Fitness Seller

De havermouth shake

havermout,

Ik eet eet vaak vanwege de koolhydraten en de eiwitten maar mensen wat is dat spul verschrikkelijk wat smaak betreft!

Ik kook het vaak, mix er kaneel, rozijnen, banaan en gemengde noten in om er wat van te maken maar dan nog....lange tanden!

Havermoutshake.....klinkt het proberen waard ook al is het enkel om dat spul sneller weg te krijgen.
Ik ga de shake ook eens proberen..
Hopelijk is t dan beter naar binnen te werken.

Elke ochtend weer 100 gram met water , beste maaltijd van de dag :D
Snap niet dat mensen het niet lekker vinden, probeer ook eens een ander merk, die van quaker is veel lekkerder dan die el-cheapo merken

• Topic Starter Topic Starter
in die van quaker enzo zitten weer meer toegevoegde suikers geloof ik, daarom smaakt het wel iets beter, en het is aanzienlijk duurder dan havermout en muesli van euroshopper

Mijn ontbijt;

200gr havermout
0.5l water
50gr whey

Mixen en opzuipen, in de loop van de dag neem ik zo nog eens een shake. Voor de rest is het droge voeding.

60gram havermout
60gram brinta
50gram rozijnen
50gram whey
water

beste maaltijd van de dag! gruwelijk lekker papje

wordt het sneller opgenomen: hogere insuline piek, snellere afgifte en je krijgt hyperglycemie (snel hoge bloedsuiker) wat vervolgens kan lijden tot hypoglycemie waarbij je cortisol zal stijgen, leptine dalen en je alvleesklier in deze staat ervoor zorgt dat je lichaam vet gaat vasthouden en uit spiereiwitten z'n energie haalt.

Dit is natuurlijk het ene uiterste, maar je snapt nu wel een beetje waarom het beter is om je GI zo laag mogelijk te houden als je niet net hebt getraind? (want na de training heeft je lichaam snel veel energie nodig)

in die van quaker enzo zitten weer meer toegevoegde suikers geloof ik, daarom smaakt het wel iets beter, en het is aanzienlijk duurder dan havermout en muesli van euroshopper

Nee hoor, 2Gram suiker per 100Gram havermout mischien. Het kost zo'n €0.70, niet duur toch?

Havermout

Ik ben gewoon niet zo enthousiast wat de smaak betreft.
Ik heb altijd de havermout van Quaker en als de goedkopere merken nog slechter smaken dan blijf ik zeker bij quaker hangen.
t spul kost ook weinig, dat is dan wel weer een voordeel.
Maar ja, dan komt de kip/ kalkoen of biefstuk er nog bij, de tonijn, wat groente, eieren, voedingssupplementen en ga zo nog maar door.

Leuke hobby he?:D

Ik vind havermout in een kommetje met melk echt niet te vreten.
Daarom gooi ik mijn havermout altijd in de blender met kaneel, whey, melk en een banaan. :meal: :meal:

Ik vind havermout in een kommetje met melk echt niet te vreten.
Daarom gooi ik mijn havermout altijd in de blender met kaneel, whey, melk en een banaan. :meal: :meal:

Kijk, mijn idee, gewoon proberen om er iets van te maken.
Ik gaat t ook eens met melk proberen.
Mischien wordt het dan weer net wat beter te doen hey!:D

Ik tel die 13 gr eiwitten nooit mee, omdat Havermout geen compleet aminozuur profiel heeft, en dus je lichaam er weinig aan heeft..
daarentegen heb ik welles gelezen dat als je incomplete aminozuur profiel producten (havermout) met complete (wei of melk) ineemt, dat de een de ander aanvult..

any thoughts on this?

Hier hoef je je geen zorgen over te maken. Je lichaam pakt wat het nodig heeft en vult het aan met aminozuren uit andere maaltijden op die dag.

jullie gooien die havermout allemaal in de blender, maar jullie warmen het toch eerst op? of warmen jullie het gewoon niet op?

Niet opwarmen anders ben je alsnog lang bezig.

Moet toch ook maar is gaan kijken voor die havermout shakes. Weet zkr dat ik de gewone bereidingswijze van havermout niet te baften vind. Maar met wat fruit, melk en andere shit denk ik dat het toch wel te drinken moet zijn.

Ik heb momenteel weer heel veel moeite om eten weg te krijgen (gewoon weg geen trek :(). Dit soort shakies zijn dan idiaal, want mijn maag zelf kan het wel prima aan (alleen kan ik al 15min over 1 boterham doen op slechte dagen :( Van het weekend maar is eventjes mee boodschappen doen en kijken wat ik allemaal tegen kom. Owja en een blender aanschaffen natuurlijk :P

Terug
Naar boven