MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Dacht dat je laatst al boven de 60 zat
Screenshot_20210904-092435_Docs.jpg

Ze weegt volgens mij ook maar 1x per week dus eigenlijk heb je geen drol aan deze gewichten want het kan al snel 1 dag afwijken. Beter zo vaak mogelijk wegen en dan wekelijks het gemiddelde nemen.
ja 1x per week :) voor m'n check in

Ze weegt volgens mij ook maar 1x per week dus eigenlijk heb je geen drol aan deze gewichten want het kan al snel 1 dag afwijken. Beter zo vaak mogelijk wegen en dan wekelijks het gemiddelde nemen.
Zelfs dagelijks wegen en dan week op week vergelijken zegt als vrouw weinig. Ik zie gewoon een normale trend omhoog met maandelijks rond midden van de maand hogere metingen.

Zelfs dagelijks wegen en dan week op week vergelijken zegt als vrouw weinig. Ik zie gewoon een normale trend omhoog met maandelijks rond midden van de maand hogere metingen.
Zeker dan blijft het gewoon hoe vaker je weegt, hoe betrouwbaarder het is. Zeker bij een menstruatiecyclus kan je gewicht plots in een dag 1 kg meer zijn en als je precies dan weegt geeft dat wel een enorm vertekend beeld.

Ik zou me elke dag wegen en naar weekgemiddeldes kijken ipv afgaan op 1 moment. Wat @BB_ zegt… je kan net op maandag flink hebben zitten poepen waardoor je lichter bent dan heel de week en op basis van die informatie ga je calories uppen of een andere wijziging doorvoeren terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Beetje dom.

Als je met een koots werkt zouden dat soort dingen toch wel duidelijk moeten zijn.

Zeker dan blijft het gewoon hoe vaker je weegt, hoe betrouwbaarder het is. Zeker bij een menstruatiecyclus kan je gewicht plots in een dag 1 kg meer zijn en als je precies dan weegt geeft dat wel een enorm vertekend beeld.
Dat bestrijd ik ook nergens, maar kunnen tal van redenen zijn om juist niet dagelijks te wegen. Onder andere in de richting van psychische gezondheid.

Terug
Naar boven