AndroidHealthClinic

Crunchen met zware gewichten

joost1988

Cool Novice
Waardering
1
Hey

Aangezien ik nu thuis train en geen cable crunches kan doen, voer ik ze nu normaal uit. Echter om dit goed uit te voeren moet ik mijn gewicht altijd wat omhoog duwen, met als gevolg dat ik sneller moe wordt aan mijn biceps dan aan mijn buik.

Gevolg: de buiktraining is niet echt efficiënt aangezien ik wat vroeger dan normaal moet stoppen.

Hebben jullie dit ook al ervaren? Misschien moet ik het is proberen met een kleine halter.

Heb ik ook ja met bv 20kg of 10 kg.
Ik leg dan gewoon 4 schijven van 5kg op mijn borst. Zelfde gewicht en kleiner.
Dan kan ik wel perfect mijn crunches doen zonder dat het gewicht in mijn buik duwt.

Goede oefening ja. je kunt ook nog leg raises erbij doen met een dumbbell tussen je voet als je toch thuis je buik doet!;)

Koop een ab-wheel, 10 euro en 10x beter.

• Topic Starter Topic Starter
Hey

Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal! Tot hier toe vind ik dit echt een geweldig forum.

Het probleem is dat ik voor aan 35 kilo te komen ik twee schrijven van 15 neem en dan één van 5. Niet echt prettig om dat achter je nek te steken.

Maar ik ga het eens proberen en misschien is met een halter daarna.

thx voor de tips!

je zou het simpel kunnen oplossen door niet te zoeken naar een mogelijkheid om extern gewicht toe te voegen, maar meer lichaamsmassa in te zetten. Denk daarbij aan oefeningen als de "L-seat", "ab wheel rollout", "hanging leg raises" etc

Aight chill, wist niet dat die bestond en heb gewoon een bankje thuis staan :D

ik doe alleen weighted crunches ( ook van scooby gepikt :D ) ik haat ab workouts en merk dat als ik een schijf van 10k op men kop leg dat ik met 3x20 al meer als genoeg heb. Natuurlijk is dit geen volledige workout; je kunt ook aanvullen met andere oefeningen, kzou zeggen, specifiek voor onderste abs ( die worden imo niet erg geprikkeld met gewone crunches )

ik leg het gewicht altijd achter mijn hoofd, dat voel je 2x beter dan als je het ergens voor je lichaam houdt

• Topic Starter Topic Starter
Wel ik houd het zoals hem op mijn borst. Maar bij mij thuis heb ik geen platen van 35 kg die op mijn borst passen.

Meestal moet ik het dus iets omhoog houden maar dan gaan mijn armen snel moe worden en is mijn buiktraining minder geslaagd.

Ach, ik vind er wel iets op, wss met een halter

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Je kunt ook de gewone crunch vervangen door reverse crunch, die is wat zwaarder, ook zonder extra gewicht.

http://www.youtube.com/watch?v=oWsEp7hsmZg&feature=related

Bedankt voor de tip, ga ik zeker is proberen!

Terug
Naar boven