XXL Nutrition

Cut 15.7%

slckaer

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
81kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

Ik ben sinds een maand 3x in de week actief in de sportschool. Mijn doel is om mijn buikvet te verbranden en spiermassa gainen. Prioriteit ligt nu op cutten naar 10% vetpercentage binnen 3 maanden.

Beschikbare apparatuur: wat de sportschool heeft.
Beschikbare tijd: minstens 3x 2uur per week

Mijn lengte is 1.88m

Stats bij start (02-02-2013):

Vet 14.7%
Gewicht 85.0
VVM: 70.0

Stats na 1 maand (08-03-2013):

Vet 15.7%
Gewicht 86.3
VVM: 69.9

Stats: 05-06-2013

Vet 17%
Gewicht 88.0

Voedingschema:

Zonder avondeten:

Circa Kcal 2500
e: 158gr
k: 300gr
v: 72gr

Harris-Benedict

BMR: 2025 kcal
Onderhoudsniveau: 3139 kcal
Cutten: 2825 kcal
Bulken: 3453 kcal

Ik laat iedere maand een vetmeting doen. Tips zijn welkom.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Moest ik jou zijn zou ik benen wel trainen ;). Velen zeggen dat hun benen voorlopen, maar eigelijk is dat niet zo.

Je spiermassa is toegenomen, maar je VVM is afgenomen?

• Topic Starter Topic Starter
@Nielsj2k 1 April heb ik een afspraak en dan neem ik de benen op in mijn schema

@Daniel89 Volgens de meting ja, maar wanneer ik in de spiegel kijk zie ik een verbetering

Ik heb een voedingsschema gemaakt van wat ik vandaag heb gegeten. Ik weet dat het nog niet goed is.
De coolbest ga ik vervangen voor sinaasappelsap nadat deze op is. Ik wil een banaan en/of appel eten voor het sporten. Vandaag niet gelukt helaas.

Update: weegschaal geeft 84.7kg weer. Komende week flink cardio gaan doen en daarna een vetmeting. De benen train ik nu ook.

Update:

Aantal weken terug opnieuw vet laten meten en kwam helaas uit op 17%. Dit was ongeveer een uur na het avondeten.

Sindsdien ben ik erg clean gaan eten. 3x p/w op de racefiets cardio en 3x in de week full body krachttraining. Op de IPad gebruik ik myfitnesspall en houd ik bij wat ik precies eet. Gemiddeld kom ik uit op 175gr eiwit per dag. Vetten zitten soms hoger, vooral wanneer ik noten eet.

Frisdrank doe ik helemaal niet meer aan. Ik drink in de ochtend alleen nog maar sinaasappelsap voor de vitamines. De rest vul ik aan met melk en koffie.

Enige wat vervelend is m'n alcoholinname in het weekend... Om dit te compenseren doe ik op zaterdag een cardiosessie van minstens een uur.

Betreft massa ben ik er goed op vooruit gegaan. Vooral de bovenbenen zitten strakker in spijkerbroeken. Komt door het squatten ;)

Voor de upperbody is nog een lange weg te gaan. Als er nu 1-2% vet afgaat zijn er 4 blokjes op de buik zichtbaar voorspel ik. M'n armen hebben een omtrek van 34cm, dus als ik nu zou doorcutten tot 12% vet verwacht ik er erg ecto uit te zien...

Momenteel heb ik erg veel tijd (werkzoekende) iemand tips wat ik het beste kan doen, bulken of cutten?

Ohja inmiddels zit op 85.5kg ben dus ruim een kilo (waarschijnlijk) vet kwijt. Schat mezelf nu in op 15%

Binnenkort weer een afspraak voor een meting. Hopen dat het weer een beetje meezit buiten. Kan ik lekker fietsen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven