- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je gaat cutten, moet je niet meer eten dan je nodig hebt. Doe je dat wel, dan ben je niet aan het cutten. Je zou eerder wat lager in je vet kunnen gaan zitten, maar niet in je carbs en eiwitten....
Spiermassa heb ik amper. Is het nu slim om eerst met dit cut principe te beginnen zodat ik eerst m'n buik/vet % naar een redelijk niveau breng? Dus 3x per week trainen en zoveel mogelijk hardlopen en precies m'n behoefte eten? Tips zijn welkom. Ik ben ecto btw, 'vroeger' at ik 4k cal op een dag en kwam amper aan, dus vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen om een buikje te kweken
.... sinds kort alleen wonen heeft er misschien wat mee te maken 
heb nog 2 vragen:
- ik heb altijd gelezen dat voor spiermassa te kweken je boven je onderhoud moet eten. Waarom doen mensen dan krachttraining in de cut? Zal je lichaam dan zelfs niet je spiermassa gebruiken om aan genoeg bronnen te geraken omdat je te weinig eet?
Of eet je dan op trainingsdagen (KT + cardio) boven je onderhoud en andere dagen eronder?
- ochtendcardio voor ontbijt schijnt heel efficiënt te zijn voor vetverbranding. De meeste mensen combineren in de cut echter KT en erna cardio. KT kun je toch niet doen op een lege maag?
Om er voor te zorgen dat je lichaam geen spieren gaat verbranden, blijf je júist KT doen, op een hoge intensiteit, eventueel wat lager volume.
KT op een lege maag kan ik je niet aanraden, gewoon zorgen dat je wat kh + eiwitten van tevoren inneemt. Cardio ná de KT is prima, bijvoorbeeld HIIT op trainingsdagen.
Probeer alles zo goed mogelijk te verdelen over je maaltijden met uitzondering van de eerste en de laatste maaltijd. Als je E/K/V/ verhouding in je schema 35-40-25 is, zou je die verhouding ook in elke maaltijd terug moeten kunnen vinden. Dus niet bijvoorbeeld alle vetten van de hele dag in één maaltijd proppen.
hoi hoi.
ik werk in de wegenbouw doe asfalteren.best fysiek zwaar werk.
maar nu heb ik dus een vraag .
ik ben voor een half jaar terug neergestoken.
ik mocht niet veel doen.heb nu door dat ik niet kon sporten een buikie gekregen.ik ben sinds kort weer begonnen .met hardlopen.
nu wil ik graag weten. jullie noemen zoveel termen op.dat ik het effe niet meer weet.
ik wil graag aan iets beginnen maar wil graag goeie informatie hebben.daarom zit ik hier op het forum.
ik zal eerst is vertellen wat ik zoal eet dagelijks.
4.00 eet ik een banaan.
9.30 4 crackers met kip of kalkoen.
12.30 4 crackers+bakkie halfe kwark+kiwie.
19.00 avond eten wat de pot schaft.
21.00 hardlopen.
jullie heben het over kwark moet dat kwark zijn zonder smaakstoffen .
wie o wie ken me helpen.
vriendelijke dan alvast
verder heb ik zelf ook nog een vraag:
in het artikel staat:
"Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen."
maar waarom zou je naar school of je werk fietsen mee rekenen in je sporttoeslag? stel je hebt een kantoor baan. en zit de hele dag op je kont maar fietst wel naar je werk. je BMR is 2500 dit doe je keer 1.2=3000
je rekent nu naar je werk fietsen dus neit mee. stel het is 20 min heen en 20 terug. dit is 40 minuten cardio op een dag. Dit is dan toch heel geschikt als cardio? waarom zou je dit meenemen in je sporttoeslag om vervolgens 's avonds in de sportschool wéér cardio gaan doen om een tekort te creeeren en vet te verliezen?
Waar moet je mee beginnen als je de cut gaat voorbereiden?
- Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen.
[/LIST]
Waarom moet ik het naar school fietsen er ook bij optellen? ik fiets per dag 2 uur, uur heen uur terug. waarom zou ik dit niet als cardio mogen rekenen. Ondanks dat het niet super actief is, is het nog steeds cardio.