AndroidHealthClinic

Cybersecurity (beroepsmatig)

Ervaring, direct werken voor en met meneer de CISO. Zo ook met ISO 27001+ omgevingen, niet dat dat zo speciaal is.

Onze technische achtergronden waren/zijn een stuk moeilijker, daarin liepen we echt maandenlang tegen problemen op om de security te configureren op de netwerkserver. Niet bij de controleregeltjes over de USB stick met klantdata in een kluis bewaren en logboekjes daarvan bijhouden. Daarom zeg ik, dacht dat het administratieve bijtaak was van zulke engineers naast wat ze echt konden.
Waarom voer je dat werk dan zelf niet uit als de inspanning: inkomen verhouding zo gunstig is. Of waarom hebben bedrijven überhaupt mensen op die functies zitten?

Waarom voer je dat werk dan zelf niet uit als de inspanning: inkomen verhouding zo gunstig is. Of waarom hebben bedrijven überhaupt mensen op die functies zitten?
Ik doe het ook zelf, ben CISO van de onderneming ChrisK. :lol: In hun geval omdat die certificaten en keuringen mooi staan t.o.v. gegevensverwerking voor hun klanten waar dat hele bedrijf om draait.

Heeft dit nog iets te maken met dat ik het flauw vind om te lezen over rijke CISO's die geen moeilijke technische achtergrond hebben? Mag ik dat vinden dankjewel?

Ik doe het ook zelf, ben CISO van de onderneming ChrisK. :lol: In hun geval omdat die certificaten en keuringen mooi staan t.o.v. gegevensverwerking voor hun klanten waar dat hele bedrijf om draait.

Heeft dit nog iets te maken met dat ik het flauw vind om te lezen over rijke CISO's die geen moeilijke technische achtergrond hebben? Mag ik dat vinden dankjewel?
Keur jij je eigen vlees 😇

Natuurlijk mag je dat vinden, dat past prima binnen het syndroom dat @harpep noemde.

1729510550909.png

He die kennen we! :lol:

Had je die vorige week gebeld, of doel je op het waarschijnlijk onjuist geformuleerde “thuiswerk”?
1729510862950.png

About

On 19 July 2024, American cybersecurity company CrowdStrike distributed a faulty update to its Falcon Sensor security software that caused widespread problems with Microsoft Windows computers running the software. Wikipedia
Date: July 19, 2024
Status: no in-person attendance
Cause: Faulty CrowdStrike software update
Outcome: ~8.5 million Microsoft Windows operating systems crash worldwide, causing global disruption of critical services

Terug
Naar boven