Fitness Seller

Cruise/blast-on/off

Wellicht kan ik toevoegen dat ik veel mensen uit mijn omgeving heb gewezen op de altijd sterke adviezen en posts van Big Cat, en ook op de interessante invalshoek van Cools. Veel mensen uit mijn gym gebruiken het Cools kuurtje nu als TRT, en de cycles die Big Cat aanraadt vaak als blast hehehe ;) Voor jullie beide heren niets meer dan respect.

Het gaat niet om wat je iemand geeft. Het gaat erom dat ze het toch doen. En als je op die 6 weken zogezegde TRT meer groeit dan natuurlijk zie ik het probleem niet.

Omdat je aan iemand die zichzelf van kant wil maken ook niet zegt "och, als je het dan toch doet, zal ik je even helpen om het goed te doen".

Je gaat me niet zeggen dat 250mg/week test en 200mg primo TRT is. Je maakt 50mg test/week gemiddeld aan zelf. Natuurlijk moet je de esters er nog af rekenen, maar nog altijd stuk meer dan eigen aanmaak.

125 per week is wat doorgaans gegeven wordt (1x250 om de twee weken) als TRT en dat geeft mid-range waarden aan op bloedtesten. Gezien hoe zwak primo is, vind ik dit gewoon veredelde TRT ja. Of zoals ik al aangaf, het is niet mis als een lichte cruise.

Je kan zoveel afraden als jij wil, mensen doen het toch.

Wat nog niet wil zeggen dat het een goed idee is en dat je ze dan maar moet helpen met hun slechte idee. Maar goed, volgende Var en Primo vraag antwoord ik dan wel met "Cools helpt je wel even van deze brug te springen".

Je wilt toch geen mensen helpen die een attitude hebben van ja schijt wat jij zegt, ik wil horen wat ik wil horen en k doe toch wat ik wil?

Iedereen kan je helpen als ze erom vragen. Als ik dit op een gezonde manier dan kan ipv dat ze wat maar doen, doe ik dit met plezier.

Als ze me om hulp vragen betekent dit ook dat ze willen horen wat ik te zeggen heb. En dit willen volgen.

Verschillende mensen zijn al heel blij met hun test e-primo combi of anavar only. Maar die kunnen er niet altijd voor uitkomen op dit forum gezien het afgekraakt wordt.

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Omdat je aan iemand die zichzelf van kant wil maken ook niet zegt "och, als je het dan toch doet, zal ik je even helpen om het goed te doen".

125 per week is wat doorgaans gegeven wordt (1x250 om de twee weken) als TRT en dat geeft mid-range waarden aan op bloedtesten. Gezien hoe zwak primo is, vind ik dit gewoon veredelde TRT ja. Of zoals ik al aangaf, het is niet mis als een lichte cruise.

Wat nog niet wil zeggen dat het een goed idee is en dat je ze dan maar moet helpen met hun slechte idee. Maar goed, volgende Var en Primo vraag antwoord ik dan wel met "Cools helpt je wel even van deze brug te springen".

Van kant maken is een heel ander iets dan dit en een onlogische vergelijking. Ik focus me op het zo gezond mogelijk doen ipv geen raad te geven en aan hun lot over te laten.

Klopt, dus 250mg test e only is al het dubbel van TRT. En dan nog 200mg primo erbij, los van hoe zwak je het vind zal toch al wat zijn.

Maar heb je dan wat onderzoek dat aantoont dat primo zo zwak is?

En de resultaten van mensen die dit gedaan hebben spreken voor zichzelf. Kan ze altijd posten hier.

Van kant maken is een heel ander iets dan dit en een onlogische vergelijking. Ik focus me op het zo gezond mogelijk doen ipv geen raad te geven en aan hun lot over te laten.

Het is niet zo onlogisch als je denkt, het gaat in beide gevallen om dingen die je moet afraden, niet waar je mensen bij moet helpen. Niet alleen zij, maar ook jij moet daar eens goed bij stil staan.

Klopt, dus 250mg test e only is al het dubbel van TRT. En dan nog 200mg primo erbij, los van hoe zwak je het vind zal toch al wat zijn.

Dat is de TRT die ze aan oude venten geven he, dat besef je toch ? Jij geeft dit aan jonge gezonde kerels, waardoor ze ups en downs krijgen die veel ongezonder zijn.

En de resultaten van mensen die dit gedaan hebben spreken voor zichzelf. Kan ze altijd posten hier.

Lijkt me niet zoveel waard. Heb er al genoeg gelezen van mensen die kilo's gewonnen hebben met tribulus, creatine, ecdysterone, alkalisch water, magische bonen etc...

Het is niet zo onlogisch als je denkt, het gaat in beide gevallen om dingen die je moet afraden, niet waar je mensen bij moet helpen. Niet alleen zij, maar ook jij moet daar eens goed bij stil staan.

Dat is de TRT die ze aan oude venten geven he, dat besef je toch ? Jij geeft dit aan jonge gezonde kerels, waardoor ze ups en downs krijgen die veel ongezonder zijn.

Lijkt me niet zoveel waard. Heb er al genoeg gelezen van mensen die kilo's gewonnen hebben met tribulus, creatine, ecdysterone, alkalisch water, magische bonen etc...

Nou ik raad altijd af ten eerste. Maar als ze het toch doen zou het onlogisch zijn geen raad te geven.

Of je die TRT nu aan oude of jonge mensen geeft het vervangt je eigen aanmaak. En het is geen TRT dat je geeft gezien test op 250mg al het dubbel is. En dan nog eens 200 primo erbij.

Hier wat resultaten al en 2de anavar only. Heb nog paar resultaten van beiden die ik moet opvragen.

Voor de rest heb ik dit jaren terug ook zelf op anderen getest. Heb ik ook resultaten van.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ogene-dilemma-310205/index51.html#post7850891

http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/anavar-only-squat-nemesis-348459/

En zoals ik zeg zijn er veel mensen die me al gecontacteerd hebben ivm dit. Maar er niet voor uitkomen gezien lage doseringen hier afgekraakt worden.

Ikzelf gebruikte vroeger trouwens ook vrij hoge doseringen, over een gram per week. Dit 8 tot 12 weken. Maar heb nadien mijn mening aangepast met reden.

Dit zijn er van eigen testen op anderen die ik jaren terug heb gedaan.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...ogene-dilemma-310205/index13.html#post7456294

Laatst bewerkt:
Nou ik raad altijd af ten eerste. Maar als ze het toch doen zou het onlogisch zijn geen raad te geven.

Toch wel, cfr mij vorige voorbeeld.

Of je die TRT nu aan oude of jonge mensen geeft het vervangt je eigen aanmaak. En het is geen TRT dat je geeft gezien test op 250mg al het dubbel is. En dan nog eens 200 primo erbij.

Het is dubbel van wat je een oude vent geeft om normaal te functioneren. En net daarom. Het is vervangingstherapie, wat ze dus gebruiken om levenslang te vervangen wat verloren is. Bij die jonge gasten is het niet verloren, het is hoger dan het ooit zal zijn, en je gaat het naar de knopper helpen door ze eens 6 weken wel, dan weer niet te laten gebruiken.

Hier wat resultaten al en 2de anavar only. Heb nog paar resultaten van beiden die ik moet opvragen.

Denk dat je mijn vorige post niet goed gelezen hebt.

Opzich snap ik Cools z'n punt wel, elke debiel wil tegenwoordig aan de AAS zo'n beetje dus kun je het ze beter veilig laten doen omdat ze het idd toch gaan doen. Je maakt iemand toch niet wijs dat een Winny only eigenlijk meer kwaad doet dan goed.

Wat niet wegneemt dat het mooier zou zijn als het zo was als BC omschrijft, pas aan de AAS als je kennis daar voor klaar is en je doelen er ook naar zijn.

Toch wel, cfr mij vorige voorbeeld.

Het is dubbel van wat je een oude vent geeft om normaal te functioneren. En net daarom. Het is vervangingstherapie, wat ze dus gebruiken om levenslang te vervangen wat verloren is. Bij die jonge gasten is het niet verloren, het is hoger dan het ooit zal zijn, en je gaat het naar de knopper helpen door ze eens 6 weken wel, dan weer niet te laten gebruiken.

Denk dat je mijn vorige post niet goed gelezen hebt.

Dus beter meteen dan 500mg test voor langere tijd ;) Om het zeker naar de knoppen te helpen.

In dat opzicht is resultaat hetzelfde. Maar hebt er tenminste iets aan over gehouden.

Dat klopt dus geheel niet.

Je houd geen rekening ermee dat testosteron en oestrogeen een substraat en inhibitor is van specifieke cytochroom P450 enzymen.

Dat er een dosisafhankelijke inhibitie of bezetting is van deze enzymen, vooral in de lever. En dat de galaanmaak dosisafhankelijk geremd wordt door indirecte cyp3a7 remming.

Plus heeft testosteron ook invloed op vele andere hormonen die normaal in een bepaald evenwicht werken. Dit verstoor je weer dosisafhankelijk.

Dus hoe langer en meer je gebruikt, hoe zwaarder voor je lichaam, lever en hoe moeilijker het herstel van eigen test.

http://www.drugbank.ca/drugs/DB00624

Laatst bewerkt:
:popcorn:

Leuke manier van wat bij leren zo :D

Dat klopt dus geheel niet.

Je houd geen rekening ermee dat testosteron en oestrogeen een substraat en inhibitor is van specifieke cytochroom P450 enzymen.

Dat er een dosisafhankelijke inhibitie of bezetting is van deze enzymen, vooral in de lever. En dat de galaanmaak dosisafhankelijk geremd wordt door indirecte cyp3a7 remming.

Plus heeft testosteron ook invloed op vele andere hormonen die normaal in een bepaald evenwicht werken. Dit verstoor je weer dosisafhankelijk.

Dus hoe langer en meer je gebruikt, hoe zwaarder voor je lichaam, lever en hoe moeilijker het herstel van eigen test.

Wat kraam jij eigenlijk allemaal uit ? Dit soort praatjes werkt mss op mensen die er nog minder van snappen dan jij, maar je spreekt hier wel tegen een biochemicus he. Indirecte cyp3a7 remming ? Je bent je toch bewust dat cyp3a7 voornamelijk een rol speelt bij foetussen en pasgeborenen en dat die daalt daarna, waarna het grootste deel van de activiteit waargenomen wordt door cyp3a4 ? Of behandel jij nu al foetussen met test en primo ook ? Zelfs als AAS een noemenswaardige rol speelden in het verwerken van xenobiotica, dan nog : er zijn fruitsoorten die dat ook doen. Dit slaat absoluut nergens op.

En de lever speelt vooralsnog geen rol in het herstel van de HPTA.

Ik dacht dat je gewoon wat misgeinformeerd was, maar tussen de onzin die je uitkraamt en je ziekelijke drang om je gelijk te halen, tot en met prietpraat van studies die je waarschijnlijk geeneens snapt toe, doet me meer vermoeden dat je een gevaarlijke gek bent ...

• Like
Waarderingen: KaLe
Voor de cruisers hier, hoelang cruisen jullie eigenlijk (in verhouding met de blast)

Wat kraam jij eigenlijk allemaal uit ? Dit soort praatjes werkt mss op mensen die er nog minder van snappen dan jij, maar je spreekt hier wel tegen een biochemicus he. Indirecte cyp3a7 remming ? Je bent je toch bewust dat cyp3a7 voornamelijk een rol speelt bij foetussen en pasgeborenen en dat die daalt daarna, waarna het grootste deel van de activiteit waargenomen wordt door cyp3a4 ? Of behandel jij nu al foetussen met test en primo ook ? Zelfs als AAS een noemenswaardige rol speelden in het verwerken van xenobiotica, dan nog : er zijn fruitsoorten die dat ook doen. Dit slaat absoluut nergens op.

En de lever speelt vooralsnog geen rol in het herstel van de HPTA.

CYP7A1 bedoel ik, staat in voor de regulering van de aanmaak van galzuren uit cholesterol. Kan je de studies bezorgen. Dit wordt beinvloed door Pregnane X receptor, Liver X receptor en Farnesoid X receptor. Agonisten hiervan remmen (zoals primaire galzuren via reuptake) de activiteit van CYP7A1 waardoor galzuuraanmaak verminderd wordt.

Substraten, inhibitors en inductors van bepaalde CYP enzymen in de lever (CYP3a4 bv.) hebben ook een negatieve invloed op deze receptoren en CYP7A1 dus.

Daarom indirecte remming CYP7A1.

Los daarvan zijn inhibitors van cyp enzymen in de lever niet bevordelijk voor zijn werking.

Als biochemicus gaat je kennis hierover beperkt zijn vermoed ik (anders had je me verbeterd wss en CYP7A1 genoemd zelf).

-inhibition cholesterol 7α-hydroxylase (CYP7A1) gene transcription by Pregnane X receptor (PXR), Liver X receptor (LXR), Farnesoid X receptor (FXR) is al iets interessants om op te zoeken.

Laatst bewerkt:
Voor de cruisers hier, hoelang cruisen jullie eigenlijk (in verhouding met de blast)

Hangt er van af wat je blast was. Ik zit nu 6 weken op korte esters, neem hierna een cruise van 4 weken, 12 weken blast en dan een cruise van 6 a 8 weken omdat de blast deca bevat.

CYP7A1 bedoel ik, staat in voor de regulering van de aanmaak van galzuren uit cholesterol. Kan je de studies bezorgen. Dit wordt beinvloed door Pregnane X receptor, Liver X receptor enz.. Agonisten hiervan remmen (zoals primaire galzuren via reuptake) remmen de activiteit van CYP7A1 waardoor galzuuraanmaak geremd wordt.

Substraten, inhibitors en inductors van CYP enzymen in de lever (CYP3a4 bv.) hebben een negatieve invloed op deze receptoren en CYP7A1 dus.

Los daarvan zijn inhibitors van cyp enzymen in de lever niet bevordelijk voor zijn werking.

Als biochemicus gaat je kennis hierover beperkt zijn vermoed ik.

-inhibition cholesterol 7α-hydroxylase (CYP7A1) gene transcription by Pregnane X receptor (PXR), Liver X receptor (LXR), Farnesoid X receptor (FXR).

Moet even eens opzoeken hoe ik bij CYP3A7 kom, waarschijnlijk verward met CYP3A4 en CYP7A1

Zal ik eens dieper bekijken morgen. Lijkt me vergezocht, gezien leverproblemen zich niet echt voordoen zelfs bij heel lang en heel hoog gebruik van injecteerbare producten (met uitzondering van diegene die specifiek schadelijk zijn voor de lever zoals 1test en 17AA producten)

En er is nog steeds geen invloed van de lever op HPTA herstel.

Zal ik eens dieper bekijken morgen. Lijkt me vergezocht, gezien leverproblemen zich niet echt voordoen zelfs bij heel lang en heel hoog gebruik van injecteerbare producten (met uitzondering van diegene die specifiek schadelijk zijn voor de lever zoals 1test en 17AA producten)

En er is nog steeds geen invloed van de lever op HPTA herstel.

Heb het specifiek dan over belasting van de lever en remming metabolisatie van andere stoffen door specifieke CYP enzymen (heb pdf toegevoegd).

Inhibitors verminderen de activiteit van deze enzymen en substraten bezetten ze (hierdoor wordt de verwerking van andere stoffen ook verhinderd). Maar inhibitors zijn dubbel op (vrijwel alle schimmel medicatie zijn inhibitors van verschillende cyp enzymen en staan bekend voor hun leverbelasting).

Plus vermindering van galaanmaak verminderd de bescherming van levercellen en en afvoer stoffen. Dit alles zorgt voor een grotere belasting van de lever (meteen ook de reden waarom alle aas leverbelastend zijn, de ene wat meer dan de ander natuurlijk).

17aa middelen zijn weer een extra belasting. Maar belasting van de lever gebeurd door alle aas.

HPTA herstel is wat anders natuurlijk. Maar er zijn verschillende factoren die erin meespelen tot herstel van deze zoals je waarschijnlijk weet.

Als dosis en lengte nu niet uitmaakte zou je zoveel kunnen zetten als je wil gezien herstel zelfde is. Maar hoe langer en meer je zet, hoe moeilijker het herstel. En in bepaalde gevallen geen herstel meer.

Laatst bewerkt:
mijn volgende kuur is cruise-blast van 9 maand.

8 weken blast
6 weken cruise
8 weken blast
6 weken cruise
12 weken blast
PCT

Heb vorige keer ook gecruisd op 6 weken (125mg Test E e5d) maar met langere blasts (14-16weken). Ga nu korter blasten maar met hogere hoeveelheden.

@Cools: ik kan je niet taxeren op je vakkennis want ik schat je wat dat betreft hoger in dan mezelf, maar, los van het feit dat ik altijd achterdochtig word wanneer mensen terugplooien op overdreven moeilijke woorden wanneer ze hun gelijk proberen te halen (no offense getXXL, maar daar kan jij ook wat van), denk ik dat de mensen die jouw mening willen horen en jouw kuurvoorstellen volgen, mensen zijn die wel aan de AAS willen maar er de nadelen van kuren niet bij willen nemen. Maw in mijn ogen mensen die er beter van af zouden blijven omdat ze er niet klaar voor zijn. Hoeveel haar-topics passeren er zo jaarlijks niet het revue? Internetfora en online dealen zorgen voor betere en correctere info voor de gebruiker enerzijds maar ook voor een grotere en gemakkelijkere verspreiding van AAS anderzijds. Dat laatste zorgt ervoor dat er vaak AAS gebruikt worden door mensen die niet hardcore trainen. Onder het motto van "als je het dan toch doet doe het dan goed" en "iets wat al 50 jaar bestaat zomaar heruitvinden op 1-2-3 kan niet" moet ik in deze overigens zeer leuke, geanimeerde en wetenschappelijk onderbouwde discussie de zijde van BigCat kiezen. Die laatste moet wel oppassen dat ie beleefd blijft :D

Nou het zijn geen moeilijke woorden dat ik gebruik. De termen die ik gebruik zijn heel makkelijk op te zoeken via google en sta altijd open om ze beter uit te leggen op vraag.

Maar ik kan het niet anders verwoorden in de context dat ik ze gebruik.

Als we spreken van belasting van de lever door aas spreken we over deze enzymen. Maar ook mogelijk belasting en beschadiging (testes bv.) van andere organen en het gehele lichaam dus.

En dan spreek ik nog niet over een verandering van aromatase activiteit door aas gebruik. Wat ook een CYP enzym is (CYP19A1).
http://en.wikipedia.org/wiki/Aromatase

Hier de effecten van tamoxifen (nolvadex), groeihormoon en veroudering op specifieke enzymen

Tamoxifen Alters Hepatic Cytochrome P450 Enzyme Expression and Circulating Growth Hormone Levels in Intact Male Rats
http://www.pharmagateway.net/ArticlePage.aspx?DOI=10.1023/B:PHAM.0000041458.81836.c4

A dual role of growth hormone as a feminizing and masculinizing factor in the control of coïtus-specific cytochrome P-450 isozymes in rat liver
http://joe.endocrinology-journals.org/content/120/2/311.abstract

The Effect of Ageing on Cytochrome P450 Enzymes: Consequences for Drug Biotransformation in the Elderly
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...SGPgPpgQfwkVZgqA9F0kzdQ&bvm=bv.53217764,d.ZGU

info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cytochroom_P450 (Nederlands)
http://en.wikipedia.org/wiki/Cytochrome_P450 (Engels, uitgebreider)

-Inhibitoren (inhibitors) zijn stoffen die bepaalde enzymen hun werking remmen. Testosteron is bv een remmer van CYP3A4.
http://en.wikipedia.org/wiki/CYP3A4

-Substraten (substrates) zijn stoffen die verwerkt worden via een enzym. Testosteron is een substraat van verschillende.
http://www.drugbank.ca/drugs/DB00624 (volledig onderaan).

-Inducers (inductors) zijn stoffen die de werking bepaalde enzymen versneld. Versnelling van enzymen zoals CYP3A4 remmen CYP7A1.

Nu CYP7A1 staat in voor het maken van galzuren uit cholsterol. En dit is niet alleen belangrijk voor de vertering van vetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cholesterol_7_alpha-hydroxylase (CYP7A1)
http://en.wikipedia.org/wiki/Bile
http://en.wikipedia.org/wiki/Bile_acids

Dit zijn de receptoren waar ik het over had. Agonisten (activators dus) hebben een remmende werking op CYP7A1 en dus galzuuraanmaak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pregnane_x_receptor
http://en.wikipedia.org/wiki/Liver_X_receptor
http://en.wikipedia.org/wiki/Farnesoid_X_receptor

Uitleg inhibitors:

Cytochrome P450 Inhibition: Frequently Asked Questions
[Link niet meer beschikbaar]

In de pdf staat het iets complexer maar met voorafgaande info te begrijpen.

Bijlagen

Terug
Naar boven