MuscleMeat

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Bezoekers in dit topic

Training bench

aantal setjes tot 145, hier ging iets mis, pijnscheut in rechterbiceps, krachtverlies in rechter arm. Nog een poging gedaan om setjes met 100te doen maar bar gecontroleerd laten zakken lukt. Nog proberen te squatten maar bar vasthouden lukt niet. Ik vrees dat ik enkele dagen uit lig.

Het kan te maken hebben met je eerste pogingen op de strongman lifts.
 
Overbelast door te vaak zwaar te benchen...
Idd enkele dagen laten rusten en erna weer rustig opbouwen. Als de pijn weg is is de blessure helaas nog niet weg (vaak)
Yup vrees het ook, omdat het m’n favoriete oefening is laat ik hem ook nooit schieten en ga ik bijna constant tot de Max, eventjes rust, mss wel eens wat vaker squatten :p
 
Yup vrees het ook, omdat het m’n favoriete oefening is laat ik hem ook nooit schieten en ga ik bijna constant tot de Max, eventjes rust, mss wel eens wat vaker squatten :p

absoluut een slecht plan. Louie Simmons zegt (en imo heeft ie daar gelijk in) dat squats een grotere oorzaak voor schouder issues zijn dan bench. Wat ik je van harte aanraad is om een safety bar aan te schaffen, dat scheelt heel veel. Daarnaast wellicht je bench afwisselen met swiss bar benches (volgens mij heb je een swiss bar?). Daar weer naast; als je wat "meer" wil doen van iets anders, doe dan wat meer pulls. Stricte rows, stricte hammer grip pull ups, oefenen op (lichte en simpele) olympic pulls, etc. Heeft carryover naar strongman/je overhead (meer upperback massa en meer explosieve power) en zorgt tegelijk voor meer balans en minder issues. Als je nu nog TEVEEL pijn hebt om bijv. rows etc. te doen kan je ook beginnen met lichte band pull aparts etc. Moraal van het verhaal; regel een safety bar (of cambered bar/belt squat) zodat je kan afwisselen en doe wat meer pulls!
 
Yup vrees het ook, omdat het m’n favoriete oefening is laat ik hem ook nooit schieten en ga ik bijna constant tot de Max, eventjes rust, mss wel eens wat vaker squatten :p

kijken met welk gewicht die pijn vrij gaat (slow tempo high reps) en dat dan maar even pijnvrij uitbouwen.
 
absoluut een slecht plan. Louie Simmons zegt (en imo heeft ie daar gelijk in) dat squats een grotere oorzaak voor schouder issues zijn dan bench. Wat ik je van harte aanraad is om een safety bar aan te schaffen, dat scheelt heel veel. Daarnaast wellicht je bench afwisselen met swiss bar benches (volgens mij heb je een swiss bar?). Daar weer naast; als je wat "meer" wil doen van iets anders, doe dan wat meer pulls. Stricte rows, stricte hammer grip pull ups, oefenen op (lichte en simpele) olympic pulls, etc. Heeft carryover naar strongman/je overhead (meer upperback massa en meer explosieve power) en zorgt tegelijk voor meer balans en minder issues. Als je nu nog TEVEEL pijn hebt om bijv. rows etc. te doen kan je ook beginnen met lichte band pull aparts etc. Moraal van het verhaal; regel een safety bar (of cambered bar/belt squat) zodat je kan afwisselen en doe wat meer pulls!
Goede tips, swiss bar heb ik inderdaad, kan ik eens wat meer gaan gebruiken, safety bar bestaat niet voor 30mm (denk ik) maar kan ik mss zelf in elkaar knutselen :p
 
Goede tips, swiss bar heb ik inderdaad, kan ik eens wat meer gaan gebruiken, safety bar bestaat niet voor 30mm (denk ik) maar kan ik mss zelf in elkaar knutselen :p

Je kan ook zelf een soort safety bar improviseren als je lange straps hebt. Als je iets langers hebt (zoals oude judobanden of oude autoriemen) is dat nog beter. Maak de straps op schouderbreedte vast aan de bar en gebruik de straps om de bar vast te houden zonder je schouders naar achter te hoeven pinnen. Ook ideaal voor frontsquat variant zonder soepele polsen. Waarsch wel te instabiel voor echt zwaar werk (hoewel Alex op deze manier de squat won op sterkste man van Nederland 2016) maar ideaal voor set werk. Ik deed vaak zo mijn frontsquats.
 
Goede tips, swiss bar heb ik inderdaad, kan ik eens wat meer gaan gebruiken, safety bar bestaat niet voor 30mm (denk ik) maar kan ik mss zelf in elkaar knutselen :p
Zombie front squat. ;)
 
Nog wat dikkere draadstang halen voor de afleghaken (m16) en rubberen voetjes en de free stands zijn klaar. 110kg houd het nu vlot, voor echt zware gewichten is het niet robuust genoeg.
8CE65321-FE54-4B0F-A4EC-FBD83AF36706.jpeg
 
Ga dit ook volgen, grappig dat je bij Gijs bent langs geweest.
 
Na wat indrukwekkende resultaten te zien hier op het forum ga ik proberen een tijdje sheiko te doen via de gold app. Ik snap er nog niet veel van en ben verschrikkelijk met computer/apps.

Ik ga starten op advanced (reden=4trainingsdagen) met workload small.
Morgen start maken. Ik verveel mij te hard zonder het trainen :)

Naar gelang wat over een tijdje de mogelijkheden zijn (leuke plaats vinden, materiaal...) ga ik dan mss over naar 3daags en 1 dag strongman onderdelen oefenen.
 
Benieuwd wat dit je gaat brengen. Keep up the updates.

Sheiko staat ook op het programma bij mij na de cut.
 
Benieuwd wat dit je gaat brengen. Keep up the updates.

Sheiko staat ook op het programma bij mij na de cut.
De eerste opgave gaat al zijn het enkele maanden vol te houden zonder zelf onnodige veranderingen te doen :p
app werkt wel redelijk makkelijk na wat inspecteren, oefeningen zoals legpress enz wat ik hier thuis niet kan doen zijn redelijk simpel uit het schema te zetten.
 
Waarom Sheiko als je straks strongman wilt gaan doen. Sheiko is puur gericht op powerlifting en bij Strongman heb je OHP nodig. Deze is lastig bij Sheiko te programeren aangezien je 3/4 pw aan het benchen bent
 
Back
Naar boven