- Waardering
- 151
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
idd, een NSAID is ****ing slecht voor je, en de minimale kans die het kanker doen zou afnemen weegt niet op tegen de vele en ernstige bijwerkingen.
Als je dan toch bescherming wil tegen kanker dan moet je super gezond gaan eten, regelmatig sporten, niet roken, drinken etc.
Maar om nou een asperientje te nemen ter preventie van een eventuele maagkanker/andere kankers... uhm, neej.
Ik neem weleens een paracetamol tegen hoofdpijn, is veel beter en werkt net zo goed.
Heel je post raakt kant nog wal, man.
Een "NSAID" is ****ing slecht voor je, maar kanker gelukkig niet? En kansen op kanker met maximaal 53% noem jij minimaal? Even afwegen hoor - De kans op een maagzweer, of 53% minder kans op kanker... hmzzz.... Moeilijk!
Verder leefde mijn broertje ook supergezond, deed aan BB, at perfect, rookte niet, sportte veel en dronk maximaal 1 keer in de maand wat biertjes, en guess what...je raad het zeker al he? Ik zeg niet dat iedereen nu ineens als een hersenloze mong**l 5 strips aspirine per dag achterover moet gaan gooien, maar jouw beredenering slaat ook nergens op.
.No problem, hij leeft nog steeds, en inmiddels weer gezond.
Het blijft verder wel kiezen tussen 2 kwade, maar als het echt helpt denk ik dat kiezen voor de kans op een maagzweer niet de slechtste keuze zal zijn. Dat onderzoek heeft ook 5 jaar geduurd, ik denk wel dat ze alle mogelijke variabelen hebben bekeken en onderzocht.
fl**ker toch op, als gezond mens ga je toch niet domweg elke dag aspirines slikken!
Vind het al buitensporig als mensen met hoofdpijn een aspirine slikken laat staan als je niks mankeert.
De natuur heeft ons gemaakt zoals we zijn, aspirines horen daar niet bij.
idd, een NSAID is ****ing slecht voor je, en de minimale kans die het kanker doen zou afnemen weegt niet op tegen de vele en ernstige bijwerkingen.
Als je dan toch bescherming wil tegen kanker dan moet je super gezond gaan eten, regelmatig sporten, niet roken, drinken etc.
Ik neem weleens een paracetamol tegen hoofdpijn, is veel beter en werkt net zo goed.
Karma voor je isdatzo.
Heb 'n vraag trouwens, waarom heeft je Engels genaamde site met Engelse content een .nl extensie en je Nederlands genaamde site met Nederlandse content een .com?
Ik zeg alleen dat de bijwerkingen van langdurig gebruik van asperienen wellicht ook heel slecht voor je is, en vind de overtuiging van het onderzoek fragiel.
Ik bedoel hoe kun je weten of die mensen als ze geen asperiene namen wel kanker zouden krijgen.
En die mensen die wel kanker krijgen maar die toch asperienes slikte, als het dan echt zo'n goed middel tegen kanker dan vind ik dat het verkocht moet worden zijnde preventie tegen kanker.
De natuur heeft ons gemaakt zoals we zijn, aspirines horen daar niet bij.

Vraagje: heb je ook onderzoek gedaan naar gematigd alcoholgebruik bij zeg maar optimaal gezonde mensen? Dus gevallen waarvan de levensstijl als ideaal kan omschreven worden. Ondervinden zij nog steeds een voordeel van gematigd alcoholgebruik? Als het effect dan nog zeer minimaal of zelfs onbestaande is, dan zou ik het niet helemaal een non-argument noemen.Zelfde non-argument als de anti-alcohol lobby gebruikt om te voorkomen dat niet-gebruikers van alcohol, opeens wel alcohol gaan drinken.
Alcohol verlaagt waarschijnlijk de kans op overlijden bij matige consumptie. Veel wetenschappers durven echter niet het advies te geven om alcohol te gaan drinken en stellen dat een verlaagde kans op overlijden ook bereikt kan worden door meer lichamelijke activiteit.
Wat een totaal non-argument! Geef gewoon een eerlijk advies: Verhoog je lichamelijke activiteit, en gebruik alcohol met mate.

Vraagje: heb je ook onderzoek gedaan naar gematigd alcoholgebruik bij zeg maar optimaal gezonde mensen? Dus gevallen waarvan de levensstijl als ideaal kan omschreven worden. Ondervinden zij nog steeds een voordeel van gematigd alcoholgebruik? Als het effect dan nog zeer minimaal of zelfs onbestaande is, dan zou ik het niet helemaal een non-argument noemen.
Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12519921Roles of drinking pattern and type of alcohol consumed in coronary heart disease in men.
BACKGROUND: Although moderate drinking confers a decreased risk of myocardial infarction, the roles of the drinking pattern and type of beverage remain unclear.
METHODS: We studied the association of alcohol consumption with the risk of myocardial infarction among 38,077 male health professionals who were free of cardiovascular disease and cancer at base line. We assessed the consumption of beer, red wine, white wine, and liquor individually every four years using validated food-frequency questionnaires. We documented cases of nonfatal myocardial infarction and fatal coronary heart disease from 1986 to 1998.
RESULTS: During 12 years of follow-up, there were 1418 cases of myocardial infarction. As compared with men who consumed alcohol less than once per week, men who consumed alcohol three to four or five to seven days per week had decreased risks of myocardial infarction (multivariate relative risk, 0.68 [95 percent confidence interval, 0.55 to 0.84] and 0.63 [95 percent confidence interval, 0.54 to 0.74], respectively). The risk was similar among men who consumed less than 10 g of alcohol per drinking day and those who consumed 30 g or more. No single type of beverage conferred additional benefit, nor did consumption with meals. A 12.5-g increase in daily alcohol consumption over a four-year follow-up period was associated with a relative risk of myocardial infarction of 0.78 (95 percent confidence interval, 0.62 to 0.99).
CONCLUSIONS: Among men, consumption of alcohol at least three to four days per week was inversely associated with the risk of myocardial infarction. Neither the type of beverage nor the proportion consumed with meals substantially altered this association. Men who increased their alcohol consumption by a moderate amount during follow-up had a decreased risk of myocardial infarction.
Zal een dagelijks XTC pilletje ook een positief effect op je hebben denk je?
Gedurende de werking ervan zie je het leven wel ff positief in ja.