MuscleMeat

Cutschema voor de zomer! Eerste keer cutten!

Pleister

Monstrous Giant
15 jaar lid
Stimjunk
10 topantwoorden 10.000 berichten
Waardering
4.424
In de bijlage mijn cutschema op 3100 calorieen. Ga voor de eerste keer cutten dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Bijlagen

klopt geen bal van van uw schema,
vb om heel simpel te zijn 100 gram rijst is zeker 300cal, en jij typt bij rijst 200 gram 222 kcal??
voedingsstoffen zitten wel goed vindik

miss 200gr rijst gekookt, kan wel 222 kcals zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ja gekookt is dat, neem aan dat niemand ongekookt eet? Zowiezo wordt ongekookt slechter opgenomen als gekookt. Zelfde als havermout.

Is het schema zo goed dat niemand reageert:p
Iemand??

ziet er inderdaad goed schema uit alleen zou ik om 15.15 iets meer kh en minder vet nemen zodat de verdeling beter is en om 20u minder kh. misschien de rijst van 20u naar 15.15 verschuiven en de pindakaas naar 20u. dan heb je de meeste kh in de loop v d dag en heb je bij elke maaltijd 10 à 15gr vet.

Prima schema.. ik zeg: doen!:thumbup:

Maak meteen maar een stickie van dit schema voor al die beginners die niet weten hoe een schema eruit hoort te zien.

Ja gekookt is dat, neem aan dat niemand ongekookt eet? Zowiezo wordt ongekookt slechter opgenomen als gekookt. Zelfde als havermout.

Waaruit concludeer je dat het "slechter word opgenomen" als je het droog eet.

Je kan beter je rijst van te voren afwegen bijv 100gr en daarna koken. Tenzij je dus meerdere porties gaat maken...

ziet er inderdaad goed schema uit alleen zou ik om 15.15 iets meer kh en minder vet nemen zodat de verdeling beter is en om 20u minder kh. misschien de rijst van 20u naar 15.15 verschuiven en de pindakaas naar 20u. dan heb je de meeste kh in de loop v d dag en heb je bij elke maaltijd 10 à 15gr vet.
Ja me vetten zijn die maaltijd idd wat hoger, maar heb die extra na de training zoveel mogelijk weggelaten zodat alles wat sneller wordt opgenomen, vetten vertragen dat anders toch een beetje.
Zowiezo, heb nu stage en heb die tijd altijd maar een kleine pauze, moet die maaltijd dus iets snels hebben om te eten, met rijst lukt me dat niet.

Prima schema.. ik zeg: doen!:thumbup:

Maak meteen maar een stickie van dit schema voor al die beginners die niet weten hoe een schema eruit hoort te zien.
Haha thnx:D

Waaruit concludeer je dat het "slechter word opgenomen" als je het droog eet.
Je kan beter je rijst van te voren afwegen bijv 100gr en daarna koken. Tenzij je dus meerdere porties gaat maken...

Maak altijd meerdere porties en doe ze dan in de diepvries, dus weeg alles pas na het koken af.

En over dat het slechter wordt opgenomen.. het gaat opzetten in je maag net zoals in het kookproces en om die reden wordt het dus ook slechter opgenomen, dat is wat ik eruit heb begrepen. Ik heb er verder ook nergens een studie van gelezen of iets, maar zijn hier meerdere topics op het forum dat ongekookte rijst slechter wordt opgenomen;
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/ongekookte-rijst-211818/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/ongekookte-rijst-eten-235066/

Ik heb nog een vraag mensen....

Zoals jullie zien in mijn schema neem ik na de training een eiwittenshake, en als ik thuis ben nog 230 gram zilvervliesrijst en 300ml melk. Alleen, na de training ga ik natuurlijk ook cardio doen, die doe ik +- 40 min.

Maar.... Moet ik die eiwittenshake nu na de krachttraining nemen en VOOR de cardio, of na de krachttraining en NA de cardio??

Laatst bewerkt:
Ik zou je shake deels voor je training nemen. Whey word namelijk pas na een uur opgenomen, en piekt na twee uur. Als je het dus na je training neemt zit je lichaam minimaal een uur zonder eiwitten.... ik zou het deels ervoor nemen, en deels na je krachttraining, zo hou je je 'eiwitpijl' hoog. Na je cardio kan je dan gewoon lekker aan je maaltijd.

Valt natuurlijk te zien welke whey ..

Je kan ook opteren voor EAS/PeptoPro ;).

EAS, PeptoPro, BCAAs en dergelijke vallen bij mij niet meer in de categorie whey eigenlijk.. denk ik... toch? :rolleyes:

:D

Dat wel ja, maar als het toch enkel wordt gebruikt rondom de trainingen kan hij beter voor zoiets opteren. Dit is mijn mening uiteraard :).

Ik zou je shake deels voor je training nemen. Whey word namelijk pas na een uur opgenomen, en piekt na twee uur. Als je het dus na je training neemt zit je lichaam minimaal een uur zonder eiwitten.... ik zou het deels ervoor nemen, en deels na je krachttraining, zo hou je je 'eiwitpijl' hoog. Na je cardio kan je dan gewoon lekker aan je maaltijd.

Maar eet een uur voor de krachttraining nog 170 gram vis, en vis wordt toch ook redelijk langzaam opgenomen? Maar ondanks dat toch een halve eiwitshake voor de krachttraining, en een halve eiwitshake na de krachttraining, dan 40 min carido en kort daarna de warme maaltijd?

Misschien is het beter om dan na de krachttraining BCAA's te nemen ipv een eiwitshake? Hoe denken jullie daarover

Maar eet een uur voor de krachttraining nog 170 gram vis, en vis wordt toch ook redelijk langzaam opgenomen? Maar ondanks dat toch een halve eiwitshake voor de krachttraining, en een halve eiwitshake na de krachttraining, dan 40 min carido en kort daarna de warme maaltijd?

Misschien is het beter om dan na de krachttraining BCAA's te nemen ipv een eiwitshake? Hoe denken jullie daarover

EAS / PeptoPro, hop hop hop :D

Laatst bewerkt:
Dat sowieso. Ik zou dan kiezen voor:

1. Essential Amino Stack
  2. BCAA Recovery Formula XXL
  3. BCAA Powder XXL
PeptoPro of whey hydrolisaat kan natuurlijk ook, maar die zijn vrij prijzig terwijl bovenstaande producten qua werking net zo goed zijn :thumbs:

Ga denk ik voor de EAS, lijkt me goed product en niet al te prijzig!
Dus bij het cutten direct na de krachttraining de EAS, dan cardio en dan de warme maaltijd.
Thnx weer voor de adviezen Ace en Quifix!

Nog een paar vraagjes jongens..
Als ik de aminozuren neem ipv de eiwittenshake, heb ik ongeveer 25 gram eiwitten minder omdat de eiwittenshake dan weg is, wordt dit dan vervangen door de aminozuren of moet ik nu op een andere manier weer 25 gram extra eiwitten toevoegen?

Grtzz

Laatst bewerkt:
Nog een paar vraagjes jongens..
Als ik de aminozuren neem ipv de eiwittenshake, heb ik ongeveer 25 gram eiwitten minder omdat de eiwittenshake dan weg is, wordt dit dan vervangen door de aminozuren of moet ik nu op een andere manier weer 25 gram extra eiwitten toevoegen?

Grtzz

Je kunt whey prima vervangen met aminozuren mits je na je training wel een eiwitrijke maaltijd eet. Aminozuren zijn zeg maar afgebroken eiwitdeeltjes en worden dus direct naar je spieren getransporteerd. Whey moet eerst worden verteerd en afgebroken, waarbij een deel van de eiwitten verloren gaat. Dat is waarom de dosering aminozuren lager is.

Aan de andere kant kan de opnamesnelheid van amino's ook een nadeel zijn. Omdat ze ontzettend snel naar je spieren getransporteerd worden pieken ze vrij snel en kort. Whey eiwitten worden geleidelijker afgegeven en die heeft je lichaam dus langer ter beschikking. Daarom moet je wel een eiwitrijke maaltijd nemen na je training als je geen whey maar amino's neemt ;)

Terug
Naar boven