Fitness Seller

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Bezoekers in dit topic

maar dit lijkt me niet een cut-methode waarbij je tot een extreem laag vetpercentage kan zakken, of wel?

volgens mij snap je het hele principe achter deze methode dan niet zo, want op deze manier cutten heeft dezelfde resultaten als dat je de methode gebruikt waarbij je onder je onderhoud eet.
alleen op deze manier heb je bijna geen last van spierverlies en het is in het algemeen gezonder voor je lichaam.
 
Goed topic! Alleen nog een vraag: Als je 4 keer per week 45 min. gaat cardio'e moet je dan ook echt tot het uiterste gaan, en zoveel mogelijk proberen te verbranden als je kan? Of gewoon rond de 1200 kcal (ongeveer) per cardio-sessie blijven?
 
Allemaal mooi en zeer goed uitgelegd :thumbs:

Maar 1200 ckal in een cardiosessie van 45 min des wel heel zwaar
 
Allemaal mooi en zeer goed uitgelegd :thumbs:

Maar 1200 ckal in een cardiosessie van 45 min des wel heel zwaar

das toch niet haalbaar :eek:
ik doe 60 min cardio op een hartslag van 140 slagen per minuut en verbrand 600kcal
 
Goed topic! Alleen nog een vraag: Als je 4 keer per week 45 min. gaat cardio'e moet je dan ook echt tot het uiterste gaan, en zoveel mogelijk proberen te verbranden als je kan? Of gewoon rond de 1200 kcal (ongeveer) per cardio-sessie blijven?

vast gemeten op zo'n apparaat..

bij mij in de sportschool geeft het apparaat ook iets van 1000 kcal aan na ong. een uur. Ik deel het door de helft dat is wat realistischer
 
Lijkt me ook beetje veel en je ckal verbruik gaat toch mee met je vvm dus 600 tot 800 zal al een beetje een realistischer doel zijn en dan heb je ook al je best gedaan denk ik:rolleyes:
 
1200 kcal in een sessie is wel veel, maar niet onmogelijk. Het was ook meer een voorbeeld als realiteit.
 
Waarom eten naar je dagelijkse behoefte, en niet gewoon wat minder eten?
Het is de bedoeling dat je alleen lichaamsvet gaat verbranden. Als je eet naar je dagelijkse behoefte zorg je ervoor dat je spieren genoeg voedingsstoffen voor handen heeft, en geen directe reden heeft tot spierafbraak. Op deze manier minimaliseer je het spierverlies. Als je minder eet dan je dagelijks nodig hebt aan calorien dan komt je lichaam macronutrienten te kort. Eiwitten zijn nodig in het lichaam voor talloze andere processen, het zijn de bouwstenen voor het lichaam, niet alleen voor de spieren. Als eiwitten niet voldoende in het lichaam aanwezig zijn voor andere processen gaat het lichaam deze zelf winnen uit - jawel - spierweefsel! Verder is deze manier van cutten veel beter vol te houden, en een stuk gezonder voor het lichaam. Cardio verbeterd niet alleen de conditie, maar helpt ook bij het opbouwen van je metabolisme (het aantal calorien dat je verbruikt in rust).

Niemand zegt natuurlijk dat je moet gaan minderen met je eiwitten in de cut. Je kan je Kcal wel iets verlagen onder je onderhoud en gewoon hetzelfde aantal "lean proteins" binnen krijgen :) gewoon gaan 'cutten' in je koolhydraten en vetten :)

verder goed stukje!! :thumbup:
 
1200 kcal in een sessie is wel veel, maar niet onmogelijk. Het was ook meer een voorbeeld als realiteit.

Van lopen of steppen ga je meer kcal verbranden dan van fietsen dus ik denk wel dat het mogelijk is.
 
Als ik 50min op de crosstrainer bezig ben met 14km per uur dan heb ik volgens dat ding ongeveer 800calorieen verbrand. Dit moet ik dan dus door 2 delen om een realistischere berekening te krijgen?
 
Als ik 50min op de crosstrainer bezig ben met 14km per uur dan heb ik volgens dat ding ongeveer 800calorieen verbrand. Dit moet ik dan dus door 2 delen om een realistischere berekening te krijgen?

nouja , ik doe het wel maar ik doe dan ook niet 14 km per uur.. en de apparaten in mijn sportschool zijn vrij oud dus ik heb zo mijn twijfels bij de calorieen die dat ding aangeeft.
Als jouw sportschool hele nieuwe apparaten heeft en je traint met een hartslagmeter dan zou het zomaar kunnen kloppen hoor..
maar 1200 kcal per uur is niet realistisch
 
Beetje offtopic maar ik dacht dat hoe meer vvm je hebt hoe meer je verbrand de formule staat hier ergens op het forum maar kweet niet meer waar :yawn:
ik ga altijd lopen dus hoeveel ik verbrand weet ik niet maar ik doe geregeld intervals en loop met hartslag 140 a 160 soms meer dan verbrand je toch ook aardig wat :p
 
Handig artikel ....thnx
 
Beetje offtopic maar ik dacht dat hoe meer vvm je hebt hoe meer je verbrand de formule staat hier ergens op het forum maar kweet niet meer waar :yawn:
ik ga altijd lopen dus hoeveel ik verbrand weet ik niet maar ik doe geregeld intervals en loop met hartslag 140 a 160 soms meer dan verbrand je toch ook aardig wat :p

Dat klopt. VVM valt ook spierweefsel onder, en spierweefsel is actief weefsel, dus het verhoogd je metabolisme.
 
Niemand zegt natuurlijk dat je moet gaan minderen met je eiwitten in de cut. Je kan je Kcal wel iets verlagen onder je onderhoud en gewoon hetzelfde aantal "lean proteins" binnen krijgen :) gewoon gaan 'cutten' in je koolhydraten en vetten :)

verder goed stukje!! :thumbup:

Het gevolg is dat je "lean proteins" ook verbruikt worden aan energievragende proseccen als je in een negatief caloriebalans komt te zitten, dus op die manier kom je ze alsnog tekort.
 
Ik ga in mijn volgende cut ook veel meer cardio doen. Deze cut bijna geen cardio gedaan en op een gegeven moment moet je teveel schrappen in je kcal om nog af te vallen. Met als gevolg te weinig energie om te trainen met alle gevolgen van dien.

@centair
Beetje off-topic
Wat vind je van cardio in de bulk. Overbodig of handig om je BF niet te hoog te laten komen.
 
Allemaal mooi en zeer goed uitgelegd :thumbs:

Maar 1200 ckal in een cardiosessie van 45 min des wel heel zwaar
Op 45 min idd zwaar en voor niet iedereen haalbaar, maar op een uur zeker haalbaar met een beetje goede conditie. Kwestie van intensiteit af en toe wat te verhogen (intervals) :)
 
Ik ga in mijn volgende cut ook veel meer cardio doen. Deze cut bijna geen cardio gedaan en op een gegeven moment moet je teveel schrappen in je kcal om nog af te vallen. Met als gevolg te weinig energie om te trainen met alle gevolgen van dien.

@centair
Beetje off-topic
Wat vind je van cardio in de bulk. Overbodig of handig om je BF niet te hoog te laten komen.

ik doe nu veel cardio en eet op onderhoud dus lkkr veel opzich nog :D
en mijn Vet% daalt echt snel en verlies niks van spieren echt super gewoon zit nu op 9% en ga voor de 6%.
heb nog 6 weken voor ik na spanje ga dus dat moet te doen zijn:)
 
Moet je ook nog je hartslag in de gaten houden? want als die te hoog is verbrand je spieren ipv vet, toch?
 
Laatst bewerkt:
@centair
Beetje off-topic
Wat vind je van cardio in de bulk. Overbodig of handig om je BF niet te hoog te laten komen.

Cardio is eigenlijk nooit echt overbodig. Zelf in een bulk, waarbij je eigenlijk altijd in een calorie overschot zou moeten zitten is het gezond om cardio te doen, al is het maar voor de conditie en metabolisme.
 
Back
Naar boven