Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ik heb wel 't idee dat het bij bodybuilding erger is dan bij strongman/PL. Vond de sfeer bij die onderdelen een stuk gemoedelijker.

    Er is gewoon veel meer haat en nijd bij dat bb. Dat is in elk geval wat mij opvalt als ik het vergelijk met pl of strongman. Dat is het mooie aan zo’n evenement dat je al die takken van sport en al die verschillende figuren tegelijkertijd ziet

    Mij bevalt het wel. Ik ondervind nooit dit soort zaken en doe er zeker niet aan mee.
     
    Er is gewoon veel meer haat en nijd bij dat bb. Dat is in elk geval wat mij opvalt als ik het vergelijk met pl of strongman. Dat is het mooie aan zo’n evenement dat je al die takken van sport en al die verschillende figuren tegelijkertijd ziet

    Hoor zelf idd ook dat pl/strongman veel meer vriendschappelijk is. BB is eigenlijk ook gewoon voor faggots :trollface:
     
    • Like
    Waarderingen: Inb4
    Dat heb je bij iedere sport.
    Dat is gewoon niet waar. Ik heb er geen probleen mee, of beter gezegd ik heb geaccepteerd dat het zo is. Ik denk wel dat je in bodybuilding, als je het zou gaan quantificeren, een bizar hoog percentage mensen tegenkomt met mentale / sociale issues. Significant hoger dan bij andere sporten.

    Dat houdt wat mij betreft niet in dat er wat mis is met bodybuilden, zaken die eraan verwant zijn, of mensen die aan wedstrijden meedoen. Op zich kan dat prima en normaal. Ik denk echter wel dat het naïef is om je defensief op te stellen in die richting als je, zoals velen hier, redelijk wat ervaring hebt met bodybuilding als subcultuur.

    Ik voetbal al 25 jaar. Ik pool al 25 jaar. Daar kom je ook complete idioten tegen, maar gaan we nou echt doen alsof je voor een sport waar je - in een string op een verhoging onder een paar bouwlampen - alléén wordt beoordeelt op hoe je eruit ziet en waar alles om jezelf gaat een bepaald type psyche aantrekt? Is dat echt zo lastig om daar vrede mee te hebben of om dat te begrijpen?

    Wat vind je van Miss verkiezingen dan? Of van beauty pageants voor kinderen met psycho moeders? Het argument dat je er harder voor moet werken is niet alleen irrelevant, maar ook discutabel. Gezond is het ook niet. Ik denk dat er veel parallelen zijn, waarom is bodybuilding dan zo anders? Het feit dat dit een bodybuildingforum is?
     
    Laatst bewerkt:
    Lol noem je voetbal, als er 1 sport is waar primitief en simpel volk op af komt is het dat wel.

    En big deal dat mensen met een sociale stoornis of wat dan ook gaan bankdrukken. Heb ik heel wat minder last van als van Feyenoord supporters wanneer Ajax ze verslaat.

    Zijn ook genoeg positieve kanten aan BB hoor, als je aan het stappen bent en je ziet een andere brede kerel hoef je niet te vragen naar wat 1 van zijn passies is. Nouja bij mij zeggen ze vaak wel ‘oh je traint ook? Leuk!’ Maar verder is bij 99% van de bbers buiten de wedstrijden om ook gewoon een vriendschappelijke sfeer onderling.
     
    Lol noem je voetbal, als er 1 sport is waar primitief en simpel volk op af komt is het dat wel.

    En big deal dat mensen met een sociale stoornis of wat dan ook gaan bankdrukken. Heb ik heel wat minder last van als van Feyenoord supporters wanneer Ajax ze verslaat.

    Zijn ook genoeg positieve kanten aan BB hoor, als je aan het stappen bent en je ziet een andere brede kerel hoef je niet te vragen naar wat 1 van zijn passies is. Nouja bij mij zeggen ze vaak wel ‘oh je traint ook? Leuk!’ Maar verder is bij 99% van de bbers buiten de wedstrijden om ook gewoon een vriendschappelijke sfeer onderling.
    Dit is een numerieke kwestie, ondanks dat er wel een kern van waarheid inzit. Alleen je argument is niet echt binnen de context. Het feit dat je het verschil niet ziet maakt een zinnige discussie waarschijnlijk lastig. Voetbalvandalisme heeft inhoudelijk niks te maken met wat ik net aangaf. Dat is een compleet ander beestje, met een compleet andere oorzaak.

    Mijn argumenten staan beknopt beschreven in mijn vorige post. Vooral niet inhoudelijk op ingaan. Stel je voor...
     
    Dit is een numerieke kwestie, ondanks dat er wel een kern van waarheid inzit. Alleen je argument is niet echt binnen de context. Het feit dat je het verschil niet ziet maakt een zinnige discussie waarschijnlijk lastig.

    Jij kijkt naar wedstrijden en het volk wat daar heen gaat niet naar de sport in zijn totaliteit.

    Binnen de voetbaltop en de bijkomende aanhang zullen vast ook genoeg mensen zijn met een kronkel in de hersenen. Denk dat je verhoudingsgewijs daar niet veel verschil in zal zien vergeleken met BB wedstrijden.

    Neemt niet weg dat het overgrote deel wat pro bb-er is waarschijnlijk gewoon net als anorexia patiënten zijn alleen dan omgekeerd. Beetje jezelf inpraten dat je met gezond eten gelijk alle negatieve shit van de aas ongedaan maakt. Heeft verder ook geen zin om over te discussiëren want die lui zitten toch in de ontkenningsfase :roflol:

    Ik snap je punt verder wel hoor, maar als je amateur voetballers met amateur bbers vergelijkt denk ik dat er weinig verschil in zit wat geestelijke aandoeningen betreft.
     
    Ik snap je punt verder wel hoor, maar als je amateur voetballers met amateur bbers vergelijkt denk ik dat er weinig verschil in zit wat geestelijke aandoeningen betreft.
    Ik denk dat je gaat schrikken. Ik ken beide werelden, jij ook? Ik denk ook dat het heel verklaarbaar is waar het verschil zit. We kunnen overigens wel gaan soebatten wat de definitie van een geestelijke aandoening / mentaal probleem is. Dat soort ingangen maken zulke discussies ook altijd lastig.
     
    Laatst bewerkt:
    Om er iets inhoudelijker op in te gaan voor ik ga slapen... De KNVB heeft iets van 1,2 miljoen leden. Dat is buiten mensen die geen lid zijn, maar wel naar een stadion gaan. Dit maakt het eerder een afspiegeling van de maatschappij, dan een afspiegeling van een specifieke sport. Daarnaast is hooliganisme vooral groepsgedrag en impulsief. Als je me uit kunt leggen waarom je dit met bodybuilding en mijn voorgaande argumenten vergelijkt, dan sta ik daar open voor. Ik denk vooralsnog dat het appels en kaolaberen zijn.
     
    Ik denk dat je gaat schrikken. Ik denk ook dat het heel verklaarbaar is waarom. We kunnen overigens wel gaan soebatten wat de definitie van een geestelijke aandoening is. Dat soort ingangen maakt zulke discussies ook altijd lastig.

    Ja ik snap je punt wel, maar ik denk dat bbers voornamelijk introvert zijn tegenover voetballers die eerder extrovert zijn. Zodoende hebben ze dus gewoon verschillende aandoeningen waarbij de 1 een ziekelijke obsessie met zijn lichaam krijgt en de ander een ziekelijke obsessie krijgt om naar 25 mannetjes te kijken die op een veldje achter een bal aan rennen.

    In principe kun je zeggen dat het een feit is dat AAS gebruikers een hoger zelfmoordpercentage hebben en dat je daaruit kan concluderen dat er een hoger percentage geestelijk zieke zijn... maar in België ligt het zelfmoord percentage drie(!) keer hoger dan in Nederland. Dus zou het toch waar zijn dat alle Vlamingen gek zijn? :roflol:

    Inb4 een Belg die aankomt met dat alle Walen zelfmoord plegen.
     
    Ja ik snap je punt wel, maar ik denk dat bbers voornamelijk introvert zijn tegenover voetballers die eerder extrovert zijn. Zodoende hebben ze dus gewoon verschillende aandoeningen waarbij de 1 een ziekelijke obsessie met zijn lichaam krijgt en de ander een ziekelijke obsessie krijgt om naar 25 mannetjes te kijken die op een veldje achter een bal aan rennen.

    In principe kun je zeggen dat het een feit is dat AAS gebruikers een hoger zelfmoordpercentage hebben en dat je daaruit kan concluderen dat er een hoger percentage geestelijk zieke zijn... maar in België ligt het zelfmoord percentage drie(!) keer hoger dan in Nederland. Dus zou het toch waar zijn dat alle Vlamingen gek zijn? :roflol:

    Inb4 een Belg die aankomt met dat alle Walen zelfmoord plegen.
    Ik zie geen argument, grotendeels aannames waar ik mijn twijfels bij heb. Je blijft maar in de marge scheve vergelijking maken die niks te maken hebben met wat ik denk of aangeef. Hence, ben bereid to agree to disagree.
     
    Om er iets inhoudelijker op in te gaan voor ik ga slapen... De KNVB heeft iets van 1,2 miljoen leden. Dat is buiten mensen die geen lid zijn, maar wel naar een stadion gaan. Dit maakt het eerder een afspiegeling van de maatschappij, dan een afspiegeling van een specifieke sport. Daarnaast is hooliganisme vooral groepsgedrag en impulsief. Als je me uit kunt leggen waarom je dit met bodybuilding en mijn voorgaande argumenten vergelijkt, dan sta ik daar open voor. Ik denk vooralsnog dat het appels en kaolaberen zijn.

    3.3 miljoen mensen gaat jaarlijks wel eens naar de sportschool...

    En omdat voetbalsupporters net zo goed onderdeel zijn van de sport. Dat ze te incapabel zijn om zelf op t veld te staan betekend in mijn ogen niet dat ze geen onderdeel van de sport zijn.
     
    3.3 miljoen mensen gaat jaarlijks wel eens naar de sportschool...

    En omdat voetbalsupporters net zo goed onderdeel zijn van de sport. Dat ze te incapabel zijn om zelf op t veld te staan betekend in mijn ogen niet dat ze geen onderdeel van de sport zijn.
    Werderom niet binnen de context. Lid zijn van een sportschool en "bodybuilder zijn", waarvan wij beiden weten dat we mensen bedoelen die vaak bereid zijn zich meermaals per jaar af te sterven om op een podium door andere mensen beoordeeld te worden, zijn compleet verschillend. Totaal non-argument.
     
    Ik zie geen argument, grotendeels aannames waar ik mijn twijfels bij heb. Je blijft maar in de marge scheve vergelijking maken die niks te maken hebben met wat ik denk. Hence, ben bereid to agree to disagree.

    Mwoah ik geef je gelijk dat het overgrote deel van de bb wedstrijdatleten een vorm van bodydismorphia hebben.

    Alleen als je de gehele sport bb en voetbal met elkaar vergelijkt denk ik niet dat er veel verschil zit in geestelijk zieke mensen.

    Maar goed, zijn inderdaad praktisch geen statistieken en praktisch onmogelijk om een grens te trekken wat betreft waar leg je de grenzen legt, wat je als aandoening ziet enz.
     
    Back
    Naar boven