XXL Nutrition

Cutschema beoordeling

sensai

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Dag iedereen.
Ik zou graag jullie persoonlijke mening hebben over mijn cutschema in bijlagen.
Ik sta momenteel op 76-77kilo met 14,5% vet. graag zou ik mij naar de 10 procent vet krijgen en later mijn gewicht naar de 80 krijgen.

ik Train dagelijks en nadien doe ik aan[ cardio min 40 min op vetverlies.
Heb vooral last van vet rond mijn onderbuik en onderrug.
3 daags splitschema.
misschien interessant om te weten:
train al 2 jaar stevig door zonder proteinen of iets, tot een maand geleden ik begon met te cutten en 5kg op 3weken kwijtwas met natuurlijk veel spiermassa. ik hanteerde dit schema zonder proteine maar nu ik dit gebruik voel ik me na een week precies terug opgeblazen.
is dit mogelijk te wijten aan de hoge dosis proteinen?
zijn er nog enige tips of opmerkingen aan toe te voegen?:)
Thanks.

In bijlage vind je het oorspronkelijke schema. ik durf wel eens de tonijn in eigen nat over te slaan wegens gebrek aan honger.
extra vetten krijg ik binnen door dagelijks een portie walnoten of avocado of dergelijke te eten.
Leeftijd 20
gewicht 77
lengte 178
BF 14,5
onderhoud 2700

Uur Kolom1 VOEDING ---- KCAL ---koolhydraden ---Eiwitten --- Vettten

09:00 Wei-Eiwitten 160 --- 4 --- 32,8 --- 2
40 gram havermout 142 --- 34 --- 6,4 --- 3
Totaal Maaltijd 1 302 --- 38 --- 39,2 --- 5

11:00 2 eieren + 3 eiwitten 200 --- 0,6 --- 28 --- 14
Totaal Maaltijd 2 200 --- 0,6 --- 28 --- 14

13:00 40 gram rijst(zilvervliesrijst) 138 --- 28,8 --- 2,96 --- 1
Steak-kipfilet-vis 200 gram 314 --- 0 --- 50 --- 20
Broccoli 100Gram 29 --- 2 --- 6 --- 0,4
Totaal Maaltijd 3 481 --- 30,8 --- 58,96 --- 21,4

15:00 stuk Pompelmoes 90 --- 20 --- 1,2 --- 0,4
tonijn in eigen nat 100 gram 122 ---0 --- 26 --- 2
Totaal Maaltijd 4 212 ---20 --- 27,2 --- 2,4

17:00 40 gram rijst (zilvervliesrijst) 138 --- 28,8 --- 2,96 --- 1
steak-kipfilet vis 200 gram 314 --- 0 --- 50 --- 20
Broccoli 100 Gram 29 ---2 --- 0,6 --- 0,4
Totaal Maaltijd 5 481 --- 30,8 --- 53,56 --- 21,4

18:00 rode appel + shock therapy 100 --- 22 --- 0,4 --- 0
Totaal Maaltijd 6 100 --- 22 --- 0,4 --- 0

19:00 wei-eiwitten 160 ---4 --- 32,8 --- 2
Totaal Maaltijd 7 160 ---4 --- 32,8 --- 2

21:00 caseine eiwitten 170 --- 0,2 --- 42 --- 0,5
Totaal Maaltijd 8 170 --- 0,2 --- 42--- 0,5

TOTAAL DAG 2106 --- 146,4 --- 282,12 --- 66,7
KEV 30/50/20 30% 57% 13%
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Onderhoud te hoog, ligt eerder rond 2700 kCal. Caseine ben je alleen voor het slapen gaan nodig als je geen kwark neemt. Verdubbel je kwark voor 't slapen gaan of knikker die caseine overdag eruit. Om 09.00 kan je de havermout en whey in 1 shake nemen. Neem dat liever om 8 uur als ontbijt zodat je rond 10 uur ook weer wat kan eten. Appel ofzo. Ik vind persoonlijk dat je teveel eiwitten haalt uit shakes. Caseine gewoon weg, alleen voor het slapen gaan en voeg wat eieren toe.

Zoals ik al zei ligt je onderhoud eerder op 2700 kCal. Haal daar 500 kCal vanaf en je komt met jouw schema te laag uit. Verhoog je vetten naar 1gr/kg. Buiktraining bevordert geen plaatselijke vetverbranding. Train je buik zoals je elke andere spiergroep traint, 3x8 (of iets dergelijks) en verzwaar je oefeningen. Leg bijvoorbeeld schijfjes/dumbbells op je borst als je crunches doet.

Dafuq is dat voor een trainingschema? Hier heb je een betere opzet:
- maandag: borst/triceps
- dinsdag: rug/biceps
- woensdag: rust
- donderdag: benen
- vrijdag: schouders/traps/buik

Cardio kan je op elke gewenste dag doen, maar kijk even aan of dat wil na je benentraining. Fatburner met dat vetpercentage? Doe maar vanaf 12%. Waarom die andere supps behalve whey/caseine? Haal meer uit je voeding in plaats van supplementen.

Q

• Topic Starter Topic Starter
caseine kan ik inderdaad overdag weglaten en zo men kwark verdubbelen.
of eventueel geen kwark en caseine verdubbel s'avonds?
met schema wou ik enkel aantonen dat ik een splitschema eb, 3 daags:)
de vochtafdrijver is nog niet in gebruik maar wil ik gaan gebruiken als ik de 10% tegemoet ben.
omega 3'.. algemene gezondheid, hart, vermindering vetmassa, hersenen, transport voeding.
l-carnitine heb ik er per ongeluk in gezet en de pre work out tegen vermoeidheid omdat die me de laatste tijd aanpakt.

mijn vetten probeer ik ondertussen al te verhogen met dagelijks noten of avocado of eens een goeie zalm te eten. dit varieert van dag tot dag maar zal ik inderdaad op moeten letten.

Kwark kan je weglaten voor caseine, maar da's pas nodig op het moment dat je onder de 10% wil komen. Dan worden de details belangrijker. Tot dan kan je beter zoveel mogelijk uit voeding halen, ik ben dan ook voorstander van kwark in plaats van caseine. Even terzijde: op het moment dat je bak 500gr kwark duurder wordt dan €0.67 kan je ervoor kiezen om twee scheppen caseine te nemen (gerekend met de prijs van caseine van B&F), maar da's economie vs ethiek.

Omega 3 is uiteraard een gezonde toevoeging op je voeding, daar is niets mis mee. Vochtafdrijver... Tja, gebruik je creatine? Vocht in spieren maak ze alleen maar voller, daar is niets mis mee en op het moment dat je vochtgehalte in je lichaam laag is, vult zich dat snel bij als je stopt met de vochtafdrijver.

Kijk uit met je vermoeidheid! Als je chronisch moe bent kan dat betekenen dat je lichaam een signaal afgeeft. Neem eens een week rust in plaats van het te bedekken met een supplement en kijk hoe het verder gaat. Wees daar voorzichtig mee (overtraining en dergelijke).

Q

• Topic Starter Topic Starter
Kwark kan je weglaten voor caseine, maar da's pas nodig op het moment dat je onder de 10% wil komen. Dan worden de details belangrijker. Tot dan kan je beter zoveel mogelijk uit voeding halen, ik ben dan ook voorstander van kwark in plaats van caseine. Even terzijde: op het moment dat je bak 500gr kwark duurder wordt dan €0.67 kan je ervoor kiezen om twee scheppen caseine te nemen (gerekend met de prijs van caseine van B&F), maar da's economie vs ethiek.

Omega 3 is uiteraard een gezonde toevoeging op je voeding, daar is niets mis mee. Vochtafdrijver... Tja, gebruik je creatine? Vocht in spieren maak ze alleen maar voller, daar is niets mis mee en op het moment dat je vochtgehalte in je lichaam laag is, vult zich dat snel bij als je stopt met de vochtafdrijver.

Kijk uit met je vermoeidheid! Als je chronisch moe bent kan dat betekenen dat je lichaam een signaal afgeeft. Neem eens een week rust in plaats van het te bedekken met een supplement en kijk hoe het verder gaat. Wees daar voorzichtig mee (overtraining en dergelijke).

Q
economisch is het inderdaad slimmer bezien, moet ik eens aan sleutelen:)
Ik ben namelijk nog een beetje met die proteine aan het werken aangezien ik 2 jaar serieus heb getraind zonder ooit proteinen te nemen via shakes.
nu was ik een maaand geleden begonnen met cutten, en te hard onder onderhoud (schema maar zonder shakes of kwark) en was heel wat massa kwijt. daarmee dat ik misschien een beetje overdreef.

ik gebruik geen creatine maar na of voor het trainen sta ik precies zo vol van vocht. ik laat overal het zout uit men eten waar mogelijk maar toch. en ti's ni erg da ik wa voller sta ma het geeft een heel 'vette' uistraling.
enkel de melk in de ochtend zou een 'boosdoener' kunnen zijn.

vermoeidheid kan inderdaad wél te wijten zijn aan te kort aan nachtrust. ik probeer er nu aan te werken want ik slaap namelijk afschuwelijk slecht. ik blijf maar wakker liggen en wil zeker niet pillen beginnen slikken daarvoor, maar het is aan het beteren. als het nog even duurt msschien beter die rust eens gebruiken.

thanks allesinds!

Je kan dan inderdaad proberen te ontbijten met whey en havermout in water. Melk vervangen door een paar eieren om 10 uur of iets dergelijks.

Q

Terug
Naar boven