AndroidHealthClinic

Cut schema

patbadger

Novice
Waardering
0
Hallo,

Na het lezen van de sticky's en andere cut schema's en wat hulp van vrienden ben ik dan eindelijk begonnen aan me eigen cut schema.

Leeftijd 21
Lengte 185
Huidig Gewicht 83 Kg
Basal Metabolic Rate 1985 KCal
BMR + Activity Factor 3276 KCal
Deficiëntie -982,8 KCal
Doel # Calorieën 2293,2 KCal

Schema:

7:30
Brinta 50gr
Magere melk 300ml
Banaan

10:30
2x brood volkoren
Kippenfilet

12:30
2xbrood volkoren
Kippenfilet
iets

15:00
Ongezouten pinda's 50gr
Appel

17:30
Rijst (zilvervlies)75gr
Kipfilet 150gr
Sperziebonen 100gr

21:00
Tonijn op nat 100gr

23:00
Kwark 500gr

Ik doe 3-4 x in de week KT en 5-6x Cardio van 30min die ik ga verhogen naar 45min
Het is mijn eerste schema en nog niet compleet dus wat kritiek en aanvullingen zijn welkom!

Bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Niet slecht! Ik zou wel 500 gram kwark nemen in de avond en ter compensatie misschien de brinta met water nemen. Let wel op met die rijst om 17.30. In rijst zitten namelijk heel wat koolhydraten die je in de cut best kan vermijden. Ik zou in ieder geval die rijst zowat halveren (75 KH per 100 gram). Ikzelf eet rondom de 100KH'en in mijn cut.

Voor de rest valt er niet veel aan te verbeteren, goed schema! Probeer enkel je KH's wat te verlagen indien dat mogelijk is. :)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je snelle reactie!
over het kwark kan ik bij de 500gr iets van een zoetstof toevoegen of een kleine hoeveelheid siroop? want zo krijg ik dat echt niet weg:(. En over brinta blijf ik toch liever met melk combineren.. misschien iets minder dan? en om 12:30 eet ik 2 xbrood volkoren met kipfilet of ik eet tonijn wanneer ik thuis ben maar ik wil daar graag nog iets aan toe voegen, ik zit al op 2 stukken fruit dus een 3x fruit op een dag is iets teveel van het goede?

nog andere met wat tips/input?

gewoon je kwark weg eten zonder zoedstop. Je gaat tog geen suikers nemens die niet meer verbrand.

Veder ziet het er top uit;)

Ik zou alleen je maaltijd van 9 uur veranderen in een blikje tonijn

100gr ongezouten pindas per dag... is dat niet wat teveel van t goede in je cut?

ok bedankt voor de tips.. maaltijd van 21:00 veranderd naar een blikje tonijn.

Al degene die kwark aanraden tijdens de cut ---> ban!
500g kwark bevat 20-30g suiker!! Sowieso al niet zoooo verstandig voor 't slapengaan, laat staan in de cut.
Verder ziet 't er niet zo slecht uit. Maareuh... meer gezonde vetten!!! Deze kun/moet je invoegen bij je laatavond-maaltijden.

Edit: Oh ja, en je hebt te weinig eiwitten binnen

Al degene die kwark aanraden tijdens de cut ---> ban!
500g kwark bevat 20-30g suiker!! Sowieso al niet zoooo verstandig voor 't slapengaan, laat staan in de cut.
Verder ziet 't er niet zo slecht uit. Maareuh... meer gezonde vetten!!! Deze kun/moet je invoegen bij je laatavond-maaltijden.

Edit: Oh ja, en je hebt te weinig eiwitten binnen

Suikers???????? Ik weet niet wat voor kwark jij neemt maar de normale magere kwark die ik heb daar zitten absoluut geen suikers in. En waarom niet nemen, voor je homocysteinespiegel?

Je eet trouwens niet veel voor de hoeveelheid cardio die je doet nog. Ik zou je aanraden meer eiwitten te consumeren, k heb het idee dat je spieren het zwaar gaan krijgen nu.

Suikers???????? Ik weet niet wat voor kwark jij neemt maar de normale magere kwark die ik heb daar zitten absoluut geen suikers in. En waarom niet nemen, voor je homocysteinespiegel?

Je eet trouwens niet veel voor de hoeveelheid cardio die je doet nog. Ik zou je aanraden meer eiwitten te consumeren, k heb het idee dat je spieren het zwaar gaan krijgen nu.

Lactose = suiker

03gram per 100gram
15gram per 500gram

Maar dat zal geen kwaad kennen..

en je neemt geen wheyshake? of heb je deze er gewoon niet bij gezet?

Ik neem geen wheyshakes nee. Mijn main doel is om vooral om af te vallen hoe meer vet hoe beter natuurlijk maar dat is ook de reden dat ik nu 200-300 kcal onder me gebruik eet. En ik kom gewoon nogal snel aan..
Maar even over de kwark.. skippen ja/nee? en iets meer vetten eten.. dan kan ik bv 1-2 eieren toevoegen?

als je echt heel droog wil worden kun je idd de kwark wel beter skippen . maar dat is denk ik in jou geval niet zo. jij wilt gewoon afvallen en niet ripped staan neem ik aan?

ik wil idd afvallen en wat meer spieren creëren

opzich denk ik dat je dan wel goed zit met je eetschema..
alleen om 3 uur zou ik geen pinda's en een appel doen maar, een blikje vis en de appel gelijk na de training voor de snelle carbs.

Terug
Naar boven