AndroidHealthClinic

creatine voor de training

Bennieboot

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo.

Ik gebruik nog niet zo heel lang creatine en ik neem het smorgens en in tijdnes me training samen met druivensuiker.Maar zo gauw ik de creatine inneem en door ga met traine krijg ik een gigantische opgeblazen gevoel in me spieren vooral met biceps training lijkt t wel of ze uit elkaar gaan knallen echt zo'n pomp gevoel.Als je voeld zijn ze ook super hard.nu is mijn vraag of dat juist goed(de bedoeling) is en zin heeft?of dat ik het beter na mijn training kan innemen?
al vast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik neem het na men training en smorgens
en spieren nemen meer water op door creatine
maar dat je je direct opgeblazen voelt?

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem het na men training en smorgens
en spieren nemen meer water op door creatine
maar dat je je direct opgeblazen voelt?

ook wel is tijdens de training geprobeerd?het is egt een gigantische pomp gevoel.als je voelt zijn ze ook heel hard.Maar is het goed?en heeft het zin?of miss wel slecht?

Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik gebruik nog niet zo heel lang creatine en ik neem het smorgens en in tijdnes me training samen met druivensuiker.Maar zo gauw ik de creatine inneem en door ga met traine krijg ik een gigantische opgeblazen gevoel in me spieren vooral met biceps training lijkt t wel of ze uit elkaar gaan knallen echt zo'n pomp gevoel.Als je voeld zijn ze ook super hard.nu is mijn vraag of dat juist goed(de bedoeling) is en zin heeft?of dat ik het beter na mijn training kan innemen?
al vast bedankt!

Je pomp heeft niets te maken met creatine die je voor een training neemt.

Welke creatine neem je ?

Heeft niets met de creatine te maken, maar met je druivensuiker.
Kort gezegd insuline =====> pomp.

Waarom neem je eigenlijk dextrose voor de training?

Dat van je biceps is normaal dat ze dat pomp gevoel hebben. Dat heb ik iig ook, zonder dextrose of creatine. Zoiets valt eerder onder de noemer flink trainen.

Creatine tijdens de training heb ik nog niet eerder gehoord of gelezen maar lijkt me geen meerwaarde.

Dextrose is ook overbodig denk dat het beter is deze na je training te nuttigen voor een snelle refill

• Topic Starter Topic Starter
Dat van je biceps is normaal dat ze dat pomp gevoel hebben. Dat heb ik iig ook, zonder dextrose of creatine. Zoiets valt eerder onder de noemer flink trainen.

Creatine tijdens de training heb ik nog niet eerder gehoord of gelezen maar lijkt me geen meerwaarde.

Dextrose is ook overbodig denk dat het beter is deze na je training te nuttigen voor een snelle refill

ja die pomp heb ik normaal ook.maar als ik een fles water neem met druivensuiker en creatine heb ik het 3 keer zo erg.voelt op zich wel goed.maar gewoon beter na de training doen dan?

creatine +/- half uur VOOR de training is energizer

creatine binnen een half uur NA de training is volumizer

staat bij mij op de verpakking :cool:

dude, je neemt toch creatine voor meer kracht en pomp??
zo groei je nou eenmaal.:rolleyes:
ik vind het wel nice; zulke pomp dat je 10 minuten pauze moet nemen bij je training:D

http://www.encyclo.nl/begrip/Vasodilatatie

insuline zorgt voor vaatverwijding ?

en wat heeft dat met pomp te maken ? Pomp is bloed dat wordt opgesloten in de spieren door dat de zwelling van de spier de uittreding van bloed verhindert.

Trouwens, arginine en citrulline.. dat geeft pas pomp.

Vasodilatatie ja, ik heb per ongeluk het Engelse woord vasodilation verbasterd.
Insuline zorgt voor vaatverwijding (ook in de skeletspier) :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC295191/

Nu breng je me een beetje aan het twijfelen, maar ik heb altijd begrepen dat de 'pomp' die je voelt tijdens het trainen een effect is van vasodilation.
Vasodilation=> grotere bloedtoever naar de (skelet)spier= POMP. Het effect dat jij beschrijft is imo vasculaire occlusie.

Raar ook dat je zegt dat arginine een pomp geeft, omdat het mechanisme achter arginine in theorie* NO verhoogt, dat als een vasodilator fungeert. Daarmee bevestig je eigenlijk mijn gelijk.

* In theorie, omdat keer op keer bewezen is dat arginine-supplementatie faalt in het verhogen van NO in gezonde atleten. In diabetes II patienten werkt het wel. Dat veel mensen nog steeds in dit placebo-effect geloven maakt het niet waar. Ik ben ook nog geen bewijs tegengekomen dat citrulline malaat als een vasodilator fungeert.

Laatst bewerkt:
Als diabeet zijnde, ik spuit een keer insuline teweinig kan ik nog een pomp krijgen, of soms nog wel beter als ik teveel spuit. Dus denk dat het weinig uitmaakt.

Hier spreek je jezelf tegen.;)

Persoonlijk merk ik de bruutste pompen als ik een shitload dextrose pre-workout nuttig. Zelfs cacao of nitraten komen niet in de buurt.

Nu moet je me hier niet op vastpinnnen, ik ben geen arts, maar diabeten hebben sowieso een verzwakte NO-afhankelijke vasodilation (insuline vasodilation is NO-afhankelijk).
Dit heeft er ook me te maken dat arginine-supplementatie in diabeten wel werkt.

Laatst bewerkt:
Hier spreek je jezelf tegen.;)

Persoonlijk merk ik de bruutste pompen als ik een shitload dextrose pre-workout nuttig. Zelfs cacao of nitraten komen niet in de buurt.

Klopt heb het al aangepast ;)

Tijd geleden zat ik maanden achter elkaar hoog tijdens de training door maltodextrine, gevolg daarvan is dus weinig insuline. Dat verschil zag ik niet of me pomp kleiner was in tegenstelling of ik goed of teveel spuit. Heb mss wel de bruutste pompen gehad door teweinig insuline.

Klopt heb het al aangepast ;)

Tijd geleden zat ik maanden achter elkaar hoog tijdens de training door maltodextrine, gevolg daarvan is dus weinig insuline. Dat verschil zag ik niet of me pomp kleiner was in tegenstelling of ik goed of teveel spuit. Heb mss wel de bruutste pompen gehad door teweinig insuline.

Anekdotisch bewijs zegt wel iets, maar betekent vrij weinig.
Daarnaast denk ik niet dat je zomaar een diabeet kunt vergelijken met een gezond persoon (zie boven).:)

Vasodilatatie ja, ik heb per ongeluk het Engelse woord vasodilation verbasterd.
Insuline zorgt voor vaatverwijding (ook in de skeletspier) :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC295191/

Nu breng je me een beetje aan het twijfelen, maar ik heb altijd begrepen dat de 'pomp' die je voelt tijdens het trainen een effect is van vasodilation.
Vasodilation=> grotere bloedtoever naar de (skelet)spier= POMP. Het effect dat jij beschrijft is imo vasculaire occlusie.

Raar ook dat je zegt dat arginine een pomp geeft, omdat het mechanisme achter arginine in theorie* NO verhoogt, dat als een vasodilator fungeert. Daarmee bevestig je eigenlijk mijn gelijk.

* In theorie, omdat keer op keer bewezen is dat arginine-supplementatie faalt in het verhogen van NO in gezonde atleten. In diabetes II patienten werkt het wel. Dat veel mensen nog steeds in dit placebo-effect geloven maakt het niet waar. Ik ben ook nog geen bewijs tegengekomen dat citrulline malaat als een vasodilator fungeert.

Misschien hebben we beide wel gelijk... een combinatie van vasodilatatie EN vasculaire occlusie.. aders komen goed opzetten, maar bloed wordt wel opgesloten... (doe maar eens een kaatsu experiment, vascularisatie waar je koud van wordt, maar je arm wordt ook een beetje blauw door het tekort aan zuurstof :) Ik geloof in ieder geval dat occlusie nodig is voor pomp en dat pomp leidt tot zuurstoftekort in de spieren en niet tot juist extra zuurstof en voedingsmiddelen zoals zoveel mensen zeggen. (maar dat zuurstoftekort leidt dan weer tot extra GH afgifte en whatnot en is dus niet slecht).

Wat citrulline/arginine betreft: http://www.ergogenics.org/supplement17.html#1 Als het een precursor van NO is dan moet het toch wel voor vasodilatatie zorgen ?

Terug
Naar boven