AndroidHealthClinic

CRYSIS-what is OFFERED, What is GIVEN

Ik heb gister een dell xps m1730 notebook gekocht. Zijn de specs goed genoeg voor crysis? Ik ben eigenlijk helemaal geen gamer, maar crysis wil ik toch wel eens uitproberen als ik er tijd voor heb.

Intel Core 2 Duo Processor T7700 (2,40 GHz, 4 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
4 GB Dual Channel 667 MHz DDR2
Dual NVIDIA GeForce Go 8700M GT grafische kaart met NVIDIA SLI-technologie
AGEIA PhysXTM Accelerator
320 GB SATA RAID 0 Stripe (2 x 160 GB) (7.200 rpm)
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife

System Requirements Lab

Crysis staat er tussen, even aanklikken en dan op het knopje "Can you run it" klikken en je weet of je hem kan draaien :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gister een dell xps m1730 notebook gekocht. Zijn de specs goed genoeg voor crysis? Ik ben eigenlijk helemaal geen gamer, maar crysis wil ik toch wel eens uitproberen als ik er tijd voor heb.

Intel Core 2 Duo Processor T7700 (2,40 GHz, 4 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
4 GB Dual Channel 667 MHz DDR2
Dual NVIDIA GeForce Go 8700M GT grafische kaart met NVIDIA SLI-technologie
AGEIA PhysXTM Accelerator
320 GB SATA RAID 0 Stripe (2 x 160 GB) (7.200 rpm)
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife

Hele brute laptop, moet iniedergeval speelbaar zijn, maar niet op het hoogst denk ik.

jou pc kost als je um het hele jaar aanlaat, 360 euro stroom per jaar.

als zou je het hele jaar gamen (24/7) kost dat 450 euro stroom per jaar.

bron: Gamekings: Elke dag nieuwe video's (1 van de hardware woensdagen)

Had ik ook gelezen, best prijzig :D

Zou dit spel ook op medium kunnen draaien op een 7900GT 256mb?

Laatst bewerkt:
@ De gast met zen SLI problemen... De demo ondersteunt geen SLI en geen crossfire. Disable je SLI maar als je de demo wilt spelen, dan kan je met je 1ne kaart op high/very high spelen afhankelijk vd resolutie.

De full game heeft dus wel SLI & Xfire ondersteuning ff ter info :D Breek je kop er verder niet over :D

@ De gast met zen SLI problemen... De demo ondersteunt geen SLI en geen crossfire. Disable je SLI maar als je de demo wilt spelen, dan kan je met je 1ne kaart op high/very high spelen afhankelijk vd resolutie.

De full game heeft dus wel SLI & Xfire ondersteuning ff ter info :D Breek je kop er verder niet over :D

Nice, dan moet mn nieuwe 8800 GT's SLI de game wel goed kunnen draaien straks, hoop ik :p

Ik had gisteravond eindelijk wat tijd om mijn nieuwe laptop te testen, helaas ben ik niet zo into videokaarten en games dus ik zit met een paar vragen.

Hoe kan ik eigenlijk zien of SLI goed werkt in games, of uberhaupt functioneert?
Is het mogelijk om met een of andere tool de FPS in games weer te geven?
Ghost recon warfighter 2 heb ik gratis gekregen, als ik de game probeer te spelen op 1920*1200 pixels en alles op high, krijg ik vaak horizontale strepen te zien. Hoe komt dat?

Nee ok, maar er zijn weinig/geen pc's die dat aankunnen met een acceptabele fps.

Nog niet. Q2 2008 maybe. :)

Dan kan je hem op Ultra High zetten en maybe dat er een patch komt waarin de belichting (wat zo te zien het grote verschil is) nog beter uit de verf komt.

Deze game is nu meer een showcase voor de engine en van deze engine hebben we denk ik lang niet alles nog gezien. Afwachten dus. :)

Hoe kan ik eigenlijk zien of SLI goed werkt in games, of uberhaupt functioneert?

Is dat niet via meegeleverde NForce driver software niet te zien?

Is het mogelijk om met een of andere tool de FPS in games weer te geven?

Alle games hebben tegenwoordelijk wel een command line daarvoor en Crysis heeft zelfs een ingebouwde FPS benchmark.

Ghost recon warfighter 2 heb ik gratis gekregen, als ik de game probeer te spelen op 1920*1200 pixels en alles op high, krijg ik vaak horizontale strepen te zien. Hoe komt dat?

Meestal is dat te wijten aan te ver OC'ed geheugen. Of iig te veel warmte. Krijg je het direct al of pas later na een kwartiertje ofzo?

Indien direct kan het een driver issue zijn. Laatste drivers (desnoods de beta's) erop gooien.

Vista,,

ik zie btw dat er weer nieuwe drivers zijn...die maar ff proberen...gelijk ook nforce 680i SLi drivers downloaden..hoop toch echt dat het dan goed is.

Game starten in DX9 mode. Krijg je erg veel FPS voor terug en de eye candy wordt er niet noemenswaardig minder om.

Game starten in DX9 mode. Krijg je erg veel FPS voor terug en de eye candy wordt er niet noemenswaardig minder om.

Dat is me nog niet gelukt, waar kon ik dat vinden die DX9 mode ? Anders moet ik hem ook nog op XP gaan instaleren..heb hem nou op Vista draaien!

Dat is me nog niet gelukt, waar kon ik dat vinden die DX9 mode ? Anders moet ik hem ook nog op XP gaan instaleren..heb hem nou op Vista draaien!

Properties van je shortcut opvragen en achter de .exe "-dx9" toevoegen (zonder die " uiteraard).

Ik ga em binnenkort spelen op 8800 GT sli, dat moet iets sneller zijn als de GTX versie. Met een Q6600 Processor, ben benieuwd.. (ookal weet ik dat crysis helaas niet veel doet met SLI..

Moet iniedergeval beter draaien als een 8800 GTS (640 mb)

Kan iemand mij vertellen wat dit precies allemaal inhoudt?

Is dat niet via meegeleverde NForce driver software niet te zien?
Jawel, maar ik wil zeker weten dat SLI goed functioneert tijdens het gamen.
Alle games hebben tegenwoordelijk wel een command line daarvoor en Crysis heeft zelfs een ingebouwde FPS benchmark.
Handig, zal de manuals wel even naspitten.

Meestal is dat te wijten aan te ver OC'ed geheugen. Of iig te veel warmte. Krijg je het direct al of pas later na een kwartiertje ofzo?

Indien direct kan het een driver issue zijn. Laatste drivers (desnoods de beta's) erop gooien.

Direct, ik heb nog niets OC'ed.

Maargoed, **** ghost recon, wat een paupergame is dat. Half-life 2 orange box is zojuist netjes binnen gekomen via usenet, kan niet wachten om het uit te testen. :D Half-life 1 heb ik vroeger een stuk of 10 keer uitgespeeld, het is imo de beste game-reeks ever. Itt crysis zit er tenminste een goed verhaal aan vast, ook de sfeer en gameplay zijn niet te overtreffen.

Edit: wtf... 27gb vereist voor de installatie van the orange box. :eek:

Laatst bewerkt:
Gewoon alleen HL2, HL2e1 en HL2e2 kiezen.

Zeer de moeite waard!!

Terug
Naar boven