Jullie denken te luxe, neem een voorbeeld aan deze kerels:
http://www.youtube.com/watch?v=GW3XZmigQBw
dat is pretty hardcore . Volgens mij is veel van dat spul gestript van oude
duitse panzertanks

.
maar ja je hebt niet echt veel nodig om je homegym to starten maar 100 or 200 euro is misschien een
beetje net te weinig zelf op marktplaats waar ik toch erg veel op kijk. Het eerste waar ik mee begon kosste
me 130 euro of zo bankje met 8 stangen inclusief lange halterstand en ongeveer 150 kg gewicht met
heel veel kleine schijfjes. en ja allemaal 30 mm materiaal helaas.. Maar then again ik denk niet dat je lichaam
echt het verschil ziet met 30 en 50 mm materiaal.. gewicht is gewicht toch ?
zat ook een wehkamp halterbank bij.. en tja of die dingen nou echt zo slecht zijn als sommige hier suggereren
is ook maar de vraag voor me.. weeg zelf 110 kilo en heb wel meer dan 100 kilo op zo'n bank gebenched en
er trok niks krom of zo.. had zelf wel wat meer op kunnen doen. Denk natuurlijk wel dat het een stuk onstabieler
zal zijn dan een barbarian of ander goed merk bank maar ja.. of het nou echt als een kaarten huis ineenvalt met 200 kilo lijkt me nou ook echt niet..
het grote probleem blijft toch 1 gewicht en de 2 squat bij een homegym. best een probleem om eerst 90 kilo in je nek te leggen dan tot falens toe squatten en dan dat ding boven je hoofd te krijgen en zachtjes op de grond te leggen. Als je geen squatreck/powercage hebt dan heb ik het toch echt wel te doen met je buren

. zelfde geld met bankdrukken zonder powercage kan je nooit voluit gaan. Kan uit ervaring spreken dat 100 kilo niet echt lekker rolt op je ribbenkast en dan je buik..
als je beetje serieus bent heb je gewoon een powercage nodig imo. en of dat nou van hout of afgekaaid metaal is of een ding van 5000 euro maakt niet zoveel uit.
then again als je echt handig bent zat hout in de tuin hebt en wat gereedschap kan je misschien wel voor 100 euro
een powercage zelf bouwen dan nog voor 150~200 gewicht op marktplaats en een goed bankje.. dan kan je voor 300 euro klaar zijn hehe.