AndroidHealthClinic

Creatine met wat mixen !?!

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Met wat moet ik mijn creatine mixen !?! ik mixte het altijd met een glas water maar nu zag ik op de pot dat ik per 5gram creatine 75 gram glucose erbij moet gooien + water.

Is glucose los te krijgen ?

Geef eens wat tips aub.(goedkoop)

met glucose bedoel je ws. dextrose (ook wel druivensuiker) is verkrijgbaar in de meeste supermarkten op de zonnatura afdeling. 500 gram voor circa 1.40

• Topic Starter Topic Starter
Eznir zei:
met glucose bedoel je ws. dextrose (ook wel druivensuiker) is verkrijgbaar in de meeste supermarkten op de zonnatura afdeling. 500 gram voor circa 1.40

thnx.

nog 1 vraagje is de hoeveelheid water waarmee ik het meng (7 gr creatine+37Gr druivensuiker) nog belangrijk? ik gebruik bij deze hoeveelheid (boven) een groot glas circa 250 ml.

tja ik zou het in vruchtensap doen en dan opdrinken..

maargoed ieder zijn/haar mening..

Creatine met water verminderd de opname mogelijkheid ervan.
Het is aanbevolen met een suikerhoudende drank te drinken.
Wat dat is, boeit eigenlijk niet zo. Probeer alleen of fructose of dextrose te pakken. Maarja ikzelf doe het gewoon in een glas met vruchtensap (daar zit dus fructose in) mengen en opdrinken, proef je totaal nix van.

Glucose, dextrose, verschil??? Ik heb geleerd (in school jaja daar leer ik :D)dat Glucose ongeveer gelijk is aan dextrose???

Raar, ik heb eens gelezen dat je creatine juist beter met water opdrinkt dan ipv fruitsap omdat deze het effect er van vermindert. ???

Mr.BakBier zei:
Glucose, dextrose, verschil??? Ik heb geleerd (in school jaja daar leer ik :D)dat Glucose ongeveer gelijk is aan dextrose???
Druivensuiker = Dextrose = Glucose :)

Enne krikke, waar heb jij dat dan gelezen? Ik hier: [Link niet meer beschikbaar]

Het heeft allemaal weer met die insuline piek te maken. Veel suiker = veel insuline = anabool effect, dus kan je lekker snel al die handige voedingsstoffen voor ons opnemen zoals Creatine dus, of eiwitten :)

mmm, ziet er wel logisch uit.
Wel eerlijk gezegd, echt goede bronne heb ik niet
Het ging in een artikel over de coach van tennister Justine Henin, die op het einde zei dat dit meestal de fout was van velen (dus het in fruitsap te doen) en water het beste was. ..en moet wel zegge, Henin haar bene zijn er wel vrij goed op vooruit gegaan sinds ze crea gebruikt.

Krikke zei:
mmm, ziet er wel logisch uit.
Wel eerlijk gezegd, echt goede bronne heb ik niet
Het ging in een artikel over de coach van tennister Justine Henin, die op het einde zei dat dit meestal de fout was van velen (dus het in fruitsap te doen) en water het beste was. ..en moet wel zegge, Henin haar bene zijn er wel vrij goed op vooruit gegaan sinds ze crea gebruikt.

Bullshit..

tennisers en sters kunnen sowieso heel goed getrainde en mooie benen krijgen.

En wie zegt dat die coach alles weet ? ;)

Per gram creatine 100ml water...

En in vruchtensap is niet echt ideaal, omdat fructose niet voor een insuline afgifte zorgt en zodoende zal de creatine dus voor een groot deel niet naar de spiercel worden getransporteerd...

Vandaar dus wel dextrose, omdat dat wel voor een grote insulineafgifte zorgt.

to Sehn;
ok, je zegt bullshit, maar kom dan met wat bewijze af, ik zou graag ook de exacte waarheid eens wete.
Die van Matthieu lijkt me al wat meer genuanceerder..

Ik ben niet genuanceerd. Ik zeg wat ik denk en wat ik denk komt uit ervaring.

Maar ach tis maar creatine..bedoel het is een hulp middel..geen groeihormoon. Het zal altijd wel werken, desnoods snuif je het :S

:)

snuiven, zal het is een keer proberen :D

Sehn zei:
Ik ben niet genuanceerd. Ik zeg wat ik denk en wat ik denk komt uit ervaring.

Maar ach tis maar creatine..bedoel het is een hulp middel..geen groeihormoon. Het zal altijd wel werken, desnoods snuif je het :S

:)

Zo ligt het dus niet... Zoals iedereen wel weten zet creatine snel om tot creatinine.. Dit gebeurt dus ook als het lang blijft hangen in je spijsverteringsstelsel.
En dan is het dus weggegooid geld.

Dus je zal moeten zoeken naar de ideale omstandigheden waarbij het zsm naar de spiercel wordt getransporteerd.

matthieu zei:
Per gram creatine 100ml water...

En in vruchtensap is niet echt ideaal, omdat fructose niet voor een insuline afgifte zorgt en zodoende zal de creatine dus voor een groot deel niet naar de spiercel worden getransporteerd...

Vandaar dus wel dextrose, omdat dat wel voor een grote insulineafgifte zorgt.
dacht dat alle snelle koolhydraten voor insuline afgift zorgen?

Maaruh per gram creatine 100ml water? Beetje veel niet? Ik pak tussen de 8 en 12 gram creatine, dus zou ik 1 liter water moeten drinken daarbij? Kan je beter de creatine zo innemen en over de dag veel water drinken lijkt me.. :)

Mouzer zei:
dacht dat alle snelle koolhydraten voor insuline afgift zorgen?

Maaruh per gram creatine 100ml water? Beetje veel niet? Ik pak tussen de 8 en 12 gram creatine, dus zou ik 1 liter water moeten drinken daarbij? Kan je beter de creatine zo innemen en over de dag veel water drinken lijkt me.. :)

Nee, niet alle koolhydraten die zorgen voor een snelle bloedsuikerspiegelstijging zorgen voor een hoge insuline afgite. De meeste wel hoor, maar fructose nu eenmaal niet.

nee 100ml water per gram creatine is NIET overdreven.. 8-12 gram creatine wel imo... hoewel het ook per persoon verschilt... Theoretisch heb je aan 5 gram genoeg, maar grote kans dat je een deel ervan niet opneemt...

Ik hoop dat ik er iets over kan vinden nog, dan zal ik het wel posten, maar denk dat 3xl wel iets bij de hand heeft erover :D (die schud die onderzoeken toch altijd zo uit z'n mouw :cool:)

matthieu zei:
Nee, niet alle koolhydraten die zorgen voor een snelle bloedsuikerspiegelstijging zorgen voor een hoge insuline afgite. De meeste wel hoor, maar fructose nu eenmaal niet.

nee 100ml water per gram creatine is NIET overdreven.. 8-12 gram creatine wel imo... hoewel het ook per persoon verschilt... Theoretisch heb je aan 5 gram genoeg, maar grote kans dat je een deel ervan niet opneemt...

Ik hoop dat ik er iets over kan vinden nog, dan zal ik het wel posten, maar denk dat 3xl wel iets bij de hand heeft erover :D (die schud die onderzoeken toch altijd zo uit z'n mouw :cool:)
aha, dacht altijd dat insuline gewoon reageerd op je bloedsuikerspiegel, en dat het niet uitmaakt van welk soort suiker dat komt.

Maar 5 gram creatine genoeg? Op mijn pot staat dat je op trainingsdagen zo'n 8-12 gram moet hebben en niet trainingsdagen zo'n 6.

matthieu zei:

yep fructose heeft een GI waarde van 20, dit in tegenstelling tot glucose die 100 is(100% dus)..

hoeveel creatine moet je eiglek innemen op een dag? 2 keer 5g? ook op een niet trainingsdag?
greetzzz

Terug
Naar boven