Fitness Seller

cutten of bulken?

misterrifi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Ik ben 14 geleden gestopt met sport (voetbal en veldlopen)
indertijd woog ik 59kg voor 1m73
vandaag de dag weeg ik 82kg, mijn benen zijn nog altijd stevig maar ik heb een afschuwelijk bovenlijf (dikke buik en slappe borst)

ik ben me hier aan het inlezen en ik weet dat ik mijn 2 doelen niet tegelijkertijd kan bewerkstelligen ( gespierder en body fat omlaag halen)

iemand heeft me hier bang gemaakt door te zeggen dat als ik teveel afval,met huidplooiingen ga zitten die alleen operatief kunnen verwijderd worden.

ik zou jullie dankbaar zijn mochten jullie me vertellen wat ik het eerst moet doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Dat bangmaken hoeft niet per se hoor :)
Zodra je veel af gaat vallen, en ook weer veel bij gaat komen aan spiermassa, zullen die huidplooien nog best wel mee kunnen vallen hoor :)

Ik zou gewoon eerst lekker cardio doen in combinatie met kracht training, en schoon eten, niet teveel vet dus.
Dan val je vanzelf wat af, en zodra je denkt nu zit ik rond een aannemelijk % Vet, ga je echt puur op massa trainen.

Laat je niet bang maken :)

Ik zou op onderhoud eten, maar wel hoog in de eiwitten, en zwaar trainen. Als je zo lang niets aan sport of aan je voeding hebt gedaan, maak je een hele goede kans om op die manier al spiermassa op te bouwen (en ja dus ook "tegelijkertijd" je vetpercentage verlagen). Je lichaamssamenstelling zal langzaam veranderen, waardoor je je huid ook meer tijd geeft om zich aan te passen.

Op een gegeven moment houdt dit op en moet je dus inderdaad een keuze maken tussen bulken of cutten. Met wat meer spiermassa wordt cutten makkelijker dan nu.

Werk je trainings- en voedingsschema's uit en post ze in de juiste secties, dan kun je veel gerichter advies krijgen.

Ik ben 14 geleden gestopt met sport (voetbal en veldlopen)
indertijd woog ik 59kg voor 1m73
vandaag de dag weeg ik 82kg, mijn benen zijn nog altijd stevig maar ik heb een afschuwelijk bovenlijf (dikke buik en slappe borst)

ik ben me hier aan het inlezen en ik weet dat ik mijn 2 doelen niet tegelijkertijd kan bewerkstelligen ( gespierder en body fat omlaag halen)

iemand heeft me hier bang gemaakt door te zeggen dat als ik teveel afval,met huidplooiingen ga zitten die alleen operatief kunnen verwijderd worden.

ik zou jullie dankbaar zijn mochten jullie me vertellen wat ik het eerst moet doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Spier omzetten in vet kan inderdaad niet letterlijk. Maar je kunt wel degelijk wat vet verliezen en tegelijkertijd spiermassa opbouwen in jouw geval. Ik zou eerst met je huidige dieet (min verzadigde vetten en snelle suikers) eens gaan trainen en dan kijken hoe je lichaam erop reageert. Probeer eerst steeds intensiever te gaan trainen en je training onder de knie te krijgen. Als je eenmaal een beetje goed traint dan ga je wat meer aan voeding denken. Maar ik denk dat langzaam cutten wel goed is bij jou. Zet je evengoed wel massa mee aan vanuit deze positie.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de bemoedigende woorden.

ik ga me in de komende dagen inlezen in de voedinggedeelte

weet al dat ik veel eiwitten moet eten
blijkbaar zijn tonijn,kipfilet,makreel de ideale bronnen hiervoor
ook zou ik whey isolaat moeten halen en in mijn geval het liefst met water ipv melk drinken.

indien jullie tips hebben over voeding of voedingschemas hoor ik die graag
vooral die labels ontcijferen lijkt me voorlopig chinees

Melk kan je nog gewoon in je schema houden imo, geen zuivel meer eten/drinken heeft pas veel effect bij lagere bf, in jouw geval heb je die eiwitten uit melk gewoon nodig, idem voor kwark.

ik ben ooit voor ik serieus begon met trainen een hoop afgevallen door in plaats van snacks te eten tussendoor gewoon een bakje kwark te pakken, dit heeft mij persoonlijk echt enorm geholpen..
ik weet niet of je verder al veel snackt?

• Topic Starter Topic Starter
PHP:
ik ben ooit voor ik serieus begon met trainen een hoop afgevallen door in plaats van snacks te eten tussendoor gewoon een bakje kwark te pakken, dit heeft mij persoonlijk echt enorm geholpen..
ik weet niet of je verder al veel snackt?

ik heb een hele ongezonde levenstijl en een zittend beroep

vrijdag ga ik via mijn sportschool mijn vet% weten
kan je al vertellen dat het geen 10% is zoals bij jou.

ben vandaag begonnen met

- corn flakes van kellogs
- banaan
- koffie met melk en suiker ( ga koffie proberen te bannen omdat ik het zonder melk en suiker niet kan drinken)

- middagmaal

- een blik tonijn van de aldi
- volkoren brood ( 4 sneetjes)
- perzik en een appel
- koffie

vieruurtje gaat een appel zijn.

na de training vanavond ga ik

- spinazie en tuinbonen ( is een recept dat ik graag eet op basis van look,olijfolie,snufje zout en witte peper) + in water gekookte aardappelen met komijn.

heb ook een potje natuurlijke kwark voor het geval ik s avonds nog honger moest krijgen.

heb helaas nog geen whey poeder en ben van plan om vrijdag bij de sportschool eens te vragen welk merk is het best kan kopen.
alle suggesties zijn welkom

Whey perfection van bodyenfitshop is een goede..

Persoonlijk ben ik van mening dat geleidelijke aanpassing u het vlotst naar een strak dieetplan krijgt. Gewoon één voor één dingen aanpassen, en over zes maand lijkt een fris kalkoenslaatje een veel logischer middagmaal dan een McDiabetes :D

Gezien uw conditionering en lichaamsbouw zou ik idd doen wat de bovenstaande pros zeggen, nog geen zorgen maken over kcal, eet gezond en train hard, 3X/week gewichtheffen met wat cardio de andere dagen (afhankelijk van hoeveel tijd je hebt)

Persoonlijk raad ik elke beginner Starting Strength aan, het is een geweldig basisprogramma, niks ingewikkeld, en je kunt het lang doen.
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki. Ik heb net zes maand gebulkt op SS en mijn stats zie je hieronder (daarvoor trainde ik al vier maanden without a clue en had ik nog geen bankdruk gedaan, dus mijn stats zijn 100% dankzij SS)

Belangrijkste van al: Geduld! Fitness en welness is een langzaam en systematisch proces dat op elk vlak van je leven een ingrijpende invloed heeft. And its gooooooooooooooooooooood ;)

EDIT: Oh, voor ik het vergeet: Techniek! Techniek! Techniek! Goeie techniek=minder blessures, toch één van de belangrijkste dingen in deze sport. Controleer je techniek bij elke compound lift (Squat, DL, Bench, Press) door jezelf te filmen, wat ik deed, of je te laten bijstaan door iemand die er iets van weet (geen gym idiot dus!)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven