MuscleMeat

Creatine en wanneer..

huucho

Cool Novice
Waardering
0
In een ander topic vertelde iemand dat hij na ong. 3 maanden trainen creatine ging gebruiken waarop de reacties van verschillende dbb-leden nogal verschillend waren.

Nou vraag ik mij af of het goed is om na bv. 3 maanden met creatine te beginnen, of dat je beter langer kan wachten. Zo ja, waarom en hoelang? Ook las ik dat supplementen (in het algemeen) het eerste trainingsjaar helemaal niet nodig zijn, maar is dat wel zo?

Ik denk zelf dat extra eiwitten wel nuttig zijn, ook al train je pas 3 maanden.

Maar goed wat vinden jullie? (vooral mbt de creatine) Wat adviseren jullie?

ps. ik train nu zelf ong. 3 maanden en neem verder alleen extra eiwitten (shake's), ben alleen geinteresseerd in creatine dus vandaar dat ik het me afvraag.

Als je het goed wilt doen start je vanaf het begin met een goed voedingsschema. Hierin moeten genoeg eiwitten zitten. Of je deze uit supermarkt voedsel haalt of deels ook uit supplementen maakt geen zak uit. Persoonlijk vind ik het wel zo makkelijk dus gewoon shakes (whey) nemen als je dat wilt.

Creatine na zo'n korte tijd trainen. Dat maakt eigenlijk ook geen zak uit denk ik. Alhoewel in het zelf niet zou doen (niet heb gedaan). Eerst fatsoenlijk aan het trainen en eten wennen enzo. Als het goed is maak je in het begin toch wel genoeg progressie.
Zodra dat een beetje stokt zou je met creatine kunnen beginnen. Dan weet je ook veel beter wat het voor je doet en welk verschil het maakt.
Maar als jij besluit het na 3 maanden te gaan gebruiken zal het je nooit kwaad doen dus als jij dat wilt, prima!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! vroeg me af hoe het zit, zeg niet dat ik het nu wil gebruiken.

creatine is een onschuldig product en kan je gewoon gebruiken. Ook is t zo dat hoe eerder je het gebruikt des te meer je er uit kan halen :rolleyes:

huucho zei:
In een ander topic vertelde iemand dat hij na ong. 3 maanden trainen creatine ging gebruiken waarop de reacties van verschillende dbb-leden nogal verschillend waren.
Nou vraag ik mij af of het goed is om na bv. 3 maanden met creatine te beginnen, of dat je beter langer kan wachten. Zo ja, waarom en hoelang? Ook las ik dat supplementen (in het algemeen) het eerste trainingsjaar helemaal niet nodig zijn, maar is dat wel zo?
Ik denk zelf dat extra eiwitten wel nuttig zijn, ook al train je pas 3 maanden.
Maar goed wat vinden jullie? (vooral mbt de creatine) Wat adviseren jullie?
ps. ik train nu zelf ong. 3 maanden en neem verder alleen extra eiwitten (shake's), ben alleen geinteresseerd in creatine dus vandaar dat ik het me afvraag.

Zo'n instructeur/begeleider/coach (hoe je het ook wil noemen) van mijn sportschool zei dat creatine gebruiken niet nodig was en ook niet goed. hij had daar zo'n verhaal bij dat iemand dat altijd nam en dat die nou allemaal hartklachten heeft enzo en spiershit weet zo niet precies allemaal. Hij zij dat, dat het van de creatine kwam.

Mij lijkt dat eigenlijk bullshit maar hij is wel een hele goeie gespierder fitnesser geweest en lijkt mij niet dat hij bullshit verteld. Ik heb wel een tijdje creatine gebruikt en ik merkte een zeer groot verschil maar toen ik stopte was ik wel een stukie afgezwakt :(

Martie:wave2:

martie zei:
Zo'n instructeur/begeleider/coach (hoe je het ook wil noemen) van mijn sportschool zei dat creatine gebruiken niet nodig was en ook niet goed. hij had daar zo'n verhaal bij dat iemand dat altijd nam en dat die nou allemaal hartklachten heeft enzo en spiershit weet zo niet precies allemaal. Hij zij dat, dat het van de creatine kwam.

Mij lijkt dat eigenlijk bullshit maar hij is wel een hele goeie gespierder fitnesser geweest en lijkt mij niet dat hij bullshit verteld. Ik heb wel een tijdje creatine gebruikt en ik merkte een zeer groot verschil maar toen ik stopte was ik wel een stukie afgezwakt :(

Martie:wave2:

Ik gebruik al vanaf 1994-95 vrij onafgebroken creatine, in het begin zelf in hoge doseringen (30-40gr/dag) nu alleen nog op trainingsdagen

Nu weet ik natuurlijk niet hoe de zaak er volgend jaar of over 10jaar voor staat, maar ik heb nog nooit ergens last van gehad wat gerelateerd kon worden aan de creatine (uitgezonder diaree dor verkeerd (te veel) gebruik)

Als iemand aan je verteld dat het slecht is moet je direkt om bewijzen vragen.

Maar als je stopt zak je weer iets terug? niet meer dan dat je progressie gemaakt hebt neem ik aan? anders moet je non-stop creatine gebruiken om vooruit te blijven gaan..

Wat versta je onder "zak je weer iets terug" ?

Je zult idd het voluminiserend effect van de extra creatine verliezen, maar de kracht die je opgebouwd heb blijft gewoon (creatine op zich maakt niet sterker)

Oke, het is me duidelijk. Logisch ook eigenlijk dat je de toegenomen kracht niet verliest :)
Las net de review over CreaFusion van Olimp, misschien een idee voor over een tijdje :thumb: wat ik las leek in ieder geval zeer positief!

Hey, net een topic over wat ik wou weten over creatine :)
Hoe moet je dat nu eigenlijk gebruiken als beginner qua dosering?

Terug
Naar boven