XXL Nutrition

Cut schema beginner

Leqtor

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
90kg
Beste DBB'ers,

Na wat aan het kloten geweest te zijn wil ik nu toch serieus wat kilo's kwijt. Ben aan het sporten geslagen en nu de voeding nog op orde krijgen. Sport nu rond de 3 á 4 keer per week. Ik ben 21 jaar, rond de 90 kilo, 184 cm en heb een vvm massa 66,6 en een vetpercentage van 26,3. Hieronder mijn voedingsschema.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
2jg1h61.png

Ik zou graag wat feedback krijgen op dit schema! Ik zie de reacties graag tegemoet.

Mvg,

Leqtor
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je schema is in princiepen best goed alleen zou ik naast je magere kwark geen pinda's nemen.
miss 200 - 300 gram magere kwark (bijvoorbeeld optimel 0% vet kwark) is een gezonde en lekkere,
en 100 gram kipfilet plakjes. die kan je in de meeste supermarkten kopen. Vult goed en is totaal niet droog.

Verder ben ik momenteel ook bezig met cutten en ik moet zeggen dat; ja eten is heel belangrijk maar een goeie training is net zo belangrijk. ik train 5-6x per week en doe elke dag 24 minuten HIIT cardio. Zeker een aanrader om eens op te zoeken. Het is extreem zwaar maar de studies spreken voor zich.

Tevens vroeg ik me af, je bent 21 jaar en je weegt 90 kg. hoe kom je bij een BF percentage van 26.3?
ik ben 20 jaar weeg 95 en heb een BF percentage van 15% en ik train 1.5 jaar. (goed)

P.s Neem je een Whey of Isolaat shake? Isolaat is qua vet en suiker stukken minder vooral als je het dagelijks neemt een aanrader

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! Dat BF percentage is in de sportschool gemeten. Zal we niet heel nauwkeurig zijn zoals ik hier meer op het forum las.

Ik gebruik whey perfection en volgens mij is dat isolaat geloof ik?

Ik zal dat HIIT eens opzoeken en kijken of dat geschikt is voor mij.

Wat doe je als je gaat sporten, alleen cardio of ook krachttraining?

• Topic Starter Topic Starter
Eerst 20min cardio daarna krachttraining. Tevens heb ik als doel samen met mijn vriendin de 4 mijl van Groningen te lopen. De afstand is niet zo'n probleem maar we willen ook een leuke tijd neerzetten. Dus ik ben ook met conditietraining bezig.

Misschien is het dan verstandig om op je onderhoudt te gaan eten dat zijn ongeveer 2900 kcal (heb ik net uitgerekend) en vervolgens d.m.v. cardio/hiit de kcal te gaan verbranden om af te vallen.

Terug
Naar boven