XXL Nutrition

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Dat heb ik al geprobeerd, maar wat vul ik dan in bij vetpercentage? 0?

De manier waarop we hier cutten, en de manier waarop hier de bpm wordt berekend, is niet hetzelfde als op die site.
Toch, denk ik dat je t beste 0 pc vet kan invoeren.

Heb ff gekeken op de site die jij gaf, en daar wordt zowiezo uitgegaan van wat je fatfree nodig hebt. Dus de uitkomst van die site zoals je hem eerst invulde klopt zowiezo.

Gast, 20 jaar 75kg 20% vet en dan 2874 calorieën elke dag in de cut ???
Ik zie grote beesten minder dan dat innemen in de cut op dit forum.

Je moet ook niet je 'onderhoud calorie inname' bekijken, maar je BMR.

Jou BMR is 1666 Kcal per dag. Dat moet je eten, en vetverlies gaat dan doormiddel van sport.

Ps. Je kan natuurlijk ook meer of minder dan die 1666 kcal eten. bij minder gaat t sneller, duhh, en bij meer gaat t langzamer, duhh.
Maar, als je minder dan die 1666 kcal per gaat eten, en dan echt 1300-1400, dan moet je wel zorgen voor een goede inname van Bv eiwitten. Als je je spieren wilt behouden in het afvallen, zou ik als ik jou was minimaal 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht eten. In jou geval dus minimaal 120 gram eiwitten.

Ps. Krachttraining helpt ook bij het afvallen, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Krachttraining helpt ondernadere bij een beter metabolisme. Ook, meer spieren is meer kcal per dag verbranden in rust. En, je ziet er beter uit als je afgevallen bent ;-)

Laatst bewerkt:
Ik krijg zo het gevoel dat je niet weet waar je het over hebt.
1666 kcal eten per dag? Weet je hoe weinig zelfs in de cut.
Daar ga ik zeker weten ook spiermassa mee verliezen.

K*tzooi, moet het echt zeker weten.
Iemand die kan bevestigen dat de berekening van Raphey klopt?

Bereken eerst wat je dagelijkse caloriebehoefte per dag is en wat je verbruikt ...

Ga dan zo werken dat je over 5 a 6 maaltijden je calorieen verdeeld, maar in de avond geen koolhydraten meer eet. Check anders deze links:

http://www.fitness-weetjes.nl/

http://www.fitness-weetjes.nl/

Worked like a charm for me.

Succes!

Laatst bewerkt:
Erg duidelijk allemaal, enorm bedankt!

gewicht uit deze berekening voor BMR is dat nou vetvrije massa, of je totale gewicht ? scheelt nogal bij mij :)

Cutten

Beste,

Ik heb deze en wat andere sticky's gelezen en ben vollop begonnen met cutten.

Maar wat ik me afvraag is of ik nu kan cutten en spiermassa's kweken tegelijkertijd?

Zo kan ik bijvoorbeeld eerst een uurtje gaan fitnessen en daarna nog een goeie 3 kwartier cardio: gaan lopen op hartslag 60-70%.

Natuurlijk moet ik mijn dagelijkse voeding dan aanpassen en zullen de kcal stijgen doordat ik de spiertrainingen ook in mijn dagelijkse berekeningen moet meetellen?

Klopt dit zowat wat ik zeg of hou je cutten en spieren kweken beter van elkaar gescheiden? Ik ben namelijk beginnende fitnesser en zou eerst zoveel mogelijk vet willen verliezen om later dan geen spijt te krijgen dat ik vetten teveel heb... Pas na bepaalde tijd zou ik me dan echt focussen op het kweken van spieren. Ook mijn voedingspatroon zou dan weer worden moeten aangepast...

Groeten
Gert

ik ben zelf ook nog maar een beginneling maar volgens mij doen de meeste het andersom.. dus eerst kweken en dan cutten..

Cutten

Maar is het dan niet beter alvorens echt spiermassa te kweken al wat vetafbraak te doen? Omdat ik al mensen heb horen klagen dat ze er spijt van hebben dat ze niet eerst wat vet hadden afgebroken...

Echt een goed artikel ik ben van plan om binnen kort te cutten ik weeg nu, 84kg met bf% 14 het is zeer snel gegaan maar ik heb begrepen dat bij beginners de spieren veel sneller groeien dan bij ervaren gewichtheffers, en ik had nog een vraag als ik spiermassa verlies duurt het dan net zo lang om het terug te krijgen dan als iemand die het nooit heeft gehad.

Zeer verschillend werkleven

hoi allemaal,

ben betonstorter van beroep en heb werkweken van 45 -75 uur in de week, dus leef onregelmatig hoe kan ik dat het beste aan pakken met mij voeding want wil eerst goed afvallen, maar krijg eigenlijk nooit mijn calorieen bepaalt die ik verbruik mede door dat ik diverse werkzaamheden moet doen.

K*tzooi, moet het echt zeker weten.
Iemand die kan bevestigen dat de berekening van Raphey klopt?

Klopt geen zak van.

Je moet niet je BMR eten. Je beweegt toch ook nog? Je zit toch niet heel de dag op de bank.

Ik eet 3600 kcal in de cut en val daar goed op af. Terwijl mijn BMR ong 2000 is. Als ik 2000 zou eten dan ben ik binnen 1 maand een ethiopier.

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

hoi allemaal,

ben betonstorter van beroep en heb werkweken van 45 -75 uur in de week, dus leef onregelmatig hoe kan ik dat het beste aan pakken met mij voeding want wil eerst goed afvallen, maar krijg eigenlijk nooit mijn calorieen bepaalt die ik verbruik mede door dat ik diverse werkzaamheden moet doen.

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

Daar met de Harris-Benidict je onderhoud berekenen. Je act. niveau zal ongeveer 3-4 zijn. Daar ga je dan 500 kcal onder zitten.

Kijk het even aan, val je te snel af --> eet meer
Val je niet af/kom je aan --> minder eten

Simpel eh?:D

is het nou beter om sochtends cardio te doen.
of smiddags/savonds na de KT?
en dan wel een eiwitshake voor de cardio.

Ik zie dat dit topic al een aantal jaartjes loopt maar
toch vind ik nu wat ik lang zocht! Hoe weet je dat je de juiste aantal calorien verbruikt:)
top!

Bedank

Danny

Terug
Naar boven