Fitness Seller

De grote browser actie

• Topic Starter Topic Starter
Het enige waar ik niet zo heel tevreden over ben, is de bereikbaarheid van 'mijn favorieten', deze heten nu 'bladwijzers'? Moet je eerst via twee knoppen 'bladwijzerbeheer' openen en daarna nog eens zoeken in een scherm ook! In IE was dit toch wel beter.. Eén venster, openen, klikken en klaar! :o
Bladwijzerbalk gebruiken, 'altijd tonen' aanzetten, en daar je belangrijkste favorieten in zetten. Heb dit voor alle browsers zo en werkt prima. Je kan zelfs menuutjes maken in je bladwijzerbalk, als je heel veel favo's hebt en ze wil indelen volgens thema.

Safari moet er nog voor :)

Overigens heeft Firefox wel veel meer opties dan Chrome, het is maar wat je eisen zijn.

Bladwijzerbalk gebruiken, 'altijd tonen' aanzetten, en daar je belangrijkste favorieten in zetten. Heb dit voor alle browsers zo en werkt prima. Je kan zelfs menuutjes maken in je bladwijzerbalk, als je heel veel favo's hebt en ze wil indelen volgens thema.

Ahja thanks! Dat is wel heel erg makkelijk zo! :cool:

Ik denk dat elke browser z'n eigen doelgroep heeft, daarom zal nooit iedereen dezelfde browser gebruiken.
IE is voor de mensen die niet heel handig zijn met computers en willen blijven gebruiken wat ze gewend zijn.
FF is voor mensen die inzien dat IE toch niet zo veilig/snel is.
Chrome is een lichtgewicht alternatief.
Safari, geen ervaring mee.
Opera (zonder plugins) is simpelweg het best bestand tegen exploits.
Het zal sowieso goed draaien op een OS uit de Linux familie.

Ik gebruik al een hele tijd Chrome, eigenlijk al sinds het "gelanceerd" werd. Het is erg snel geen pop-up's of andere vervelende dingen.

De start-pagina is ook helemaal super, nu met de nieuwe update nog beter als de oude. Maar ook de functie dat je alleen maar "goo"-->"tab"-->"zoekopdracht" in hoeft te tikken om te zoeken op google. evenals bijvoorbeeld: "yout"-->etc.

Sinds een ongeveer een week zijn er nu ook Chrome extensions. Heb er al een heel aantal geprobeerd en sommige werken beter als ander, volgens mij is het open-course dus er zullen er in de toekomst nog vele extensions volgen zoals de app's op je Iphone.

https://chrome.google.com/extensions

Bijvoorbeeld: (google maps in je scherm met 1 druk op de knop!)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Paar dagen terug nog eens met firefox gewerkt, je merkt onmiddelijk het verschil, was gwn om in chrome gwn de eerste paar letters van een site in te voeren en op enter te drukken, bij firefox werkte dit natuurlijk niet.
Chrome is echt veel vlotter.

heeft iemand nog zorgen over dingen als privacy bij het gebruik van chrome? ook gezien de recente uitspraken van dhr. Schmidt?

Tuurlijk moet je rekening houden met privacy, maar het is ook niet zo dat Google jouw hele privacy gaat schenden en je vervolgens gaat uitleveren aan de FBI ;)

jij duidelijk niet. maar mss had je er nog nooit bij stil gestaan en heel mss als je dat wel gedaan had... dan had je heeeel mss met een andere reactie gekomen.
misschien hè. truste.

Ik ga nu wss wat meer reclame zien gebaseerd op de sites die ik bekijk, wat een drama;).

Zoals bigT zegt de FBI ofzo gaat niet ineens aan je deur staan.

Tuurlijk moet je rekening houden met privacy, maar het is ook niet zo dat Google jouw hele privacy gaat schenden en je vervolgens gaat uitleveren aan de FBI ;)

ooh, wellicht dat google dat niet zal doen. maar andere instanties mogelijk wel. bekijk het eens van een andere kant, copy/paste van dhr Schneier:

Security expert Bruce Schneier posted a response to Google CEO’s Eric Schmidt’s “If you have something that you don’t want anyone to know, maybe you shouldn’t be doing it in the first place.” Bruce uses words he wrote in 2006:

Privacy protects us from abuses by those in power, even if we’re doing nothing wrong at the time of surveillance.

We do nothing wrong when we make love or go to the bathroom. We are not deliberately hiding anything when we seek out private places for reflection or conversation. We keep private journals, sing in the privacy of the shower, and write letters to secret lovers and then burn them. Privacy is a basic human need. (...)

For if we are observed in all matters, we are constantly under threat of correction, judgment, criticism, even plagiarism of our own uniqueness. We become children, fettered under watchful eyes, constantly fearful that – either now or in the uncertain future – patterns we leave behind will be brought back to implicate us, by whatever authority has now become focused upon our once-private and innocent acts. We lose our individuality, because everything we do is observable and recordable. (...)

This is the loss of freedom we face when our privacy is taken from us. This is life in former East Germany, or life in Saddam Hussein’s Iraq. And it’s our future as we allow an ever-intrusive eye into our personal, private lives.

---------- Toegevoegd om 19:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:57 ----------

Ik ga nu wss wat meer reclame zien gebaseerd op de sites die ik bekijk, wat een drama;).

dat is idd niet echt een zorg.

Zoals bigT zegt de FBI ofzo gaat niet ineens aan je deur staan.

en dit heet nu een aanname. goodluck with that approach! :D

moet je nog wat uninstalleren op IE of wordt chrome er automatisch op gezet?

EDIT
Ergens in te stellen om je typbalk sites weer te geven?

Laatst bewerkt:
Google mag volgens mij nooit informatie aan derden doorgeven. Dat zal wel ergens in hun privacy policy staan, zoek maar op. Wat zij er mee doen, betere ads tonen, daar kan niemand wat op tegen hebben. Ook is het niet zo dat iemand in een Google office persoonlijk in jouw data zit te loeren en zich een breuk lacht over wat jij allemaal bezoekt en het iedereen even gaat doorvertellen. Je persoonlijke data zal gewoon automatisch via algoritmes in een server verwerkt worden.

Ik gebruik al een hele tijd Chrome, eigenlijk al sinds het "gelanceerd" werd. Het is erg snel geen pop-up's of andere vervelende dingen.

De start-pagina is ook helemaal super, nu met de nieuwe update nog beter als de oude. Maar ook de functie dat je alleen maar "goo"-->"tab"-->"zoekopdracht" in hoeft te tikken om te zoeken op google. evenals bijvoorbeeld: "yout"-->etc.

Sinds een ongeveer een week zijn er nu ook Chrome extensions. Heb er al een heel aantal geprobeerd en sommige werken beter als ander, volgens mij is het open-course dus er zullen er in de toekomst nog vele extensions volgen zoals de app's op je Iphone.

https://chrome.google.com/extensions

Bijvoorbeeld: (google maps in je scherm met 1 druk op de knop!)
Ik gebruik nu ook chrome op OSX. Het is bijna het zelfde als Safari dus het is makkelijk overschakelen. Chrome is op dit moment net iets sneller vind ik.

Maar ik miss nog 1 ding. Een Adblocker.... Heb jij daar al een oplossing voor gevonden? De dingen die ik kon vinden werken niet.

Ik vind Safari overigens op OSX toch beter dan Chrome. Volgens mij kan je op Chrome voor OSX namelijk geen persoonlijke CSS file aanmaken, wat erg handig is, want daarmee kan je zelf bepalen hoe bepaalde dingen op sites worden weergegeven. Ook vind ik de layout, features en werking van Safari gewoon erg goed.

Ik maak ook gebruik van 1Password op de mac, wat nog niet werkt op Chrome.

Ik vind Safari overigens op OSX toch beter dan Chrome. Volgens mij kan je op Chrome voor OSX namelijk geen persoonlijke CSS file aanmaken, wat erg handig is, want daarmee kan je zelf bepalen hoe bepaalde dingen op sites worden weergegeven. Ook vind ik de layout, features en werking van Safari gewoon erg goed.

Ik maak ook gebruik van 1Password op de mac, wat nog niet werkt op Chrome.
Tuurlijk is Safari beter maar chrome haalt bij mij echt meer snelheid dan Safari. Najah het is nog in begin status, dus moet nog veel aan gesleuteld worden. Als het zo verder gaat gaat IE misschien ook dood zoals Netscape :)

Ben net achter dat de extensies (plugins) van chrome op mac nog niet werkt :( jammer....

Dat CSS klinkt interessant dit ga ik eens uitpluizen.

1password is inderdaad goed programma.

Chrome heeft een beperkt aantal opties, zal daarom altijd sneller zijn dan de anderen. Dat van de CSS moet je zeker eens bekijken. Je zoekt bijv. de ID of class van iets en vervolgens kan je ermee doen wat je wil.

Nieuwe stats!!!

Dit zijn de nieuwe stats van 8 December 2009 tot 8 Januari 2010:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooie vooruitgang dus. Aandeel van IE is ondertussen flink gezakt van in begin 72% naar nu 64% :)

stats_dbb_browsers.gif

Goeie vooruitgang.

Zou dat komen door de mega-campagne die Chrome de laatste weken heeft gelanceerd??

Terug
Naar boven