Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Bezoekers in dit topic

Dat is het motto van mijn oude eenheid. En van vanouds weer van de spartanen.
 
Dus het motto is kom thuis dood of levend, oke.

Is zo'n schild niet wat onhandig?
 
Dus het motto is kom thuis dood of levend, oke.

Is zo'n schild niet wat onhandig?
Het motto lijkt meer op "niet vluchten", de onhandigheid van het schild van een hopliet is precies het punt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het motto van mijn oude eenheid. En van vanouds weer van de spartanen.
I know. Dat was inderdaad letterlijk hoe de Spartanen vochten, ooit op school geleerd. Ben trouwens ook in Sparta geweest, maar daar was niet veel meer van over. Welke eenheid zat je?
 
Het motto lijkt meer op "niet vluchten".
Precies. Spartanen vochten door en opgeven of vluchten was er niet bij. Of je kwam thuis met de overwinning of je sneuvelde.
 
Laatst bewerkt:
Precies. Spartanen vochten door en opgeven of vluchten was er niet bij. Of je kwam thuis met je overwinning of je sneuvelde.
Volgens de traditie is dat wat de moeders tegen hun zonen zeiden in de enige polis waar vrouwen ook mochten (moesten) trainen.

Sparta was eigenlijk een soort crossfit box, alleen zij waren daadwerkelijk "elite".

Oh, wacht dit is het fototopic.
 
Op die manier. Tja wel heel stoer natuurlijk, maar vooral dom.
 
Nee, de muur van schilden werkt alleen als degene links en rechts van je ook blijft staan.

Ik bedoel het motto zelf, lijkt mij niet dat je daar ook daadwerkelijk achter staat. Of je moet levensmoe zijn oid.
 
Op die manier. Tja wel heel stoer natuurlijk, maar vooral dom.
Als jij met 300 man een leger van duizenden Perzen weet te verslaan en als kleine stad eeuwenlang hegenomie hebt over wat nu het Griekse vasteland is, zal je best een goede oorlogstactiek hebben. Spartanen waren misschien wel het meest heldhaftige en gedisciplineerde volk uit de oudheid. Spartaanse opvoeding is niets mis mee. :D
 
Ik bedoel het motto zelf, lijkt mij niet dat je daar ook daadwerkelijk achter staat. Of je moet levensmoe zijn oid.
Het is ook het motto van de eenheid. Wanneer ben je levensmoe? Als je werk doet waarbij je het risico loopt te sneuvelen?
 
Als jij met 300 man een leger van duizenden Perzen weet te verslaan en als kleine stad eeuwenlang hegenomie hebt over wat nu het Griekse vasteland is, zal je best een goede oorlogstactiek hebben. Spartanen waren misschien wel het meest heldhaftige en gedisciplineerde volk uit de oudheid. Spartaanse opvoeding is niets mis mee. :D

Huh, is Bicepsueel een Spartaan?

Overigens waren het meer dan 300 man en gingen ze allemaal dood.
 
Het is ook het motto van de eenheid. Wanneer ben je levensmoe? Als je werk doet waarbij je het risico loopt te sneuvelen?
Zie het als bodybuilden, je gaat door en je stopt niet tot je het resultaat hebt wat je voor ogen hebt. Zo....back on topic😆
 
Back
Naar boven