MuscleMeat

De aarde is plat!

De zwaartekracht wordt niet zo aanvaard als wij het definieëren. Het komt er op neer dat een Dark Matter (DM) de aarde omhoog versnelt met 9,81 ms^-2

Klopt, maar zwaartekracht tussen 2 objecten met een massa kan aangetoont worden onafhankelijk daarvan met 2 grote massa's aan een koordje, gewoon lekker binnenshuis.

Overigens is zwaartekracht wel een soort van versnelling, als ik mijn professor fysica moet geloven.

Haha the flat earth society. Mooi is dat. Vast begonnen als een grap en inmiddels een beetje uit de hand gelopen

Klopt, maar zwaartekracht tussen 2 objecten met een massa kan aangetoont worden onafhankelijk daarvan met 2 grote massa's aan een koordje, gewoon lekker binnenshuis.

Overigens is zwaartekracht wel een soort van versnelling, als ik mijn professor fysica moet geloven.

ja natuurlijk is het een versnelling hahaha

maar de aarde ondervindt een heel ander soort krachten dan bijvoorbeeld sterren etc. het valt niet te vergelijken!

(btw ik geloof zelf niet in een platte aarde hoor :D maar dit topic is niet leuk als iedereen het eens is :P)

Het komt er op neer dat een Dark Matter (DM) de aarde omhoog versnelt met 9,81 ms^-2

het enige wat daar op aan te merken is dat op de evenaar een lichtelijk kleinere zwaartekracht is dan op de polen bijvoorbeeld (9,80ms^-2 tegen 9,82ms^-2) Dit verklaren ze doordat de aarde niet perfect is en lichtelijk heen en weer ' zwaait ' dit verklaart ook eb en vloed

ja natuurlijk is het een versnelling hahaha

maar de aarde ondervindt een heel ander soort krachten dan bijvoorbeeld sterren etc. het valt niet te vergelijken!

(btw ik geloof zelf niet in een platte aarde hoor :D maar dit topic is niet leuk als iedereen het eens is :P)
Ok, maar een object met een massa blijft een object met massa. In de aarde, rond of plat, zit massa. Ik sprak niet over sterren, ik sprak over massa's. Zoals 2 grote metalen bollen vol met zand.

edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cavendish_experiment

ja ik weet het, maar omdat ze daar bijna allemaal gelovig zijn zeggen ze dat je de massa van de aarde niet met andere massa kan vergelijken... bord voor de kop mensen :D
Ok, maar ik probeer het uit met aarde, zand, steen, klein,.... allemaal dingen die ik rechtstreeks uit de aarde haal.

enjee niets beters te doen dan theorieen van die idioten te lezen? :roflol:

Het kan wel degelijk ;) Kijk maar eens naar hun kaart, stel je wil rond de aarde vliegen... dan vlieg je op hun kaart precies in een cirkel.

Kan helaas niet meer op hun site ben al lang gebanned, omdat ik met te goed bewijs kwam voor een bolvormige aarde haha :D

Maar die dingen die jullie vertellen zijn nog iets te simpel om te bewijzen dat de aarde bol MOET zijn :D

haha dat riep je in een ander topic ook al, is helaas wel serieus

No it's not. Grote groep daar zit daar puur om een debat te winnen, ook al zijn ze het niet eens met wat ze zeggen. Jij maakt je zelf zielig door o-zo-serieus er op in te gaan. You lose. Either way.

Haha, smiley niet gezien? Bedoel het niet zo serieus als dat het er staat. Maar ik merk zeker overeenkomsten met de manier van beargumenteren als je hier naar kijkt, en naar de discussie over bijv evolutie.
Ik ga er dan ook van uit dat dat, net als de discussie over de vorm van de aarde het over een bepaalde tijd niet meer te verdedigen valt.

Hij heeft een beetje gelijk, er is een kleinere groep flatearthisten die daar niet debateren om te debateren, maar omdat ze heilig geloven in de bijbel. En in de bijbel staat op zijn beurt weer dat de aarde plat is.

Niet waar ;)

Haha, smiley niet gezien? Bedoel het niet zo serieus als dat het er staat. Maar ik merk zeker overeenkomsten met de manier van beargumenteren als je hier naar kijkt, en naar de discussie over bijv evolutie.
Ik ga er dan ook van uit dat dat, net als de discussie over de vorm van de aarde het over een bepaalde tijd niet meer te verdedigen valt.

Sorry :p ik geef je wel gelijk dat vaak onze standpunten erg zwak verdedigd worden, vandaar dat ik maar heel kort reageer :p anders maak ik me hier ook schuldig aan :D

Is het iemand al opgevallen hoe ze de seizoenen verklaren? In de zomer staat de zon verder naar het midden van de aarde :roflol:

Ik heb het idee dat er vooral mensen lid zijn van dat forum omdat ze het als uitdaging zien zoiets doms te verdedigen.

Sorry :p ik geef je wel gelijk dat vaak onze standpunten erg zwak verdedigd worden, vandaar dat ik maar heel kort reageer :p anders maak ik me hier ook schuldig aan :D

:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Dit verklaren ze doordat de aarde niet perfect is en lichtelijk heen en weer ' zwaait ' dit verklaart ook eb en vloed
Eb en vloed komt door de zwaartekracht van de maan op de aarde.(No shit)

tides.gif

Maar die mensen zijn kanker dom.

Eb en vloed komt door de zwaartekracht van de maan op de aarde.(No shit)

tides.gif

Maar die mensen zijn kanker dom.

dat leren we op school ja, maar de mensen die die domme theorie bedacht hebben zitten ook in het complot... alleen de domme mensen nemen alles gewoon aan! Het komt wel degelijk door het heel en weer tilten van de aarde!

dat leren we op school ja, maar de mensen die die domme theorie bedacht hebben zitten ook in het complot... alleen de domme mensen nemen alles gewoon aan! Het komt wel degelijk door het heel en weer tilten van de aarde!
Zijn er dan mensen die een machine gebouwd hebben om de aarde heen en weer te laten bewegen? Of wat is hun theorie hierachter? :P

Terug
Naar boven