Nadeel van test only op 500 is de hoge aromatisatie. Dit beperk je door helft primo te doen.
Veel mensen maken van aromatisatie een probleem waar er gene is. De incidentie van pakweg gyno is kleiner op 500 dan op 200 per week, omdat de A:E ratio hoger is. Daarnaast, als dat je doelstelling is, dan vind ik primo niet de beste keuze. Het is al niet erg sterk, het is extreem duur en wordt doorgaans in lage concentratie gemaakt (meer olie in voor minder product). Ik denk dat ik dan eerder zou gaan voor 250 test met 400+ boldenone, of zoals iemand hier in de thread, opteren voor masteron.
Voor de rest is het gewoon aan te raden van tussen je kuren te rusten. Voor je lichaam en vooral voor je eigen aanmaak.
Denk dat dat van een aantal dingen afhangt, in de eerste plaats van of je al dan niet nog wil gebruiken. Zo ja, dan zijn de frequente dips nefast voor de gezondheid, de ups en downs niet bepaald bevorderlijk voor massa winst en behoud enz. Het is ontegensprekelijk zo in een ideale wereld dat je dan beter on blijft met TRT. Zeker voor de heren die geen kinderen meer willen, die eigenlijk weinig of geen baat bij eigen aanmaak hebben.
Denk dat meeste mensen die anders hebben gedaan er wel spijt van hebben.
Denk dat je er niet heel veel kent dan. Doorgaans zijn enkel de mensen die het verkeerd gedaan hebben die spijt hebben. Zo ken ik er dan weer niet veel.
Ik zie kuren als een aanvulling op je eigen kracht. Dus af en toe een kuurtje voor je vooruitgang te bevorderen.
Als je ambitie is om wat sterker te zijn, de sterkste in je plaatselijke gym te zijn, of op het strand te paraderen, misschien, maar ik ben dan weer van mening dat mensen met zulks een beperkte ambitie beter gewoon niet klooien met AAS tot ze aan een leeftijd komen waar ze er gezondheidsgewijs baat bij hebben.
Als je ambities verder strekken dan dat dan vind ik die aanpak zeer sterk te kort schieten. Als je daar anders over denkt dan heb je nooit in competitieve kringen vertoeft.
Want uiteindelijk is er een grens aan wat je kan behouden zonder te kuren. Door af en toe een kuurtje te doen ga je langzaamaan naar die grens.
Die grens ligt lichtjes boven wat je natuurlijk kan behouden, tenminste aan een laag vetpercentage. Is het dan de moeite om uberhaupt AAS te nemen ? En "langzaamaan" getuigt dan weer opnieuw niet van enige echte ambitie, waarbij ik me weer de vraag stel waarom je zou gebruiken.
Als je AAS gebruikt op jongere leeftijd dan is het meestal met een doel op langere termijn, dan gaat het niet om wat je natuurlijk kan behouden, want je gaat cruisen tussenin met een iets hogere dan natuurlijke dosis, en je cruises korter houden dan je normale "off" cycle waardoor je veel meer behoud.
Bij zware en lange kuren ga je er snel over. En daar heb je uiteindelijk niets aan op termijn.
Als je inderdaad geen ambitie hebt en enkel denkt "man het is tijd dat ik weer off ben", dan wel ja. Anders houdt de lange termijn iets heel anders in voor meeste mensen die wel ambities koesteren. Zeker als je weet dat je boven de 45 alle baat hebt bij het aanhouden van TRT met het oog op gezondheid en kwaliteit van leven, kan op een gegeven punt het doel niet meer zijn "ik moet herstellen". Je bouwt een carriere op, en tegen dat die carriere afgelopen is, dan ben je al aan die leeftijd.
Omdat het gebruik van AAS gewoon effectiever is. Anders kom je al aan een stuk hogere dosissen tegen dat je enhanced hetzelfde bereikt als de ander natty, loop je eigenlijk achter. Daarnaast ben ik van mening dat tenzij je een IFBB pro carriere ambieert, je best niet begint voor 21-23 jaar en je hersenen/zenuwen volgroeid zijn, omdat AAS gebruik bij jongvolwassenen gelinkt wordt aan grotere neiging tot verslavingsgedrag.
Opnieuw hangt van de doelstelling af. Geen of weinig ambitie ? blijf eraf. Veel ambitie, ga ervoor maar wees bovenstaande indachtig en zorg dat je weet wat je doet VOOR je begint. Olympia ambities ? Ok, dan wordt het afwegen van gezondheid tegen doelstelling want dan komt er ongetwijfeld nog GH en insuline bij kijken ook en kun je bezwaarlijk nog van veilig of verantwoord spreken en gaat voorstaande niet meer op.