AndroidHealthClinic

De havermouth shake

Erikj

Cool Novice
Waardering
0
Havermout is rijk aan koolhydraten en eiwitten
per 100 gram 13 gram eiwitten en 62 gram koolhydraten
Als je het direct uit pak mengt met water of wat dan ook krijg je het niet binnen.
Als je de havermout in de blender gooit met 2 scheppen whey, wat water en wat siroop zodat het vrij vloeibaar is en de havermout helemaal versnipperd is werk je het zo naar binnen en ben je flink wat eiwitten en koolhydraten rijker:cool::cool:

eet gewoon liever de pap zelf :p

ik doe elke morgen in mn blender:

1 banaan in stukjes, 0,6L melk & 120-130gram havermout

• Topic Starter Topic Starter
ja zal hem ook eens proberen met een verse banaan erin, echt goeie meuk

ontbijt halve liter melk met 150gram havermout en 1 schep whey.

ik ga toch voor havermout,melk brinta en whey niet met de blender, zo roeren in een kommetje :lick:

Ik tel die 13 gr eiwitten nooit mee, omdat Havermout geen compleet aminozuur profiel heeft, en dus je lichaam er weinig aan heeft..
daarentegen heb ik welles gelezen dat als je incomplete aminozuur profiel producten (havermout) met complete (wei of melk) ineemt, dat de een de ander aanvult..

any thoughts on this?

Ik tel die 13 gr eiwitten nooit mee, omdat Havermout geen compleet aminozuur profiel heeft, en dus je lichaam er weinig aan heeft..
daarentegen heb ik welles gelezen dat als je incomplete aminozuur profiel producten (havermout) met complete (wei of melk) ineemt, dat de een de ander aanvult..

any thoughts on this?

het is zelfs zo dat als je het ene incomplete eiwit-profiel aanvult met een ander incompleet profiel je toch een compleet eiwit-profiel binnen krijgt, mits de twee incomplete profielen elkaar maar aanvullen... vegetariers doen niet anders.

Een incompleet profiel betekent niets anders dan dat het een zootje verschillende aminozuren bevat, maar niet alle essentiele aminozuren (een stuk of 8) die de mens nodig heeft (omdat we ze niet zelf kunnen aanmaken, dit in tegenstelling tot de niet essentiele aminozuren)

Het is dus niet zo dat je lichaam er niets aan heeft... het heeft er niet genoeg aan, maar aangevuld met een ander voedingsmiddel dat de ontbrekende aminozuren levert komt alles prima voor elkaar.

Oh en als je havermout blendert en er siroop doorheen doet dan stijgt de GI hoor .

Ik vreet altijd studente havermout met 2 scheppen whey, is toch altijd weer lekker.

ik doe precies het zelfde alleen met brintaaa

• Topic Starter Topic Starter
stijgt je GI?

Haver.. :(

havermout,

Ik eet eet vaak vanwege de koolhydraten en de eiwitten maar mensen wat is dat spul verschrikkelijk wat smaak betreft!

Ik kook het vaak, mix er kaneel, rozijnen, banaan en gemengde noten in om er wat van te maken maar dan nog....lange tanden!

Havermoutshake.....klinkt het proberen waard ook al is het enkel om dat spul sneller weg te krijgen.
Ik ga de shake ook eens proberen..
Hopelijk is t dan beter naar binnen te werken.

Eet het nu in de cut 2/3 keer per dag, maar het is echt de meest ranzige bende ooit. Neus dicht, mond open en zo snel mogelijk naar binnen gieten die bende. En niet proberen te kotsen.

Ik bak gewoon pannenkoekjes van mijn havermout. Niks niet ranzig, gewoon super lekker.

Havermout havermout..

Pannekoekjes?
heb ik ook eens geprobeert maar ik moet zeggen dat ik er niet van gecharmeerd ben.
Ik heb de havermout met eieren en wat water in een blender gegooid om er een mooi glad papje van te maken om er vervolgens een mooi pannekoekje van te maken maar nee hoor ik denk dat ik "de shake" erin hou.
Makkelijk, snel klaar en snel weg!!:D

Pannekoekjes?
heb ik ook eens geprobeert maar ik moet zeggen dat ik er niet van gecharmeerd ben.
Ik heb de havermout met eieren en wat water in een blender gegooid om er een mooi glad papje van te maken om er vervolgens een mooi pannekoekje van te maken maar nee hoor

probeer eens wat melk in plaats van water.

Havermout

Ik zal t eens proberen met wat melk.
Als het lekkerder is met melk dan kan ik shake's en pannenkoeken afwisselen!
Beter dan een Havermoutsleur.

120gr brinta 1 liter koude melk en drinken maar.vind het best lekker en stevig ontbijt.wel rekening houden met de kooktijd deze duurd nogal lang :rolleyes:

Terug
Naar boven