AndroidHealthClinic

Creatine 13 jaar

Jimn

Advanced Bodybuilder
Waardering
115
Lengte
1m82
Ik heb een tijdje op internet gezocht en kom geen duidelijk antwoordt tegen .
Ik ben 13 jaar en heb een goede conditie en eetschema , ik train 3/4 keer per week . Mag ik creatine gebruiken ? heeft dit bijwerkingen?

toch beter zoeken :)

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

succes ;)

Als je 0.75 keer per week traint raad ik het toch af..

denkt niet dat het veel zin heeft, maar goed je kunt het altijd proberen, maar sinds waarneer laten ze bij een gym iemand onder de 16 krachttraining doen? hier doen ze er moeilijk over als denken / zeker weten dat je geen 16 bent.

waaom zou je..

crea gebruik je als jij je voeding op orde hebt, dat kan ik niet verwachten van iemand van 13.
Ga lekker in de speeltuin spelen enzo, trainen komt later wel!

Ik zou het niet doen, je lichaam gaat heel wat veranderingen aan, je hebt alle testosteron die je nodig hebt van nature (extra creatine gaat geen verschil maken),
dus geen extra supplementen nemen, hoewel proteïnen schakes wel handig kunnen zijn,

Maar eigenlijk raad ik u het strengste af om nu al te beginnen trainen, wacht tot je 16de :D

• Topic Starter Topic Starter
Trainen bedoel ik pull up en met gewichten en buikspier enzo niet bodybuilding

Gewoon goed en veel eten en binnenkort naar de sportschool.

Ik was ook 13 toen ik begon met trainen, en ik leef nog steeds.

Trainen bedoel ik pull up en met gewichten en buikspier enzo niet bodybuilding

Met gewichten neem ik aan biceps&triceps? Creatine heeft daar namelijk weinig invloed op

Ondanks dat er strikt medisch gezien geen enkel bezwaar bestaat wordt creatinesuppletie niet aangeraden bij jeugdigen (onder de 18 jaar). Dit heeft vooral een opvoedkundige reden. Beginners en jeugdigen zouden hierdoor het beeld krijgen dat presteren zonder middelen niet of veel moeilijker mogelijk is. En daarmee wordt een slecht signaal gegeven. Creatinesuppletie heeft een optimaal effect als je ook optimaal traint. Daarnaast kunnen jeugdigen nog zoveel winst boeken op andere factoren dat creatinesuppletie nog niet echt nodig is. Bovendien is niet duidelijk bij deze groep wat de lange termijn effecten op de gezondheid zijn.

Terug
Naar boven