Fitness Seller

Creatine ik kom er niet meer uit?

cho

Novice
Waardering
0
Ik ben nieuw hier dus alvast gegroet iedereen.

Mijn vraag is het volgende: Ik wil beginnen met creatine en heb er nu al zoveel over gelezen (hier en overal op het internet) dat ik er ff niet meer uitkom:(

1. Wat is de "beste" creatine om te gebruiken (merk)
2. Wat is nou de beste hoeveelheid om in te nemen. (wel oplaad fase of niet, 5 gram s'ochtends 5 gram s'avonds)
3. wanneer kan je creatine het beste innemen voor de training of na de training of beide?

Ik hoop dat ik wat duidelijk antwoorden hierop kan krijgen.:)

Merk weet ik zo niet echt: meningen verschillen r nogal over. Maar duurdere merken zijn meestal beter. Je kunt hier RAGE bestellen (als je 150 posts hebt), dat is een goed supplement, zit ook al andere stoffen bij die de opname verbeteren (dexrose, vitC, enz).

Hoeveel? Ongeveer 10 a 15 gram per dag in de 1e week, daarna gewoon 5 a 10 gram per dag (afhankelijk van je gewicht, maar eerder 5 als 10)

Neem op niet trainingsdagen smorgens in en wel trainingsdagen na de training (sommige nemen ook wat voor de training, weet niet of dat zo veel beter is). Neem altijd met dextrose of bv een sportdrank, en laat creatine nooit langer as 15 minuten in water staan want dan word het creatinine en dat werkt niet!

Voor de rest, lees de sticky over creatine zou ik zeggen:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3550

Welkom cho!

Rob G heeft al veel gezegd. Maar het is niet zo dat duurdere creatine ook altijd beter is. Vaak zit er dan een boel suiker bij om te zorgen dat het sneller wordt opgenomen. Maar je kan ook goedkopere pure creatine kopen en het innemen met dextrose erbij. Dat is in elk geval goedkoper.
Ik zelf neem m'n creatine elke ochtend op niet trainings dagen. En op trainingsdagen zowel in de ochtend als na de training. De dosis is idd 5-10 gram, maar je kan er beter boven dan onder zitten. Dat kan geen kwaad maar zorgt wel voor een beter effect.
Je moet in elk geval zorgen dat je veel drinkt. Dat is erg belangrijk.

Succes!

Als je dosis te hoog is dan merk je het vanzelf wel want dan raak je aan de schijterij. En wat elefino zegt: duurder is niet altijd beter. Maar wel vaak makkelijker omdat r veel andere zaken aan zijn toegevoegd die de opname verbeteren en als je die allemaal los moet gaan kopen ben je bijna evenveel geld kwijt en veel extra tijd!

let wel op.

Creatine wordt ook door het lichaam aangemaakt, hou na de eerste pot, pak, zak of wat dan ook een rust pauze van circa 2 weken.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties alleen wat de merken betreft zal ik nu nog het een en ander moeten uizoeken maar zo kom ik er vast wel uit, thanx!!!!

Terug
Naar boven