XXL Nutrition

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

is het nou beter om sochtends cardio te doen.
of smiddags/savonds na de KT?
en dan wel een eiwitshake voor de cardio.

Zijn veel verschillende theorieën over!
Persoonlijk vind ik cardio op de nuchtere maag het prettigste omdat ik dan meteen mijn reserves aanspreek, en lekker fris aan de dag kan beginnen ;)

Wel kan het zijn dat je op deze manier iets meer spiermassa verliest..

Andere interessante link over energiebehoefte en basisbehoefte:

http://www.sport-en-dieet.nl/bekijk/artikel/id/7/Hoeveel_mag_ik_eten?

Over het berekenen van het energieverbruik per sport:

http://www.sport-en-dieet.nl/bekijk/energieverbruikpersport

Bereken je basisverbruik, vervolgens je sportverbruik en werkverbruik. Aan de hand daarvan weet je je energieverbruik per dag.

Ga daar 300 kcal onder zitten en je hebt een goede start om te beginnen met cutten.

1.Voor sportbelasting te berekenen, gebruik maken van VVM of gewicht nu?

2.Voor 1 sport maar berekenen of verschillende (welke ge doet?)

3. Voor af te vallen best -300kcal van energie behoefte of -20% van energiebehoeft?

4. Beste verhouding om af te vallen 40/40/20 of 30/50/20?

Alvast bedankt, weet al een pak meer na dit alles te lezen!

Grtz

Laatst bewerkt:
1.Voor sportbelasting te berekenen, gebruik maken van VVM of gewicht nu?

VVM

2.Voor 1 sport maar berekenen of verschillende (welke ge doet?)

Alle sport

3. Voor af te vallen best -300kcal van energie behoefte of -20% van energiebehoeft?

Dat is per lichaam verschillend ik zou zeggen pak 300kcal (en dan voornamlijk 300kcal uit koohlydraten laten vallen)

4. Beste verhouding om af te vallen 40/40/20 of 30/50/20?

Is geen ''beste''... je doet er verstandig aan om koohlydraten te stapelen.
dag 1: 75gr kh
dag 2: 150gr kh
dag 3: 100gr kh
dag 4: 50gr kh
dag 5: 250gr kh

Alvast bedankt, weet al een pak meer na dit alles te lezen!

Grtz

Ik hoop dat het duidelijk voor je is

Merci voor de info! Heb nu alles ongeveer berekent. Zal het proberen duidelijk te maken!

Ik ben 25jaar, weeg 73kg, ben 1m74, vetpercentage is 23.9%
VVM=55,6kg

Basisbehoefte: 1334,4 Kcal
Sportbelasting: 381,0 Kcal
Werkbelasting: 1000,8 Kcal
--------
2716,2 Kcal

2716 - 300 = 2416 Kcal/dag (om af te vallen)

2416:7= 345kcal/maaltijd

E(30): 103 Kcal
K(50): 172 Kcal
V(20): 69 Kcal

Kan dit ongeveer kloppen? Zijn de cijfers logisch? Of heb ik ergens iets fout berekend of te weinig?

Mag ik gewoon door blijven fitnessen (4dg/week)?
Fietsen probeer ik elke dag (30min)

Grtz

Niermand een antwoord? Wil zo snel mogelijk men eetschema proberen op te stellen!

Grtz

ik fitniss al sinds 2007 maar ik heb het altijd fout gedaan waar ik pas achter kwam na mijn zomer vakantie van 2009. ik train nu goed zeg maar al vanaf oktober 2009. maar ik heb een hoge vet percentage die ik wil verlagen wat ik mij afvraag is kan ik tijdens het cutten kracht training doen bijv: warming up/ kracht training/ half uur interval zou dat helpen bij vet verlies

thnx, dit soort basis info kan ik goed gebruiken voor de komende periode!

Merci voor de info! Heb nu alles ongeveer berekent. Zal het proberen duidelijk te maken!

Ik ben 25jaar, weeg 73kg, ben 1m74, vetpercentage is 23.9%
VVM=55,6kg

Basisbehoefte: 1334,4 Kcal
Sportbelasting: 381,0 Kcal
Werkbelasting: 1000,8 Kcal
--------
2716,2 Kcal

2716 - 300 = 2416 Kcal/dag (om af te vallen)

2416:7= 345kcal/maaltijd

E(30): 103 Kcal
K(50): 172 Kcal
V(20): 69 Kcal

Kan dit ongeveer kloppen? Zijn de cijfers logisch? Of heb ik ergens iets fout berekend of te weinig?

Mag ik gewoon door blijven fitnessen (4dg/week)?
Fietsen probeer ik elke dag (30min)

Grtz

De sportbelasting en werkbelasting heeft niks met je fitness en fietsen te maken? Als dit zo is, is het volgens mij goed

Dit is een goed en bruikbaar artikel waar ik veel uit kan leren.
Ik heb alleen nog wel 1 vraagje.
Ik heb via het sticky mijn bmr uit gerekent maar er staat bij dat dit zonder werk is enzo.
Mijn bmr komt nu uit op 1571 zonder sport en werktoeslag.
Wat moet ik erbij rekenen voor mijn werk/is hier ook een formule voor?
Ik dacht zelf om rond de 2000 te gaan zitten met mijn voeding.

thnx centaur voor de goede uitleg, ik zit nu op 3000 cal om op mijn huidig gewicht te blijven dus gewoon extra cardio nog :P

Raden jullie het aan om in de cut te cardioën volgens de HIIT metode?
En werkt dat dan beter?.

ik fitniss al sinds 2007 maar ik heb het altijd fout gedaan waar ik pas achter kwam na mijn zomer vakantie van 2009. ik train nu goed zeg maar al vanaf oktober 2009. maar ik heb een hoge vet percentage die ik wil verlagen wat ik mij afvraag is kan ik tijdens het cutten kracht training doen bijv: warming up/ kracht training/ half uur interval zou dat helpen bij vet verlies

Ik ben een jaar geleden begonnen met fitness. Heb 6 maanden enkel cardio gedaan om te vermageren en ben nu een 6 maand bezig met krachttraining en heb 1x per week een cardiodag ingepland. Zeker te doen! Ben 20 kg vermagerd ondertussen en ben fier op het resultaat dus kan jij het ook ;)

hallo , ik zou graag gek gespierd worde !!

en dit is zowat men voedingsschema.

Smorgens : Brinta , eiren . en eventueel een banaan of andere fruit .

Om 10 uur : 2 boterhamme met tonijssalade of kaas

Smiddags 6 boterhamme me tonijnsalde of kipfilet

15 uur : nog is 2 boterhamme met tonijnsalade of met makreelfilets.

17:20 : ben ik thuis en eet ik meestal spaghetti of rijst , ma soms is dat ook pattatjes .

18:40 : ben ik in de fitnis en ga ik trainen ! na de training drink ik dan een shake , 30 gram dextro juice pro gemengt met 40 gram basic bulk whey .

20:30 : ben ik trg thuis van fitnis , en dan drink ik ng is brinta , en mss ng spaghetti dat er nog over schiet .

22:00 : tijd om te slape J

dit is mn dagelijks eten , naar mijn mening is het goed :rolleyes:, zeg wat je er van vindt , voor kritiek heb ik geen schrik .

grtjs

hallo , ik zou graag gek gespierd worde !!

en dit is zowat men voedingsschema.

Smorgens : Brinta , eiren . en eventueel een banaan of andere fruit .

Om 10 uur : 2 boterhamme met tonijssalade of kaas

Smiddags 6 boterhamme me tonijnsalde of kipfilet

15 uur : nog is 2 boterhamme met tonijnsalade of met makreelfilets.

17:20 : ben ik thuis en eet ik meestal spaghetti of rijst , ma soms is dat ook pattatjes .

18:40 : ben ik in de fitnis en ga ik trainen ! na de training drink ik dan een shake , 30 gram dextro juice pro gemengt met 40 gram basic bulk whey .

20:30 : ben ik trg thuis van fitnis , en dan drink ik ng is brinta , en mss ng spaghetti dat er nog over schiet .

22:00 : tijd om te slape J

dit is mn dagelijks eten , naar mijn mening is het goed :rolleyes:, zeg wat je er van vindt , voor kritiek heb ik geen schrik .

grtjs

Niet zo goed eigenlijk, want je eet bijna alleen maar koolhydraten. Meer eiwitten eten, dus meer vlees bij het avondeten, meer zuivelproducten; en dan het liefst geen kaas, maar beter (magere) melk/yoghurt/kwark. Kipfilet en tonijnsalade is wel goed. Maar je hebt natuurlijk ook altijd zalm/kalkoen/forrel dat je op je brood kan doen (voor afwisseling)

Koolhydraten sterk verminderen, minder brood/brinta/rijst/spaghetti eten en dat vervangen door zuivel/vlees zoals ik al zei. 2 stukken fruit en wat groenten zijn goed voor je vanuit een gezondheidsoogpunt (mineralen/vitaminen), maar niet teveel. fruit bevat veel suiker en groenten vullen heel goed (bijna alleen water en vezel) waardoor bulken lastig kan zijn.

Gezonde vetten zijn ook belangrijk. Je eet veel vis, gezond, maar je doet er goed aan te varieren. voor gezond vet: Denk aan noten (bevat veel energie), gebruik olijf/zonnebloem olie en besmeer je brood (als je dat weleens doet) met halvarine.

Er zit trouwens veel tijd tussen die 10 uur en 15 uur. Als je daar tussen een hap kan nemen, zou het mooi zijn.

Laatst bewerkt:
danku wel ;)
nu ben ik weer een stap dichterbij
merci voor je aandacht en hulp :)
groetjes !

mooie uitleg
thanks

Ff snel een vraagie :P Beetje zonde om er een topic voor aan te maken.

Eet je nou met de cut op je onderhoud of op je BMR?

Thanks

Terug
Naar boven