Tatie
Cool Novice
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik zou met je krachttraining veel minder herhalingen doen want zo gebruik je ook al wat meer reserves op. Pak die disciplines zo verschillend mogelijk aan, kracht zwaar relatief weinig volume je cardio licht relatief veel basis volume. Intensieve sessies van beiden bij elkaar in de week plannen.
Voeding voor je sessies en tussen trainingen in goed op tijd nemen en vooral genoeg. Voor vetverlies consistent bijhouden wat je inneemt, doet, en hoeveel je weegt. Dan kun je een licht tekort behouden en toch de koolhydraten die je tijdens training gebruikt bijvullen. Stel zo constant in op elke week een beetje vooruitgang maken en veel geduld.![]()
Amen!
Alleen kan het ook best met hoge intensiteit, maar das mijn mening. Bij mij liggen de hartslagzones heel kort bij elkaar. Bij 150 doe ik niets, bij 165 ligt mijn omslagpunt en bij 175 ga ik voluit (188=100%)
Ik vind met lage hartslag fietsen dus ook geen ruk aan en fiets vaak veel te hard als je naar alle algemene maatstaven kijkt. Je zou zeggen dat mijn conditie dan ruk is maar mun hartslag in rust is 50 en ik kan ook nog best een uur op 175 vertoeven (tijdrit).
Ik denk dat je wel keuzes moet maken. Je zal nooit 85kg @10 kunnen zijn en de Marmotte in 8 uur fietsen tegelijk!