XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Die fancy WiFi en BT opties zijn juist een reden voor mij om nu een nieuwe body te kopen, gisteren weer wat leuke foto’s van de kids gechoten in het zonnetje en dan moet ik straks weer mijn laptop pakken, de foto’s overzetten en als dat gezeur voordat ik ze naar opa en oma kan sturen.

De reden om ruim 10 jaar geleden (misschien we 15 jaar) voor Canon te kiezen was om t.z.t. op de tweedehands markt EF lenzen aan te schaffen, maar dat ik er eigenlijk nooit van gekomen. Dat mijn lenzen niet top zijn weet ik ook wel, maar lenzen die nieuw >€600 kosten zijn tweede hands ook niet echt goedkoop en zo series ben ik niet met fotografie bezig dat ik dat er aan wil uitgeven. Ik wil gewoon zo nu en dan leuke foto’s maken op vakantie, een dagje weg of met verjaardagen. Daar wil ik dan een goede camera voor hebben omdat ik me anders ga ergeren aan de kwaliteit van de foto’s die gemaakt zijn met een mobiel.

Ik houd me trouwens ook niet bezig met bewerking in lightroom oid.

Bewerken in lightroom vind ik juist het leukste om te doen. :)

Soms een beetje overkill maar goed zolang ik het maar mooi vind.

• Like
Waarderingen: Vonk
24-70 2.8 is binnen, snel ff uitproberen :)

Dan snap ik dat wifi/bluetooth een enorme meerwaarde kan hebben :)
Al heb je hier ook adapters voor :)

Ik kan zo snel geen Wifi/BT adapter vinden voor een EOS 400d, maar stom dat ik nooit aan een CF card reader voor mijn ipad heb gedacht, straks maar even bestellen.

Ik kan zo snel geen Wifi/BT adapter vinden voor een EOS 400d, maar stom dat ik nooit aan een CF card reader voor mijn ipad heb gedacht, straks maar even bestellen.
Niet zo bekend met canon maar je hebt sowieso usba/b bluetooth adapters zodat je je camera op afstand kan bedienen.

Ze kosten ongeveer 60 euro.
Als dat te duur is heb je ook SD cards met ingebouwde wifi, dan is alleen file transfer mogelijk

Ik zal eens zoeken, maar een EOS 400D heeft alleen een CF slot dacht ik.

24-70 is binnen! Bevalt enorm goed. Even twee keer geklikt om te kijken hoe hij het doet;

lzoElUfh.jpg

(Remind me om vanaf nu altijd te flexen op foto's, skinny as f**k armen zo)

UNWE1jth.jpg

Nice f 2.8 versie? Misschien heb je het al een keer gepost. Heb jij werk in de fotografie of puur hobby?

Om je fotospullen zakelijk te kunnen kopen. ;)

Ook niet bij winkels?

@Steks Heb je lightroom wel al is geprobeerd?

Ja, ik ben wel 20 uur per dag online, maar niet alle uren heb ik heel veel tijd om serieus te reageren, ik kom hier nog op terug.

Je verwacht nu misschien een heel uitgebreid antwoord, maar het is eigenlijk heel simpel. Ik heb niet zo veel met fotografie, mijn vrouw wel, maar niet met de techniek. Zij vindt het gewoon leuk om foto's te maken, maar heeft niet echt de feeling om niet automatisch te schieten. Ik kijk dan wel eens naar de foto's en heb zoiets van dat moet beter kunnen. Gaande \weg heb ik dan toch steeds vaker een camera in mijn hand, zeker nu wij kinderen hebben. Foto's bewerken gaat me gewoon te ver, ik wil simpelweg gezegd een goede compromis tussen eenvoudig een foto maken en een goede foto maken.

Je verwacht nu misschien een heel uitgebreid antwoord, maar het is eigenlijk heel simpel. Ik heb niet zo veel met fotografie, mijn vrouw wel, maar niet met de techniek. Zij vindt het gewoon leuk om foto's te maken, maar heeft niet echt de feeling om niet automatisch te schieten. Ik kijk dan wel eens naar de foto's en heb zoiets van dat moet beter kunnen. Gaande \weg heb ik dan toch steeds vaker een camera in mijn hand, zeker nu wij kinderen hebben. Foto's bewerken gaat me gewoon te ver, ik wil simpelweg gezegd een goede compromis tussen eenvoudig een foto maken en een goede foto maken.

Had van mij nog korter gemogen. :p mand

Maar ik snap je punt hoor. Zelf hou ik er wel van. Photoshop vond ik vroeger ook wel leuk om te doen. Niet dat ik het supergoed kan maar vind het gewoon leuk. Tegenwoordig is dat lightroom en fotografie. :)

Terug
Naar boven