Fitness Seller

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om bij te dragen aan het voortzetten van de standaarden van onze samenleving i.t.t. het meedoen aan een culturele invasie waaraan 'wij' ons onderwerpen.
Je meent het.
Heb jij last van die rituele slachting? Culturele invasie?? Je beseft toch dat onze cultuur een hybride is van tientallen culturen die ons hebben beïnvloed de afgelopen duizenden jaren?!

Je meent het.
Heb jij last van die rituele slachting? Culturele invasie?? Je beseft toch dat onze cultuur een hybride is van tientallen culturen die ons hebben beïnvloed de afgelopen duizenden jaren?!
Een mengelmoes van Europese culturen inderdaad. Wellicht verder terug invloeden uit het midden oosten en azie maar dat is dan veel ouder dan islam.

Maar dat doet er niet toe. Nu kunnen we ervoor kiezen om die onze opgebouwde standaard niet te laten afbreken.

En ja ik heb last van moslims die hier komen werken en wonen zonder onze culturele standaarden over te nemen.

Mag een land daar in z'n naturalisatieproces niet voor beschermen?

Laatst bewerkt:
Tientallen lijkt me een beetje overdreven. Hebben we een lijstje van die tientallen culturen de laatste 2000 jaar? Dan zou ik het eerder hebben over 'microculturen' die uit dezelfde stroming voortkwamen.

Overigens zie ik de islam niet echt als een 'cultuur'.
Rituele slacht opgeven??? Waarom zou dat nodig zijn?
Omdat dieren het niet verdienen om bij bewustzijn de keel te worden overgesneden.

Tientallen lijkt me een beetje overdreven. Hebben we een lijstje van die tientallen culturen de laatste 2000 jaar? Dan zou ik het eerder hebben over 'microculturen' die uit dezelfde stroming voortkwamen.

Omdat dieren het niet verdienen om bij bewustzijn de keel te worden overgesneden.
De islam is natuurlijk geen cultuur. De islam is een religie die deel uitmaakt van een cultuur.
Nou, wat betreft dat onverdoofd slachten, ben ik het met je eens. De verdoving is trouwens toegestaan. Er is een fatwa die zegt dat moslims het dier in Westerse landen mogen laten verdoven alvorens het de keel over te snijden. Trouwens ook logisch: het gaat over het offer van het lam in plaats van de zoon. Het lijden van het dier is irrelevant in het hele verhaal. Ik zou de fatwa eens moeten opzoeken.
En ja hoor, tientallen culturen, want de culturen die tot hier kwamen, waren ook op hun beurt een hybride van meerdere culturen....

Wanneer is iemand hooggeleid g?
Moet je aan rapper Sjors vragen. Sommige mensen zijn meerdere malen geraakt door de bliksem en hebben dit overleefd. Ik denk dat dat 'hooggeleid' is.

Ik moet mij nog verdiepen in het ritueel slachten en halal, maar volgens mij is de essentie dat het dier pijnvrij of met zo min mogelijk leed en vrij van stress geslacht wordt. Daarnaast gaat halal veel verder en verbiedt het bijvoorbeeld ook het weghalen van het kalf van de moeder. Daarnaast is onze westerse bio-industrie lekker diervriendelijk. :roflol:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritueel_slachten
upload_2019-2-9_20-27-44.png

Dat is hier al eerder ter sprake gekomen. Heb toen ook mijn mening gegeven over reguliere slachthuizen. (post 976, 977 & 979)

Sta me vrij dit in vraag te stellen. En "hoeft niet noodzakelijk pijnlijker te zijn als het goed gedaan is". Nou, ik heb zo'n honderd schapen zien geslacht worden tijdens de feesten en het was zelden goed gedaan. Botte messen, dieren die de andere zien lijden (terwijl dat niet mag), zagen ipv snijden, gedurende minuten... Afschuwelijk. Diertje bedwelmen, spartelt het niet meer en kan je beter snijden. Geen enkele religieus argument om het niet te verdoven.

Sta me vrij dit in vraag te stellen. En "hoeft niet noodzakelijk pijnlijker te zijn als het goed gedaan is". Nou, ik heb zo'n honderd schapen zien geslacht worden tijdens de feesten en het was zelden goed gedaan. Botte messen, dieren die de andere zien lijden (terwijl dat niet mag), zagen ipv snijden, gedurende minuten... Afschuwelijk. Diertje bedwelmen, spartelt het niet meer en kan je beter snijden. Geen enkele religieus argument om het niet te verdoven.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ga ook geen oordeel hierover geven. Ik post enkel een linkje naar een artikel uit een krant die ik op zich wel hoog heb zitten. Extreem kut als jij die ervaring hebt, maar het lijkt mij dat in dat geval de slacht dus niet zoals bedoeld is uitgevoerd. Als het aan mij persoonlijk ligt, dient een dier altijd verdoofd te worden. In Vietnam zag ik levende kreeften en vissen op de BBQ spartelen, dat vond ik echt sick.

Rituele slacht opgeven??? Waarom zou dat nodig zijn?
Dus nu we het er allemaal over eens zijn waarom dat nodig is ben ik wel benieuwd wat je vind van het argument om op zulke punten culturele assimilatie te eisen en anders ze de deur te wijzen.

zie je ook vaak staan dat je vergevingsgezind dient te zijn en niet-gelovigen die geen geweld tegen jou gebruiken ook niet met geweld mag bestraffen, maar hen met rust moet laten.

en stel je eens voor (geheel fictief natuurlijk) dat in Nederland het percentage Moslims is gegroeid naar 70% van de bevolking ,partijen zoals Denk een ruime meerderheid in de 1e en 2e kamer bezitten,

zou er dan niet hetzelfde gebeuren zoals in alle landen waar deze vredelievende godsdienst aan de macht is namelijk onderdrukking ,oorlog en ellende of heb je toevallig een voorbeeld

van een door de Islam gedomineerd land waar geen onderdrukking heerst en alle bevolkingsgroepen ,geloven en geaardheden in alle rust en eerbied met elkaar leven

Being gay is a death sentence in eight countries and criminalized in 70 more. LGBT status or conduct means arrest, imprisonment, and violence for people who are simply dating or falling in love. Governments that are Members of the United Nations have an obligation to protect, respect, and uphold the dignity and fundamental freedoms of their people.

Laatst bewerkt:
en stel je eens voor (geheel fictief natuurlijk) dat in Nederland het percentage Moslims is gegroeid naar 70% van de bevolking ,partijen zoals Denk een ruime meerderheid in de 1e en 2e kamer bezitten,

zou er dan niet hetzelfde gebeuren zoals in alle landen waar deze vredelievende godsdienst aan de macht is namelijk onderdrukking ,oorlog en ellende of heb je toevallig een voorbeeld

van een door de Islam gedomineerd land waar geen onderdrukking heerst en alle bevolkingsgroepen ,geloven en geaardheden in alle rust en eerbied met elkaar leven

Being gay is a death sentence in eight countries and criminalized in 70 more. LGBT status or conduct means arrest, imprisonment, and violence for people who are simply dating or falling in love. Governments that are Members of the United Nations have an obligation to protect, respect, and uphold the dignity and fundamental freedoms of their people.
Een islamitische meerderheid moet je sowieso niet willen en een partij als Denk krijg ik al helemaal de kriebels van. :roflol:
Dan gaat de politiek dadelijk ook nog beslissen de Nederlandse wet aan te passen naar de Sjarie'ah. :angstig:
Ik ga verder ook niets goedpraten, want in veel islamitische landen houden mensen er inderdaad extremistische ideeën op na, die geenszins te rechtvaardigen zijn. Ik probeer alleen maar te zeggen dat er ook moslims zijn die de zaken wel vredelievend interpreteren en dat ik daarom niet de gehele islam als gevaarlijk of terroristisch wil beschouwen. Helaas bevat de Koran veel gewelddadige passages zonder dat hier duidelijk de context geschetst wordt waarin dit van toepassing is; voor sommige mensen is dit aanleiding terroristisch geweld te rechtvaardigen. Vaak zijn deze activiteiten in werkelijkheid overigens veel meer gedreven door macht en politiek en wordt religie enkel als excuus gebruikt om het te rechtvaardigen.
In Indonesië zijn overigens veel vredelievende moslims te vinden (maar helaas komen ook daar aanslagen voor).

Er waren ook goede nazi's...

Het hele "ja maar er zijn ook goede.." argument slaat nergens op tbh.

Er waren ook slechte

[afbeelding niet meer beschikbaar]

20190210_130716.jpg

In Libanon is de meerderheid islamitisch en daar kun je je als homo openlijk prima vertoeven. Ik durf haast te zeggen beter dan hier in NL.

Met de kanttekening dat je dat alleen moet doen in het niet-islamitische gedeelte :roflol:

De tweedeling daar is bijzonder om te zien. Het noordelijke gedeelte van Beirut is niet-islamitisch. Het is daar veilig, welvarend, gastvrij en tolerant jegens alle religies en geaardheden. Ga je naar het zuidelijke, islamitische gedeelte, zie je opeens nauwelijks nog vrouwen op straat, grauwe sfeer, geen bordje meer in het Engels te zien, stuk armoediger, onveilig, en je hoeft daar écht als homo niet over straat te lopen met je vriend.

In Libanon is de meerderheid islamitisch en daar kun je je als homo openlijk prima vertoeven. Ik durf haast te zeggen beter dan hier in NL.

Met de kanttekening dat je dat alleen moet doen in het niet-islamitische gedeelte :roflol:

De tweedeling daar is bijzonder om te zien. Het noordelijke gedeelte van Beirut is niet-islamitisch. Het is daar veilig, welvarend, gastvrij en tolerant jegens alle religies en geaardheden. Ga je naar het zuidelijke, islamitische gedeelte, zie je opeens nauwelijks nog vrouwen op straat, grauwe sfeer, geen bordje meer in het Engels te zien, stuk armoediger, onveilig, en je hoeft daar écht als homo niet over straat te lopen met je vriend.
We hebben ook prima vertoefd in Afhanistan. Ben zelf helaas niet mee geweest, maar mijn collega's hebben daar relatief veilig doorgebracht. Met wel als kanttekening dat je het best op de compound kan blijven en een zooi Apache-gevechtshelikopters en ander mooi spul meeneemt. :roflol:

Je kunt het ook omdraaien hè. Dat 99,9% van de moslims 0 kwade bedoelingen heeft, hoor je niemand over. Die 0,1% wel en die komt in het nieuws.
Interessante cijfers, hoe kom je er aan?

Wel knap dat als maar 0,1% kwade bedoelingen heeft circa 40% van de marokkaanse jongeren een strafblad heeft. Maar dat terzijde natuurlijk want dat heeft niets met religie te maken..

Tenzij ze iets positiefs doen, dan opeens weer wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven