Fitness Seller

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Bezoekers in dit topic

nope eet gewoon droge rijst ;)

Droge rijst is vies! :D

Je moet natuurlijk wel je eten lekker vinden, en/of lekker kunnen maken. Een berg droge rijst op je bord word niemand echt vrolijk van. Je kan de rijst eventueel aanmaken met wat tomatenpuree (houd wel rekening met de kcal's die er in zitten) of met appelmoes zonder suiker (in elke supermarkt te vinden).

Ik vind bijvoorbeeld gewoon magere kwark uit een bakje ook niet te pruimen, dus gooi ik het over in een bak, doe er een klein beetje magere melk bij, een schep whey en wat zoetstof, flink roeren, en je hebt heerlijke aardbeienyoghurt (afhankelijk van de whey smaak) zonder vetten en ongeveer 2% KH's.

Cutten is afzien, waarom extra afzien door je eten zo simpel te houden?
 
ik ga beginne cutten tot 6,7 percent dus moet ik ,om mijn exacte energiebehoefte te weten te komen, per cardiosessie 5OO calorieen toevoegen .Maar hoeveel moet ik toevoegen voor een dag zware arbeid? ook 500 of meer??

2de vraag: wat zijn de beste verhoudingen om te cutten??30kh 50eiwit 20 vet ??
 
Vraagje; eten de cutters onder ons ook echt letterlijk rijst/broccoli/kip of zijn er ook nog mensen die er iets lekkers van proberen te maken?

Ik gebruik gewoon een caloriearm woksausje. Met zilvervliesrijst en kip en veel groente zorg je al dat de glycemische belasting van het woksausje minder wordt.

Daarnaast heb ik gelezen dat teveel cardio een katabolisch effect heeft, wat je natuurlijk niet wilt! Wat is teveel cardio ? Meer dan 2 uur per dag of meer dan 4x in de week naast je trainingschema. Dit gegeven ondermijnt wel weer een beetje het idee van "burn the fat, feed the muscle".
 
Vraagje, als je dus op onderhoud eet en het calorietekort komt door de cardio, ga je dan ook pas vet verbranden na de cardio? want voor de cardio heb je geen calorietekort? of begrijp ik het verkeerd :P
 
als je nog een student bent is het toch moeilijk om 6 tot 8 maaltijden per dag te doen? en om te trainene natuurlijk
 
Vraagje, als je dus op onderhoud eet en het calorietekort komt door de cardio, ga je dan ook pas vet verbranden na de cardio? want voor de cardio heb je geen calorietekort? of begrijp ik het verkeerd :P

Als je energiebalans over de dag negatief is verlies je vet. Welk brandstofmengsel je tijdens de training gebruikt hangt meer af van wat je doet dan van de energiebalans. Er zit in ieder geval altijd vet bij.
 
als je nog een student bent is het toch moeilijk om 6 tot 8 maaltijden per dag te doen? en om te trainene natuurlijk

Denk dat het als student juist nog het makkelijkst is.. met veel vrije tijd. Wacht maar als je straks een fulltime job hebt.
 
In je voeding zit geen calorieverschil, dus alles hangt van je cardio af, ga hier dan ook niet zuinig in doen! Een cardiosessie waarbij je maar 200 calorien verbrand betekend dus ook maar een dagelijks calorietekort van 200. Probeer de cardio goed op te voeren, en verbrand zo veel als je kan.
"zoveel als je kan?"
Ja! Een normaal en doorgaans dagelijks tekort aan calorien in een cut ligt ongeveer tussen de 500 en 800 calorien. Als jij met een cardiosessie op de 1000, 1100, of misschien wel 1200 calorien komt, dan is dat heel mooi!



Ik hoor altijd dat Interval beste is voor vet te verbranden dit is dus ook altijd wat ik doe op de loopband voor 30 minuten ik zit dan meestal rond de 360 cal die ik verbrand. Ik loop op een snelheid van : 5,5 naar 9.0 of 12.0 (ik ben kortademig dus ik kan niet zo heel snel rennen)

Is rennen nonstop op een gelijk snel tempo dan beter of moet ik dan wel interval doen voor 45 minuten maar dan weet ik niet hoe ik aan die 800+ calorieen kom...

Wie kan me helpen??
 
Ik hoor altijd dat Interval beste is voor vet te verbranden dit is dus ook altijd wat ik doe op de loopband voor 30 minuten ik zit dan meestal rond de 360 Calorie die ik verbrand. Ik loop op een snelheid van : 5,5 naar 9.0 of 12.0 (ik ben kortademig dus ik kan niet zo heel snel rennen)

Is rennen nonstop op een gelijk snel tempo dan beter of moet ik dan wel interval doen voor 45 minuten maar dan weet ik niet hoe ik aan die 800+ calorieen kom...

Wie kan me helpen??

500-800 kcals over de hele dag. Het hoeft niet allemaal tijdens die ene training; ook als je niks doet verbruik je energie.
 
goed stukje zeer nuttig binnenkort ff dieet samenstellen
 
Ik ben zelf nu weer ongeveer 2 maanden fanatiek (na een veel te lange rustpauze) aan het trainen en heb mezelf ten doel gesteld meer spiermassa op te bouwen en tegelijkertijd mijn vetpercentage te verlagen.
Nu komt het..wellicht is het al meerdere keren behandeld, maar ben hier nieuw dus vandaar...

Wat is verstandiger...gewoon door trainen, goed eten, suppz innemen en Lipo 6 gebruiken..Ik ben bang als ik hiervoor kies ik weinig tot geen verbetering zal zien qua spieropbouw of is dat flauwekul? Of is het verstandiger gewoon hard te trainen...spiermassa op te bouwen en na een paar maanden beginnen met Lipo6?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Thanks in advance...
 
als je nu elke trainingsdag (waarna je ook 45 minuten cardio doet)op onderhoud eet ,is het dan een goed idee om op niet-trainingsdagen wat boven onderhoud te eten ?
 
hulp gevraagt ik ben 55 kilo..
1.65 lang
moet trainingschema.
mijn trainingschema ziet er zo uit.
Maandag beencurl 15 reps. triceps en biceps 40 kg 15 reps
en zo verder de woensdag en vrijdag en zondag.
wie kan mij een goed trainingschema maken aub?
 
jouw schema trekt op niets,doe eens de moeite om wat verder te lezen,het staat hier vol met trainingsschema's
 
Heel mooi topic!

Ik ga het nu ook bijhouden!
Na ff rekenen zie ik dat ik aardig wat kan eten op een dag :)

3009 - (2200 + 489 + 769) = -449

Is waar ik op uitkom en ben er blij mee :) nu nog zorgen dat ik dit 5-6x per week kan volhouden :)
 
Kolere...moet ik ook nog aan cardio gaan doen....
 
hmm cario is NIET verplicht, maar helpt cker wel aan je metabolism.

ik denk zelf dat
dieet = 70 %
KT = 20 %
cardio= 9 %
pillenblabla < 1%
 
Back
Naar boven