-BOR 10x50/70/90/110
-pulley crunches 2x25x45kg
-Single calf raises 2x15x32kg

vermits ik mijn abbo op de fitness niet kan opzeggen ga ik vanaf volgende maand op zondagvoormiddag en training toe voegen om benen en rug wat extra aan te pakken (leg press, machine rows, leg extensions...)

Vraag voor de mensen die volgen en blast/cruise doen;
250mg test+200mg mast voldoende om te cutten naar 10% zonder spierverlies?
Heb even echt geen zin om stevige kuur doseringen aan te houden.

Laatst bewerkt:
Gewoon trainen zonder PED's en zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt :trollface:

O, dus je moest van je vrouw weer aan de middeltjes?

Bench 4x130
(beetje vertraagd want zo gaat dat hier in Limburg)
uitvoering lijkt mij al wat beter
morgen filmpje van squat (groot, groot werkpunt) daar ga ik wel heel wat bijsturing bij kunnen gebruiken)
Nu ff verder trainen

Laatst bewerkt:
Bench 4x130
(beetje vertraagd want zo gaat dat hier in Limburg)
uitvoering lijkt mij al wat beter
morgen filmpje van squat (groot, groot werkpunt) daar ga ik wel heel wat bijsturing bij kunnen gebruiken)
Nu ff verder trainen

focking heavy bench mate :wl:

Damn Limburg💛

Terug
Naar boven