XXL Nutrition

De fitness of thuis?

Het allergrootste nadeel van de GYM, is dat het er zo overbevolkt is (al dan niet door onserieuze mensen), dat je vaak heel je schema om moet gooien om op tijd klaar te zijn, omdat je anders bijvoorbeeld 15 minuten staat te wachten voor het squat rack, de bench press, de rack pully of voor die 30kg dumbbells die jij nodig hebt.

Hangt natuurlijk erg sterk af van de gym in kwestie. Het aantal keren dat ik sinds september heb moeten wachten valt op 2 handen te tellen.

Naja zo lang je niet afgeleid laat worden door andere dingen dan kan je een groot deel wel thuis zelf doen.

Je kan bijvoorbeeld de Bicep, Tricep, Schouders en je buikspieren trainen.

Voor de benen,rug en je borst kan je het best op de sportschool doen.

Hangt natuurlijk erg sterk af van de gym in kwestie. Het aantal keren dat ik sinds september heb moeten wachten valt op 2 handen te tellen.

correct, als ik in de buurt een goede gym had met zat plek en weinig drukte, zou ik altijd de gym kiezen.
Ik kom toch het e.e.a. tekort in een homegym, allemaal free weight (behalve sitting calf raise, dip stang en optrekken dan)

Ideaal dat ding van vala.

Precies. Dat, een bench. ~150-250 kilo aan gewicht.
Dumbbells erbij (Gewichten kun je zowel aan je dumbbell als barbell hangen)
1 stang erbij.

En je bent klaar.
~400 voor multipress
~150 voor bankje
~100 voor barbbell
~60 voor dumbbell
~200-300 gewicht?

Ben je tegen de 1000 kwijt maar kun je jaaaren vooruit.
Kan natuurlijk ook voor ~600 2e hands aanschaffen

Lul niet uit je nek man haha.

700-1000 euro is zelfs nog erg aan de lage kant.
Wat denk je van een squatrek? Neem aan dat je benen ook moet trainen.
Een fatsoenlijke halterbankje kost al meer dan 200 euro, dan heb je nog geen dumbbells, barbell en schijven. Hiernaast kost het je ontzettend veel ruimte en is het voor je buren ook geen pretje (denk aan gedreun door bijv deadlifts)

Als je alles splinternieuw koopt, extra barbell voor benen, meer dan 2 dumbbells, tig schijven etc. etc.
Maar zoals ik zei ik was voor nog geen 200 klaar met een gebruikt bankje (oah gadver idd), barbell die ik ook voor mijn benen gebruikte, twee dumbbells en de schijven wisselde ik onderling uit. En bodyweight heb je vrij weinig voor nodig. Dat alles in een kamertje van 2x2. Kon ik zo mijn hele lichaam trainen? Ja. Lul ik dus uit me nek? Nee. Je kan ook overdrijven met al die overbodige luxe.

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 20:07 ----------

Een benchpress, barbell, wat schijven en dumbbells voor 100 a 200 euro? Dude GTFO!!!

Marktplaats, advertenties enzo?

6a00d8341c387d53ef014e8b341532970d-800wi.jpg

Laatst bewerkt:
Uit eigen ervaring zou ik naar de fitness gaan. Toen ik thuis probeerde te trainen , stelde ik veel uit en op het laatste kwam er niets meer van. En op de fitness heb je personen die je kunnen helpen met spotten voor een Bench Press enz

Als je alles splinternieuw koopt, extra barbell voor benen, meer dan 2 dumbbells, tig schijven etc. etc.
Maar zoals ik zei ik was voor nog geen 200 klaar met een gebruikt bankje (oah gadver idd), barbell die ik ook voor mijn benen gebruikte, twee dumbbells en de schijven wisselde ik onderling uit. En bodyweight heb je vrij weinig voor nodig. Dat alles in een kamertje van 2x2. Kon ik zo mijn hele lichaam trainen? Ja. Lul ik dus uit me nek? Nee. Je kan ook overdrijven met al die overbodige luxe.

Zelf tweedehands kom je er dan niet voor 100 a 200 euro. Tenzij je ketlertroep neemt die belastbaar is tot 100 kilo met bw inbegrepen.

Tjha, sommige hebben aan een paar schijfjes al genoeg.. :o
Vind het erg knap als je bijv een squat van 180 kg wilt uitvoeren zonder squatrek, geen idee hoe je die stang in je nek gaat krijgen. Heb je wel eens gekeken wat schijven los kosten? (tweedehands) Conclusie: weak or r*tard;)

Of monsterlijk sterk natuurlijk, gewoon even 180kg in je nek leggen.

Superdude en hoe train je onderlichaam dan? 200kg aan schijven is tweedehands al 200 € (1 €/kg)
Een tweedehands squatcage voor 150-200 €, bench 50-80 € en barbell voor 60 € . Hoe kom jij aan 200 € dan en wat ik opsomde is tweedehands ook en aan zeer lage kant de prijzen. Pls go.

Naja zo lang je niet afgeleid laat worden door andere dingen dan kan je een groot deel wel thuis zelf doen.

Je kan bijvoorbeeld de Bicep, Tricep, Schouders en je buikspieren trainen.

Voor de benen,rug en je borst kan je het best op de sportschool doen.

En laat benen en rug nu net het belangrijkste zijn.

---------- Post toegevoegd 5 June 2013 om 14:08 ----------

Precies. Dat, een bench. ~150-250 kilo aan gewicht.
Dumbbells erbij (Gewichten kun je zowel aan je dumbbell als barbell hangen)
1 stang erbij.

En je bent klaar.
~400 voor multipress
~150 voor bankje
~100 voor barbbell
~60 voor dumbbell
~200-300 gewicht?

Ben je tegen de 1000 kwijt maar kun je jaaaren vooruit.
Kan natuurlijk ook voor ~600 2e hands aanschaffen

Bij VPS te Merchtem kost dat rack (van bodysolid) slechts 350 euro. Nergens is die zo goedkoop.

Onzin dat benen rug en borst beter in de sportschool kunnen.
Zolang je maar de apparatuur hebt maakt het niet uit of je nou thuis sport of in de sportschool.
Zelf sport ik maar in de sportschool omdat ik er thuis geen ruimte voor heb, en is ook wel gezellig bij ons in de sportschool. Klein praatje houden enzo.

Tjha, sommige hebben aan een paar schijfjes al genoeg.. :o
Vind het erg knap als je bijv een squat van 180 kg wilt uitvoeren zonder squatrek, geen idee hoe je die stang in je nek gaat krijgen. Heb je wel eens gekeken wat schijven los kosten? (tweedehands) Conclusie: weak or r*tard;)

Superdude en hoe train je onderlichaam dan? 200kg aan schijven is tweedehands al 200 € (1 €/kg)
Een tweedehands squatcage voor 150-200 €, bench 50-80 € en barbell voor 60 € . Hoe kom jij aan 200 € dan en wat ik opsomde is tweedehands ook en aan zeer lage kant de prijzen. Pls go.

Niks r*tard of superdude, het gaat hier om een beginner. Squatten jullie 180+ binnen een jaar? Met 100 kilo aan je barbell kan je al flink groeien. Mocht je niet zelf iets kunnen maken/verzinnen om die barbell in je nek te krijgen dan kan je sumo dl's en dl's lunges etc. doen waarmee je je benen ook gewoon goed pakt.
Mijn punt is dat je écht geen 1000 euro hoeft uit te geven om sowieso het eerste jaar je handen vol te hebben. Hou aub je kritiek voor je, als je graag wil mededelen dat je een homegym van 1000+ euro hebt en dat je 200kg kan squatten begin je maar een andere thread ofzo, maar het gaat hier over de vraag van Vincentdewinne.

Niks r*tard of superdude, het gaat hier om een beginner. Squatten jullie 180+ binnen een jaar? Met 100 kilo aan je barbell kan je al flink groeien. Mocht je niet zelf iets kunnen maken/verzinnen om die barbell in je nek te krijgen dan kan je sumo dl's en dl's lunges etc. doen waarmee je je benen ook gewoon goed pakt.
Mijn punt is dat je écht geen 1000 euro hoeft uit te geven om sowieso het eerste jaar je handen vol te hebben. Hou aub je kritiek voor je, als je graag wil mededelen dat je een homegym van 1000+ euro hebt en dat je 200kg kan squatten begin je maar een andere thread ofzo, maar het gaat hier over de vraag van Vincentdewinne.

Ja:rolleyes:

Kom jij maar eerst met bewijzen, als jij mij een halterbankje, 2 barbells, 2 dumbbells + genoeg schijven kan laten zien voor 200 euro, dan mag jij mij vanavond nog anaal nemen....;)

Het allergrootste nadeel van de GYM, is dat het er zo overbevolkt is (al dan niet door onserieuze mensen), dat je vaak heel je schema om moet gooien om op tijd klaar te zijn, omdat je anders bijvoorbeeld 15 minuten staat te wachten voor het squat rack, de bench press, de rack pully of voor die 30kg dumbbells die jij nodig hebt.

Ligt geheel aan de gym en jezelf/de mensen die er komen. Als ik een setje dumbbells nodig heb en de kerel naast me is ermee bezig, vraag ik altijd gewoon netjes of ik hem ff 1 setje tussendoor mag. Nooit geen problemen :) Ook al is mijn gym niet zo groot en kan ik zowat iedereen daar (bij naam dan). Zelfde met Bench press enzo, ook al ben ik bezig en komt een andere kerel die hem eigenlijk ook wilt doen doe je toch gewoon samen, heb je gelijk een spotter :D

Squatten jullie 180+ binnen een jaar?

Ik train een half jaar, alleen gecut tot nu.
Ik squat 100-120. Iemand die in dezelfde tijd massa aan het trainen zou zijn zou makkelijk meer squatten.
Dus, ja. 180 is niet lastig in een jaar. Lijkt me.

Snap trouwens je hele punt over het gewicht niet aangezien het gewicht het allergoedkoopste van de hele bende is.

700 a 1000 euro? Met 100-200 en een beetje creativiteit kom je al heel ver.
Meer dan een benchpress met barbell, een paar dumbbells en wat schijven heb je eigenlijk niet nodig.

Maar als je daar geen ruimte voor hebt en je kan 20 p/m missen voor de sportschool kan je dat ook doen.
In die sportschool kan je natuurlijk ook hulp krijgen wat thuis weer niet kan.

100-200 is wel heeeel weinig! En dan nog, met enkel een benchpress en wat gewichten zal je motiviatie gewoon een stuk hoger moeten liggen om te trainen dan dat je in de gym kan gaan trainen. En 100kg is minder dan jullie denken hoor ;) of ga je je barbell vol hangen met kleine schijfjes als daar al plaats voor is? Of je dumbbells vol met grote?

Ja:rolleyes:

Kom jij maar eerst met bewijzen, als jij mij een halterbankje, 2 barbells, 2 dumbbells + genoeg schijven kan laten zien voor 200 euro, dan mag jij mij vanavond nog anaal nemen....;)

Meh te veel moeite :p misschien had ik wel een goeie deal toen ik begon. Maarja plak er dan maar 100 euro aan, misschien zelfs 150 en wedden dat je een mooi zweethokje kan samenstellen. Maar 800, 1000, meer? serious?

Ik train een half jaar, alleen gecut tot nu.
Ik squat 100-120. Iemand die in dezelfde tijd massa aan het trainen zou zijn zou makkelijk meer squatten.
Dus, ja. 180 is niet lastig in een jaar. Lijkt me.

Snap trouwens je hele punt over het gewicht niet aangezien het gewicht het allergoedkoopste van de hele bende is.

100kg extra is niet niks als je een budget hebt.. ik maak trouwens prima gains met 100 kg (1rm weet ik nie), gewoon diep gaan, MMC, hoge reps dan ga je vanzelf al een stuk lager in gewicht.

100-200 is wel heeeel weinig! En dan nog, met enkel een benchpress en wat gewichten zal je motiviatie gewoon een stuk hoger moeten liggen om te trainen dan dat je in de gym kan gaan trainen. En 100kg is minder dan jullie denken hoor ;) of ga je je barbell vol hangen met kleine schijfjes als daar al plaats voor is? Of je dumbbells vol met grote?

Don't give a ****, als het kilo's zijn, en het past. creativiteit?

Jullie denken te luxe, neem een voorbeeld aan deze kerels: http://www.youtube.com/watch?v=GW3XZmigQBw

Jullie denken te luxe, neem een voorbeeld aan deze kerels: http://www.youtube.com/watch?v=GW3XZmigQBw

dat is pretty hardcore . Volgens mij is veel van dat spul gestript van oude
duitse panzertanks :D.

maar ja je hebt niet echt veel nodig om je homegym to starten maar 100 or 200 euro is misschien een
beetje net te weinig zelf op marktplaats waar ik toch erg veel op kijk. Het eerste waar ik mee begon kosste
me 130 euro of zo bankje met 8 stangen inclusief lange halterstand en ongeveer 150 kg gewicht met
heel veel kleine schijfjes. en ja allemaal 30 mm materiaal helaas.. Maar then again ik denk niet dat je lichaam
echt het verschil ziet met 30 en 50 mm materiaal.. gewicht is gewicht toch ?

zat ook een wehkamp halterbank bij.. en tja of die dingen nou echt zo slecht zijn als sommige hier suggereren
is ook maar de vraag voor me.. weeg zelf 110 kilo en heb wel meer dan 100 kilo op zo'n bank gebenched en
er trok niks krom of zo.. had zelf wel wat meer op kunnen doen. Denk natuurlijk wel dat het een stuk onstabieler
zal zijn dan een barbarian of ander goed merk bank maar ja.. of het nou echt als een kaarten huis ineenvalt met 200 kilo lijkt me nou ook echt niet..

het grote probleem blijft toch 1 gewicht en de 2 squat bij een homegym. best een probleem om eerst 90 kilo in je nek te leggen dan tot falens toe squatten en dan dat ding boven je hoofd te krijgen en zachtjes op de grond te leggen. Als je geen squatreck/powercage hebt dan heb ik het toch echt wel te doen met je buren :P. zelfde geld met bankdrukken zonder powercage kan je nooit voluit gaan. Kan uit ervaring spreken dat 100 kilo niet echt lekker rolt op je ribbenkast en dan je buik..

als je beetje serieus bent heb je gewoon een powercage nodig imo. en of dat nou van hout of afgekaaid metaal is of een ding van 5000 euro maakt niet zoveel uit.

then again als je echt handig bent zat hout in de tuin hebt en wat gereedschap kan je misschien wel voor 100 euro
een powercage zelf bouwen dan nog voor 150~200 gewicht op marktplaats en een goed bankje.. dan kan je voor 300 euro klaar zijn hehe.

Terug
Naar boven