Fitness Seller

Cutschema voor de zomer! Eerste keer cutten!

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt whey prima vervangen met aminozuren mits je na je training wel een eiwitrijke maaltijd eet. Aminozuren zijn zeg maar afgebroken eiwitdeeltjes en worden dus direct naar je spieren getransporteerd. Whey moet eerst worden verteerd en afgebroken, waarbij een deel van de eiwitten verloren gaat. Dat is waarom de dosering aminozuren lager is.

Aan de andere kant kan de opnamesnelheid van amino's ook een nadeel zijn. Omdat ze ontzettend snel naar je spieren getransporteerd worden pieken ze vrij snel en kort. Whey eiwitten worden geleidelijker afgegeven en die heeft je lichaam dus langer ter beschikking. Daarom moet je wel een eiwitrijke maaltijd nemen na je training als je geen whey maar amino's neemt ;)

Welke dosering raad je mij aan als je ook na mijn voedingsschemakijkt? Ik eet namelijk ook een goede eiwitrijke maaltijd voor de training. De doseringsgrootte is 10 gram (2 scoops), zal dat voldoende zijn voor na de krachttraining?

Welke dosering raad je mij aan als je ook na mijn voedingsschemakijkt? Ik eet namelijk ook een goede eiwitrijke maaltijd voor de training. De doseringsgrootte is 10 gram (2 scoops), zal dat voldoende zijn voor na de krachttraining?

20 gram is voldoende mits je na je training bij je maaltijd wat trage eiwitten zoals kip of tonijn bij je rijst eet ipv de melk bvb ;)

Terug
Naar boven